Головна Сьогодні
Ексклюзив

Юлія Магдич – про те, як правильно носити вишиванку, літні тренди і зіркових клієнтів

Відома українська дизайнерка Юлія Магдич дала ексклюзивне інтерв'ю "Сьогодні"

Напередодні грандіозного народного показу вишиванок "ВишиванкаDAY", організованого телеканалом "Україна" і "Сьогодні" (відбудеться 16 травня на Поштовій площі в Києві, старт о 8:00), відома українська дизайнерка Юлія Магдич дала ексклюзивне інтерв'ю "Сьогодні".

Юлія Магдич розповіла про те, як найкраще носити вишиванки, скільки часу йде на їх створення, про конкурентів, які відверто копіюють її стиль, і зіркових клієнтів, що влаштовують сюрпризи прямо на сцені.

- Юліє, ви з дитинства мріяли про професію дизайнера? І чому саме вишиванка лягла в основу всіх ваших колекцій?

- Вишиванка лягла в основу моїх колекцій тому, що це ДНК українського народу, незаперечна краса. І себе я відчуваю, скажімо так, оператором цієї краси. Що стосується вибору професії, мені здається, що дуже невисокий відсоток людей в світі впевнено знає змалку, чим він займатиметься в житті.

Незважаючи на те, що з дитинства любила малювати, поступила я все ж на юрфак і, за словами викладачів, подавала великі надії. Але абсолютно несподівано навіть для себе, в 19 років, опинилася в модному бізнесі. Мабуть, вже надовго (посміхається).

Зараз пишу дисертацію в університеті імені Шевченка з політології, незабаром мрію крім бізнесу ще й викладати. Повертаючись до вишиванок, хочу згадати ті курйозні моменти, коли я років десять тому виходила в вишиванці погуляти (у нас в родині завжди було прийнято носити вишиванки в свята), то мій наряд привертав загальну увагу, аж до того, що на мене показували пальцем.

Зараз же носити вишиванку звичайна річ. І те, що я і наша компанія до цього хоч трохи причетна, для мене велика гордість. До речі, саме під час Революції Гідності наша нація як ніколи відчула дуже сильне єднання, візуальним символом якого стала вишиванка. Незважаючи на те, що наслідки Революції, як ми зараз вже бачимо, м'яко кажучи, дуже спірні, факт патріотичного підйому в серцях кожного з нас важко заперечувати.

- Тобто, ви безпосередньо бачите вплив Революції на популярність вашого бренду?

- Після тих подій про Україну в принципі стали активно говорити в усьому світі: висловлювали підтримку і участь. Правда зараз, найчастіше, на жаль, все-таки не зі знаком плюс, адже за рівнем корупції ми можемо конкурувати хіба що з Сомалі.

А на популярність нашого бренду вплинуло ще й те, що наш одяг дуже ноский. Я з упевненістю можу сказати, що не існує жодної жінки в світі, якій би не підійшла вишиванка. І коли дівчата і жінки це розсмакували і зрозуміли, що завдяки вишиванці можуть себе відчути ще більш впевненими в собі, вони підсіли на це як на наркотик (сміється).

Одягнувши сукню-вишиванку, можна навіть не наносити макіяж, тому що вишивка точно вигідно підсвітить і прикрасить ваше обличчя.

Популярність вишиванок в світі я для себе пояснюю ще тим, що вони знаходять відгук у всіх народів. У нас багато клієнтів з Близького Сходу, і нам часто кажуть, що наші роботи дуже схожі на їх національні вишивки. Квіткові орнаменти, переплетіння, стовпці перегукуються з дуже багатьма культурами.

Українська вишивка налічує близько 200 (!) різних технік. Завдяки такій різноманітності наші вишивки можуть легко влитися в культурний стереотип практично будь-якої нації. За кордоном дуже багато людей носять наші сукні, але я не впевнена, що вони навіть знають про таке слово, як вишиванка.

Безумовно, ми займаємося просвітницькою діяльністю і при будь-якому зручному випадку озвучуємо це, але не всі ж можуть запам'ятати відразу чужорідне для себе слово.

- Рік тому бачила інформацію, що ви співпрацюєте з 34 країнами (серед яких США, Франція, Німеччина, Катар, Саудівська Аравія, Велика Ббританія), де продаються ваші колекції. Сьогодні ця цифра така ж?

- Приблизно така, так, але потрібно перерахувати, адже кожен сезон ситуація змінюється. Скажімо так, в середньому ми співпрацюємо з 3040 країнами. У цьому сезоні, наприклад, ми вперше зайшли на Грецію, в тому числі на модний зараз курорт – острів Міконос. Але ми, звичайно, дивимося в майбутнє – і майбутнє вже не в звичайних оффлайн магазинах, не в точках продажів, майбутнє – в Інтернеті.

Відсоток угод в онлайні невблаганно зростає, в той час, коли казна-коли горді й неприступні універмаги повільно, але впевнено крокують до банкрутства. Покоління мілленіалів, до якого і я відношусь, вже досягло того віку і рівня доходів, щоб перетягнути на себе значну частку ринку. І саме це покоління віддає перевагу інтернет-магазинам, а торгові центри розглядає вже скоріше як місце розваг: прогулянки з дітьми, кафе або кіно.

Щоб все ж трохи відкрити завісу у світ моди, розповім, що всі модні бренди працюють таким чином. Ти привозиш свою колекцію в Париж чи Мілан, куди на тиждень злітаються баєри (закупівельники) з усього світу і оформляють замовлення. Звичайно, за оптовими цінами.

Основне завдання дизайнера – зробити так, щоб байєр прийшов саме до нього. І тут важливі навіть такі хитрощі, як адреса шоурума, адже час байєра розписаний буквально по хвилинах, і їхати в пробках в той район міста, де закінчується асфальт, він просто не буде, хоч ви і геній у плоті. Для розуміння цифр, в розпорядженні такої людини може бути бюджет на всіх дизайнерів, що він закуповує, від 100 тисяч доларів до кількох мільйонів.

І чи отримаєш ти хоч маленький шматок цього пирога залежить тільки від дизайнера і його команди. У сфері прет-а-порте оптовим контрактом може вважатися навіть угода всього на п'ять-шість виробів, але навіть у цьому випадку ціни для байєра залишаться оптовими.

Наприклад, для того, щоб твоя колекція з'явилася в престижному магазині, або щоб налагодити бізнес-відносини заради майбутніх, більш вигідних угод. Загалом, як в будь-якій галузі, у нас теж є свої маленькі хитрощі.

- Яке найулюбленіше і не дуже заняття у вашій роботі?

- Люди, які працюють у легкій промисловості, та що там говорити – на будь-якому виробництві – мене зрозуміють, коли я скажу, що саме нелюбиме – необхідність невпинного контролю за виробничим процесом.

Я не можу відключитися від цього навіть вночі: бачу сновидіння про вишивки, поломки машин, а іноді про те, як я заблукала в коридорах заводу, де ми знімаємо приміщення (сміється).

Мода взагалі – справа дуже стресовий. Маю велику надію, що коли у мене з'являться діти – вони оберуть іншу професію. У нас зараз працює 50 людей. У модному бізнесі наше виробництво прийнято швидше називати "лабораторія". Так ось, лабораторії у нас дві: в Києві і в моєму рідному Львові.

Ми виробляємо все самі: від А до Я. Коли інші дизайнери зазвичай віддають колекції на аутсорсинг, не обтяжуючи себе виробничими процесами. У нашому форматі така модель неможлива через дуже складний технологічний процес.

Ще хочу похвалитися тим, що мені вдалося зібрати не тільки приголомшливу команду професіоналів, а й однодумців. У високий сезон у нас буває таке, що доводиться працювати вночі або у вихідні, на надзусиллях, і мій колектив завжди мене підтримує – і ми здаємо замовлення вчасно.

Майже всі співробітники, які зараз працюють у компанії, працюють з самого початку. Ідуть від нас – хіба що в декрет. Ось ми плавно переходимо до улюбленого заняття – до творчості. Творення – це те дистильоване задоволення, яке варте безсонних ночей. А ще я відчуваю величезну радість від спілкування з клієнтами. Отримуючи зворотний зв'язок, ми в змозі удосконалювати те, над чим працюємо.

- Скільки в середньому йде часу на одну вишиванку – день, тиждень, місяць? І як в основному у вас народжуються ідеї на нові малюнки?

- Я дуже люблю квіти і за моїми колекціям, напевно, це помітно (посміхається). Тому я завжди, де б не була, дуже уважно їх розглядаю, вивчаю, в тому числі і їх аромат. Адже образ, який народжується – завжди чуттєвий – і неможливо зробити зображення "смачним" на підставі тільки однієї картинки.

І ось коли почуття від майбутньої сукні народжується – тут важливо вчасно його накидати, адже воно може миттєво зникнути. В процесі реалізації не завжди виходить те, що я собі намрію, просто технологічно, але ж в голову мені ніхто залізти не може. Тому трапляється, я можу до трьох місяців виношувати ідею лише однієї речі, адже хочу зробити тільки так і не інакше.

Наприклад, придумували ми сукню з братками. Тільки два місяці малювали візерунки, поки досягли потрібного 3Д ефекту. Після цього вже почали підбирати різні вишивки і поєднання кольорів.

Щоразу ми опрацьовуємо від 12 до 24 варіацій поєднання кольорів, щоб в результаті вибрати 23, які і потраплять до колекції. Звичайно, ми використовуємо не тільки ручну, але і машинну вишивку. А все тому, що неможливо фізично все зробити вручну. В одній сукні у нас буває до 8 мільйонів стібків. Ви уявляєте, скільки вручну довелося б їх робити? Напевно, на це пішло б усе життя (сміється).

- Де шукайте натхнення?

- Я люблю читати. Романи не дуже, в основному це популярна наукова література, історія. Я люблю занурюватися в різні періоди і продумувати, як би я одягла ту чи іншу історичну особистість. Саме тому деякі мої фасони трохи драматичні, а візерунки перебільшені. Звідси і виникає, як мені здається, відчуття розкоші в нарядах.

- Ви створюєте сукні в єдиному екземплярі?

- Звичайно. Буває таке, що замовник наголошує на необхідності не тільки унікальності вбрання, але і його анонімності. Зараз стало дуже модно за кордоном, щоб було неможливо визначити автора наряду – вже відходить ця логоманія, мода на те, щоб одягнена як з реклами.

Хоча, мені здається, мій стиль легко "читається", навіть коли річ не з регулярною колекції. Ми створювали навіть цілі гетьманські строї. На таке замовлення йдуть місяці. Буває таке, що весь колектив кілька тижнів створює комплекти для однієї людини. Але ту для мене багато важить особистість замовника.

Є люди, які мене дуже надихають, тому я щиро готова для них стрибнути вище голови. До речі, багато дизайнерів за рамки колекції не виходять, навіть що стосується заміни кольору виробу, не кажучи вже про розробку концептуально нового дизайну.

Що стосується моделей, які представлені на сайті, звичайно, створюються у багатьох примірниках. Зараз переважає кліпове мислення, тому дуже просто і зручно вибрати готовий образ з картинки, не вигадуючи велосипед.

- Наведіть приклад, коли ви створювали для якоїсь зірки наряд, але щось пішло не за планом.

- Я наведу приклад однієї з найдраматичніших історій для нашої команди, яка сталася з підготовкою костюма для Джамали. Ми готували для неї білосніжний кейп і сукню для появи на сцені з нагоди старту Євробачення в Києві.

І буквально за кілька днів до події ми несподівано виявили величезну жовту пляму на цьому вбранні. Звідки вона взялася, мені й досі не відомо.

У будь-якому випадку, вже практично готовий екземпляр довелося з нуля перешивати. У буквальному сенсі робота велася цілодобово. Звичайно, ми все встигли, і наряд Джамали справив фурор, тому наші жертви була виправдані і винагороджені увагою багатьох.

- Цікаво зрозуміти механізм вашої співпраці з зірками. Це ви їх просите надіти вашу сукню і зробити тим самим рекламу бренду, чи вони самі просто замовляють вбрання з ваших колекцій, а потім щиро дякують, вказуючи ім'я дизайнера?

- Знову ж таки все по-різному. Все залежить від особистості зірки. Є артисти, які самі вибирають і купують наряди, і потім в соцмережах вказують наш бренд, навіть без будь-яких прохань. Звичайно, це дуже приємно. Є артисти, з якими ми давно дружимо, і вони дійсно люблять наш одяг.

Наприклад, Оля Сумська. Але я ніколи нікого не просила, щось прорекламувати. Взагалі в житті не можна нічого нав'язувати – ні любов, ні дружбу.

- У бренд вашого імені одягаються і багато зарубіжних зірок. Найчастіше ви в курсі про те, що вони купують ваші наряди? І чи було для вас самої сюрпризом, що Патрісія Каас на концерті у Львові вийшла на сцену у вашій вишиванці?

- Для мене це теж було сюрпризом (посміхається). На жаль, я так і не потрапила на той концерт у Львові (запізнилася на літак), хоча у нас і були контрамарки, від самої Патрісії. Напередодні співачка була в Києві і побувала в нашому магазині.

Що цікаво, коли мені зателефонував її менеджер в неділю вранці і сказав, що Патрісія Каас хоче до нас приїхати і вибрати для себе сукні, я спочатку подумала, що мене розігрують (сміється), адже я слухаю її музику з дитинства і просто не могла навіть в найсміливіших мріях уявити собі, що буду з нею особисто знайома.

Виявилося, що Патрісія давно стежить за нашими колекціями на Farfetch, але ніяк не може визначитися з розміром, тому і хотіла побувати в нашому магазині, щоб в живу все приміряти. У підсумку вона вибрала чотири сукні і одну з них, власне, і одягла у Львові. Коли зал побачив Патрісію в вишиванці – просто зірвався.

Дуже чекаємо на неї знову в гості. Можу сказати, що це приголомшлива людина. У неї ідеальна фігура, шкіра, дуже жива "хлопчача" енергія – вона, правда, в повсякденному житті нагадує підлітка. Що стосується інших зірок, іноді ми знаємо, що наша сукня потрапила до колекції артиста, але найчастіше для нас це сюрприз.

- Багато підприємців випускають економ-варіанти вишиванок у вигляді синтетичних футболок за ціною, яка в десятки разів менше вашої. Що ви думаєте з цього приводу?

- Коли мода йде в маси, це чудово. Особливо, якщо це українська мода. А взагалі я вважаю, що повинна бути державна програма, яка б підтримувала наших дизайнерів і допомагала їх просуванню експортерів. Адже саме експортери приводять гроші в нашу країну.

Це можуть бути і податкові канікули, і субсидії. Є багато прикладів, коли розвитку бізнесу допомагають на державному рівні. Особливо, якщо ви побудуєте "зелене" підприємство – в деяких державах вам можуть повернути до 70% вартості обладнання.

Адже завдяки цьому підприємству в країні з'явиться багато нових робочих місць, а значить і в кінцевому підсумку країна теж від цього виграє. Розумні і працьовиті люди залишаються в країні, а не їдуть шукати кращої долі за кордон. А в нашій країні, на жаль, поки бізнес не "підживлюють", йому доводиться проростати крізь асфальт. Я вірю, що вже в недалекому майбутньому у нас в країні буде більш сприятливий бізнес та інвестиційний клімат.

- Завдяки вишиванці про вас заговорили в усьому світі. До речі, як ви ставитеся до конкурентів?

- До конкурентів я ставлюся з повагою, але, скажу вам щиро, не встигаю стежити за їх діяльністю. Проблема в іншому – багато відверто копіюють. Ми нарахували 42 (!) Компанії в Україні, які нахабно крадуть у нас ідеї. І це я не враховую ще закордон.

Там нас копіюють вже і в Кувейті, і Катарі, і Саудівської Аравії, і Китаї, і Індії. Крім того, вони пішли настільки зухвало, що копіюють мої фотографії з особистої сторінки і пропонують зшити щось подібне. Ми намагаємося з ними розбиратися, зверталися до юристів, але законодавство України мене ніяк в цій ситуації не може захистити.

А проводити 42 суди тільки в нашій країні, замість того, щоб займатися роботою, я якось не дуже горю бажанням. Але я зібрала всі ці компанії в папочку – і обов'язково підготую позови: до всіх і до кожного. Якщо закон не в змозі захистити творчість у всіх його видах, то ми, незважаючи на те, що у нас континентальне право, спробуємо створити такий прецедент.

- Мені здається, але саме напередодні національних свят кількість продажів ваших колекцій збільшується в рази, чи це не так?

- Чесно кажучи, прямої залежності від свят ми не помічаємо. Більше залежність від погоди (посміхається). Коли стає тепло, багато просто вирішують красиво одягнутися і приходять до нас за чимось новеньким.

- Це правда, що у бренду не буває знижок?

- Так, адже наші вишиванки – найчастіше колекційний одяг, яку можна передавати через покоління. Наша концепція полягає в тому, що у нас немає нових і старих колекцій. Для постійних клієнтів ми можемо зробити знижку, але вони незначні. Єдині випадки, коли ми буквально в два рази зменшували ціни, були під час благодійної акції. У підсумку нам вдалося зібрати потрібну суму і відправити відпочивати на море дітей загиблих воїнів АТО. Для такої справи я готова зробити виняток.

- Яка найдорожча і бюджетна сукня з ваших колекцій?

- У першій лінії ціни стартують з 8 000 грн. Також ми створили сімейну лінію, де ціни – значно приємніші, їй поки тільки місяць. Якість тканини така ж приголомшлива, але на цих моделях просто менше вишивки, і вона не така витратна.

Для мене важливо, щоб річ носилася довго, тому вона повинна бути якісною і натуральною. А ще я дуже дбайливо і уважно ставлюся до нашої екології: сортую сміття, користуюся гібридним автомобілем. І питання якості одягу теж в цьому плані є актуальним: адже сьогодні ми спостерігаємо відверте перевиробництво.

Дешеву футболку з синтетики після 3-5 разів носіння навіть з орнаментом вишивки ви, напевно, викинете, а лляну сорочку з акуратним малюнком, але трохи дорожче, зможете носити роками. Мені здається, різниця є.

- Коли у молодої дівчини вдало складається кар'єра, багато хто впевнений, що це все – завдяки спонсору, який вкладає в неї гроші, або багатим батькам. Хто вам допомагав або допомагає в розвитку бізнесу?

- Це поширений стереотип. Якщо вбити в пошуковий рядок Google моє ім'я, перше, що людей цікавить, це "Юлія Магдич особисте життя", "Юлія Магдич чоловік", "Юлія Магдич батько" і тільки потім "Юлія Магдич вишиванки". Поки вишиванки тільки на четвертому місці, але я прагну це змінити (сміється). Так що, скажу так, як є.

Свій сьогоднішній бізнес я почала з 2 тисяч доларів. Без єдиного долара впливу ззовні. Все обладнання, всі машини, все, що було біля витоків створення мого бізнесу, було взято з цієї суми. Звичайно, спочатку було важко. Перші кілька років я працювала взагалі без відпустки, дуже часто місяцями без вихідних.

Будь-який успішний бізнес, незалежно від розмірів, будується на надзусиллі і самовіддачі. А ще віри в тебе оточуючих. Так що, якщо хтось із читачів газети "Сьогодні" має вже в голові успішний, на його думку, бізнес-план, але не має поки грошей на його реалізацію, я готова допомогти!

З інтересом розгляну і допоможу такою ж сумою, з якої починала колись сама. Можемо навіть конкурс такий оголосити, якщо бажаючих виявиться багато.

- Гарна ідея, Юліє! І наостанок, назвіть імена знаменитостей, які поки ще не були помічені в вишиванках, створених вами, але яких ви мріяли б в них побачити. Наприклад, красені Джуд Лоу або Леонардо Ді Капріо?

- Мені треба подумати. А що стосується Ді Капріо. Одного разу я навіть танцювала з ним на дискотеці, правда, тоді я ще не створювала вишиванки (посміхається). Інакше він би вже неодмінно в ній ходив.

Нагадаємо, раніше ми розповідали, де купити найкрасивішу вишиванку.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь