Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні

Лєра Бородіна – про ведення бізнесу з подругами і свою велику мрію

Ми поговорили із засновницею сервісу оренди та обміну суконь Oh My Look! і співзасновниця б'юті-просторів G.Bar про її принципи ведення бізнесу, плани на майбутнє і, зрозуміло, про сукні

- Лєро, ти довгий час працювала в піарі, була пов'язана із шоу-бізнесом і якоїсь миті вирішила відкрити свою справу. Розкажи, звідки взялася така ідея? Занадто страшно було починати все з нуля? І чому вибір ліг саме на сукні?

- Мені дуже хотілося зробити якийсь проект для жінок. Створити певний сервіс або продукт, оскільки мені близька ця аудиторія, у мене багато подруг, і мені вони зрозумілі. Я взагалі вважаю себе нормальною середньостатистичною жінкою, яка переживає ті ж страхи і проблеми, ті ж складності та внутрішні сумніви.

Зараз ми почали виходити на інші ринки, запустили днями G.Bar в Майамі, тому скоро буде можливість оцінити, чи всі ми влаштовані однаково. І ось тоді я чітко розуміла, що цей новий проект повинен допомагати жінці вирішувати якусь проблему, а одна з найочевидніших – це нема чого одягнути.

У мене завжди була величезна кількість одягу, але при цьому одягнути кожного разу не було чого. Я почала аналізувати власний досвід, своїх подруг, і дійшла висновку, що всім нам важливо надіти щось нове. При цьому воно не обов'язково має бути новим фізично – я можу його в кого-небудь позичити, відправитися на побачення і відчувати себе неймовірно, адже саме на мені ця річ вперше. Тільки взяти це вбрання не було де – після шістнадцяти років подружки перестають обмінюватися сукнями – всі подорослішали, і це вже не актуально.

dsc_4134
Сервіс оренди та обміну суконь Oh My Look!
Фото: Олег Батрак

В принципі, бізнес-ідея зародилася ще в 2009 році, але тоді я сама була зайнята іншим, підтримки особливої ​​не мала і махнула рукою. А ось вже в 2012-му, коли зібралася чітко визначитися з концепцією, вирішальним поштовхом стала історія американського сервісу Rent The Runway, що став стартапом в Америці. Я вивчила їх досвід і зрозуміла, що якщо вони вже популярні там, то рано чи пізно це прийде і до нас.

Не можу сказати, що дуже спиралася на їхню модель, оскільки вони зовсім інші. Це виключно it-бізнес, онлайн-сервіс, який лише через п'ять років свого існування відкрив перші оффлайн-точки. А в ассортименті ще рік тому був виключно одяг американських брендів. У них, звичайно, божевільний ринок і зовсім інші можливості. Так само як і потреби у клієнтів. Американки поголовно виросли на брендоманії, вони хочуть бути на своєму випускному в конкретній сукні Michael Kors з останньої колекції. Наші жінки в основній своїй масі менше знають про бренди.

І головною відмінністю, яка вплинула на бізнес-модель, стало те, що ми на той момент не звикли користуватися кредитними картками. А вони користувалися, тому могли собі дозволити запустити онлайн-сервіс із доставкою по всій країні. Тоді як у нас мала була вироблятися інша стратегія виведення продукту на ринок. А раз ми говоримо про конкретне місце, для нього було важливо створити особливу атмосферу, чого в офлайні досягти неможливо.

dsc_3978
Лєра Бородіна в Oh My Look!
Фото: Олег Батрак

І на сьогодні, вивчивши цей ринок з усіх боків, дослідивши всю земну кулю, можна сміливо сказати, що Oh My Look! є другим сервісом у світі з технологічності і масштабу після американського Rent The Runway. І хоча ми рухаємося з божевільним відривом після першого місця (сміється), проте, між нами немає нікого – схожі британський, французький, австралійський сервіси занадто малі і виглядають несерйозно. Цим ми можемо пишатися.

- Де Oh My Look! бере стільки суконь?

- У нас є три канали, за якими вони до нас потрапляють. Перший – це сукні наших клієнток. У нас близько 20 000 дівчат і жінок, які постійно користуються нашим сервісом. При цьому в домашньому гардеробі багатьох є відмінні коктейльні або вечірні сукні, які вони вже не носять. Виставляти і продавати їх на блошиних ринках у них немає часу, тому ті просто висять в очікуванні, поки підросте сестра або племінниця, якій можна буде їх передати у спадок. У таких клієнток є можливість надати ці сукні в сервіс, заробляючи з їхньою допомогою гроші або бонуси. При цьому у нас є спільний концепт, які сукні для Oh My Look! підійдуть, і рішення щодо кожного зразка баер приймає окремо.

Другий канал – це компанії, що професійно працюють з одягом, – українські мультибрендові магазини і дизайнери. Раніше ми співпрацювали ще й з персональними шоперами, які привозили багато цікавих речей з Європи, але після 2014-го їх кількість зменшилася в рази.

І третій канал, від якого ми ніколи не відмовимося, це наші власні закупівлі. Якщо вони є, ми точно знаємо, що в кожному сезоні в Oh My Look! з'являтимуться трендові речі, і можемо управляти якістю асортименту. У нас є моделі суконь, представлені в чотирьох примірниках, тому що їх люблять усі. Деякі речі, приїжджаючи, не встигають потрапити в зал, тому як їх відразу поміряли 10 осіб і забронювали – і так вони розписані вже на місяць або два наперед.

Плюс власними закупівлями ми можемо контролювати розмірну сітку. До речі, зараз перед нами стоїть завдання розширити її, додати L, XL і рухатися ще вище за шкалою. Без нашого втручання тут не обійтися, оскільки вітчизняні бренди зовсім не шили великі розміри, та й в мультибрендових вони якщо є, то в мізерних кількостях.

- Запускаючи Oh My Look! ти ризики якісь прописувала? Що найбільше викликало побоювання? Що себе виправдало?

- Коли я планувала бізнес-модель і прораховувала ризики, то заклала 3% неповернення – припустила, що зі 100 суконь, які візьмуть в оренду, три можуть не повернути. Також був досить ризикований момент на старті, який абсолютно себе виправдав – у Oh My Look! немає грошової застави. Будь-хто може взяти костюм Аrmani, який коштує 40 тисяч гривень, в оренду за три тисячі гривень – для нас це ризик. На самому початку ми активно співпрацювали з багатьма стилістами з інших країн, вони приходили до нас, наприклад, з російськими паспортами – як ми могли їм не дати сукню?

dsc_4149
Усередині Oh My Look!
Фото: Олег Батрак

Пам'ятаю, був кумедний випадок у перший місяць після відкриття Oh My Look ! Прийшла до нас клієнтка, взяла сукню, що коштувала три тисячі доларів, при цьому воно ще й клієнтське було, і пішла. А ми стоїмо, дивимося їй услід і думаємо, які шанси, що вона повернеться? (Сміється). Але вона повернулася і ті 3% за п'ять років існування нашого сервісу себе не виправдали. Так, були неповернення, але це були поодинокі випадки.

Тому, коли заходить мова про клієнтоорієнтованість і про те, що потрібно зробити, щоб тебе і твій бренд полюбили, я завжди говорю, що насамперед потрібно почати із себе. Неможливо полюбити компанію, яка не любить клієнтів. Неможливо довіряти компанії, які не довіряє своїм клієнтам. Тому всі ризики на старті були виправдані, і наслідком стала довіра тих людей, які щодня до нас приходять.

- Як ви чистите всі ці сукні? І скільки чисток в середньому переживає одне вбрання?

Сумніваюся, що існують ще в цій країні люди, які знають стільки про специфіку чистки речей і суконь, як я (сміється). Буквально на початку осені ми затвердили нову систему, згідно з якою будемо прораховувати собівартість оренди кожної сукні окремо, оскільки раніше це була єдина цифра. Але це неправильно, адже все залежить від довжини, матеріалу, обробки. Частка натурального шовку відрізняється від неопрену, а паєтки потрібно чистити не так, як каміння – у всього свої нюанси.

dsc_4189
Сукні, кожну з яких можна взяти напрокат
Фото: Олег Батрак

У нас є в команді дівчата, позиція яких звучить, як "менеджер з якості", і саме вони відповідають за чистоту суконь в залі і працюють з хімчистками. Вони чітко розуміють, скільки оренд може пережити нова сукня, і саме з цього будується ціноутворення.

Є речі, які стають непридатними вже після третьої оренди або чищення. Хоча в такому випадку мова йде не тільки про якість виробу, але і про саму хімчистку. Якось, ще до війни, до нас приїжджала дівчина, дуже хотіли відкрити Oh My Look! в Сімферополі. Але цього так і не сталося, оскільки ми просто не знайшли партнера-хімчистку, де були б усі необхідні технології та машини.

В роботі нашого сервісу є ще один нюанс – доводиться чистити одяг не тільки після повернення, але і після примірянь. Часто буває, що де-небудь в Zara ти бачиш на білій сорочці сліди від тонального крему і думаєш: "Сорочка хороша, не важливо, вдома виперу". Тут же, якщо на сукні будуть сліди чужої помади, люди подумають, що їх взагалі не перуть. І якщо хтось сьогодні побачить брудну сукню, мало того, що наступного разу не прийде, так ще і подружкам розповість. Тому і з'явилися фахівці, що відповідають за питання чистоти, з фокусом на пошук зачіпок або дрібних плям. Вони переглядають те, що привезли з хімчистки, відправляють назад і так щодня.

dsc_3813
Лєра Бородіна і щоденник-планер OH MY BIG PLAN
Фото: Олег Батрак

Чесно зізнаюся, ми мріємо про свою власну хімчистку і вже запланували на наступний рік нову бізнес-одиницю. Можливо, відкриємо спільний цех з однією з хімчисток, щоб мати там свої потужності. У нас є необхідність чистити речі цілодобово, а партнери ночами не хочуть працювати. Нам було б зручно віддати ввечері сукню, а з ранку її вже забрати. Плюс трапляються збої з логістикою, коли клієнт приїжджає, а сукня ще не надійшла. Потрібно це все ефективніше налагоджувати.

- Лєро, ти довгий час працювала в шоу-бізнесі, зараз ось із сукнями, а не хотілося власну лінію одягу запустити?

- Одяг точно ні, оскільки я взагалі не вважаю себе стилістом або експертом у цьому питанні. Свого часу ми подумували про лінійку Oh My Look!, але це теж виглядає дивно для сервісу оренди суконь. Ми зараз є, мабуть, єдиним достовірним джерелом, що дає повну картину того, одяг яких українських дизайнерів обирають наші жінки. У нас практично всі представлені.

- І кому ж надають перевагу найбільше?

- Найцікавіше, що популярність бренду абсолютно не впливає на ажіотаж навколо його речей. Було так, що ми розраховували на один, а "вистрілював" зовсім інший. Взяти Лілію Пустовіт – у неї досить прості сукні, які більше підходять для щоденного використання, ніж якихось вечірніх виходів або коктейльних вечірок, але вони завжди відмінно здавалися. Стабільно у всіх містах знаходилася аудиторія, яка хотіла виглядати жіночно і красиво і на роботі, і на вечірці.

Ми створюємо колаборації, наприклад з Ванею Фроловим, який придумав спеціально для Oh My Look! шість суконь, які він відшив, після чого ми презентували цю міні-колекцію на Одеському міжнародному кінофестивалі. Або буквально три тижні тому вийшла новорічна капсула з Костем Омелею, її можна на нашому сайті побачити. І все це вбрання завжди стає таким, що найбільше орендується, оскільки дизайнерський талант, помножений на наш досвід і знання деяких нюансів, дають результат.

Ми знаємо всі тонкощі, як зробити сукню, яка зможе сісти на всі типи фігур, знайомі з усіма страхами і комплексами наших жінок. Якщо раніше здавалося, що у мене розмір М, і тому мені не пасують сукні з відкритими руками, то досвід показав, що дівчата з XS також вважають, що у них товсті руки й уникають тонких бретелей. Загалом, плануємо продовжувати колаборації з класними українськими дизайнерами і робити разом унікальні сукні.

- Гаразд, а власну лінію косметики не хотіла б запустити? Як Ріанна або Кайлі Дженнер, наприклад.

- А ось це вже моя мрія. І абсолютно логічне продовження для G.Вar-ів. Косметичний ринок зростає і розширюється разом із косметичкою середньостатистичної жінки, яка в рази відрізняється від того, що було 10 років тому. І абсолютно логічно у великій мережі б'юті-барів мати власну косметику. Але, по-перше, у нас для цього ще недостатньо велика мережа.

dsc_4129
Косметика в G.Bar
Фото: Олег Батрак

По-друге, це дійсно великий і дуже дорогий інвестиційний проект. Наприклад, мінімальне замовлення одного відтінку помади на фабриці становить 12 тисяч одиниць. Але ми вже зустрічалися з підрядником і знаємо точно, з ким будемо в перспективі працювати – нам дійсно це цікаво. Зараз ми співпрацюємо з такими брендами, як МАС і Lancome, але, згідно з їхньою політикою, не можемо їх у себе продавати. І це певний дискомфорт, адже дівчатка часто хочуть купити те, чим їх так красиво нафарбували.

- Що ще в перспективі розвитку Oh My Look! намічено?

- Наступного року хочемо активно розвивати онлайн-сервіс. Зараз шлях клієнта до нас виглядає важкувато. Щоб обрати сукню, потрібно зайти на сайт, потім приїхати в шоурум, приміряти і забронювати на потрібну дату, потім в призначений день знову приїхати, щоб її забрати, а після ще раз – щоб повернути. Тому ми хочемо запустити доставку, яка зможе привезти сукню, якщо ти вже була в шоурумі і відклала її.

Плануємо розширити продуктову лінійку виключно для онлайн-замовлень, яка буде ще й більш дешевою. Оскільки у шоурума є якась собівартість обслуговування, яка у сайту менше. Постараємося зробити примірку вдома або на роботі, яка буде більш зручною, вигідною і швидкою. А заодно щоб розвантажити шоурум, особливо в пікові місяці – травень, червень і грудень, коли утворюються черги. А це найгірше, з чим може зіткнутися клієнт, який обрав нас, щоб не штовхатися в чергах в торгових центрах, і вимушений при цьому сидіти і чекати, поки звільниться стиліст.

dsc_4146
Послуги G.Bar-а
Фото: Олег Батрак

А ще хотілося б відійти від суконь в total-look, щоб можна було, наприклад, костюм обрати. Або впровадити систему передплати, коли клієнт зможе внести певну суму за місяць або рік, і нескінченно міняти свій гардероб. Тому що, згідно з дослідженнями, жінкам важливо добре виглядати на спеціальних заходах, але не менше вони хочуть бути на висоті і в повсякденному житті, на роботі.

- Крім власного сервісу оренди суконь Oh My Look!, ти є ще і співзасновницею G.Bar і концепт-стору SO DODO разом зі своїми подругами. Як тобі з ними працюється? Адже прийнято вважати, що немає нічого гіршого, ніж мати справу з родичами або друзями.

- Так, світова статистика говорить про те, що на першому місці за ризиками стоїть партнерство з чоловіком або родичами, на другому – з друзями. Тоді як найкращим варіантом вважається робота з абсолютно новими людьми. У мене є цьому пояснення. Коли ти сідаєш обговорювати проект і майбутню співпрацю з кимось новим, у вас немає історії відносин. Ти можеш на старті домовитися про те, що буде, якщо один з вас передумає, якщо щось піде не так, якщо один захоче вийти з бізнесу і так далі.

Для будь-якого партнерства головне спочатку обговорити всі ризики і песимістичні прогнози. Скажімо, ми все порахували і вирішили, що потрібно 10 тисяч, щоб реалізувати цей проект – а що, якщо знадобиться 30 – де братимемо? Або для розкрутки нам досить компетенції партнера, а через рік уже знадобляться мої професійні навички і мені доведеться приділяти 100% свого часу роботі. З новими людьми це обговорювати легше, а з друзями намагаєшся обходити гострі кути – і це головна помилка. Тому у мене з'явилася звичка обговорювати все на старті – забути, що ми друзі і включити режим обговорення важливих питань.

dsc_4120
Щоденники-планери OH MY BIG PLAN
Фото: Олег Батрак

А взагалі я вірю в твердження, що ми є відображенням і втіленням тих п'яти людей, з якими найчастіше спілкуємося. Саме оточення робить людину (меншою мірою виховання і вплив батьків). І я для себе вирішила працювати з друзями, з якими у нас збігаються цінності – це для мене ключове питання в бізнесі. Можна про все інше домовитися, навчитися чогось у партнерів, розподілити зони відповідальності, але про цінності домовитися не вийде.

Про те, як сучасній жінці поєднувати роботу і сім'ю, і про принципи виховання дітей Лєри Бородіної читайте в другій частині нашого інтерв'ю найближчим часом.

Всі подробиці в спецтемі Своя справа

Читайте найважливіші новини в Telegram, а також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі.

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів