Головна Сьогодні

Саша Дергоусова – про весільний бізнес, недоліки українців і любов до Індії

Ексклюзивне інтерв'ю із засновницею весільного агентства Dergousova Agency і бренду постільної білизни Home me

Саша Дергоусова: Я не вважаю, що весільна індустрія в бізнес-плані може бути проблемною
Саша Дергоусова: Я не вважаю, що весільна індустрія в бізнес-плані може бути проблемною
Фото: Тарас Безпалый

Прослухати інтерв'ю з Сашою Дергоусовою:

Після мого весілля фраза "Вийшла заміж сама – видай подругу" набула для мене зовсім інший сенс. Мої дівчата недостойних чоловіків для себе не виберуть, це я точно знаю. Але ось переживаю тільки, щоб нерви вони собі не розхитали передвесільною метушнею, щоб в такий важливий день сльози були тільки від щастя, а не від того, що вітер звалив арку під час церемонії, а ведучий забув, як звати твоїх батьків. Щоб уникнути перерахованих вище моментів, я пішла говорити про ідеальні весілля з людиною, яка знає про них все і навіть трохи більше – із засновником та ідейним натхненником весільного агентства Dergousova Agency Сашою Дергоусовою.

Звісно ж, я не весь час говорила про те, як організувати весілля подружкам. Мені ж теж цікаво, як можна стати лідером у весільній індустрії в Україні, задавати тренд, паралельно розвивати ще один бізнес, ростити сина і займатися практиками в Індії.

Ексклюзивне інтерв'ю з Сашею Дергоусовою
Ексклюзивне інтерв'ю з Сашею Дергоусовою
Фото: Тарас Безпалый

Ми говорили дуже довго, але в цій розмові цінна кожна фраза. Ця розмова наскрізь просякнута найрізноманітнішими інсайтами. Це потрібно не тільки читати, а й конспектувати.

Про весільний бізнес

- Всі знають, що ідеальне весілля – це весілля, організоване Сашою Дергоусовою. Але відомо, що до організації весіль ви прийшли не відразу. Як і з чого починали?

- Починали, як і багато молодих бізнесменів. Нам подобалося робити оригінальні привітання і ми вирішили почати це робити, як бізнес. Але ми були дітьми, нам було по 22 роки – ні грошей, ні досвіду, який бізнес? Але ми просто це робили, як хотіли, як вміли, як відчували і у нас це круто виходило. Тоді не було такого величезного пропозиції на ринку.

Ми морочилися на якості, на деталях, на емоціях і у нас почало швидко це виходити. Потім відразу підключилися корпоративи, весілля і ми робили все-все-все. А потім, через п'ять років, 2011 року ми вирішили, що хочемо займатися конкретно весіллями. Корпоративні івенти нам вже набридли і ми вирішили піти виключно в весілля, і ось вже довгий час їх робимо.

Я не вважаю, що весільна індустрія в бізнес-плані може бути проблемною.

- Але це бізнес в Україні, багато різних перешкод може бути на шляху його розвитку. Були "двері", в які, здавалося, вже неможливо достукатися?

- Мені здається, що цей бізнес не сприймається серйозно, тому до нього досить невеликі вимоги. Труднощів у нас не було. Ми навіть з першого дня відкрили ФОП, ми вирішили, що все з самого початку повинні робити офіційно. Ми були суперправильно. Я не вважаю, що весільна індустрія в бізнес-плані може бути проблемною.

До мене швидше підвищився інтерес, коли я вже почала робити "серйозні" весілля. І таке було, що я опинялася на перетині якихось політичних рухів. Ось тоді, звісно, до мене могли виникнути питання. Але так, щоб у мене були серйозні труднощі, то ні.

Про труднощі в роботі організатора

- Єдина складність, з якою може зіткнутися будь-який нормальний організатор, якщо йому цікаво робити оригінальні весілля, – це локації. У нас дійсно з цим складно. Якщо ти робиш в ресторані, готелі, конференц-холі, то тут все добре. А ось якщо ти хочеш зробити в який-небудь бібліотеці, планетарії, оперному театрі, то це практично неможливо.

Саша Дергоусова: Єдина складність, з якою може зіткнутися нормальний організатор, – це локації
Саша Дергоусова: Єдина складність, з якою може зіткнутися нормальний організатор, – це локації
Фото: Тарас Безпалый

- Але все-таки, доступ до складних локацій знайти вдавалося?

- Скажімо так, ми робили весілля в складних локаціях, в яких це було б неможливо. Ми переробляли локацію. У нас є такий досвід і він не завжди пов'язаний з бюрократичною системою, але досвід є. Наприклад, ботанічний сад, один раз на футбольному полі робили. Це те, що з ходу згадується. Але от якщо взяти, наприклад, бібліотеку якусь, то у нас такого люди чомусь бояться.

- Вони навіть і не замовляють такі локації?

- Багато клієнтів, припустимо, навіть і погодилися б. Але багато хто відмовляється на етапі додаткових моментів, коли починаються питання з туалетами, коридорами, вхідною групою. Настрій тоді падає, тому що це все знаходиться в занепадницькому стані. Та й самі локації цього бояться.

- Яка найнезвичайніша локація, де проводили весілля? Можливо, важко було домовитися, і може навіть потрібно було переконувати клієнта, щоб там провести захід?

- Ми одного разу в лісі робили весілля. Це реально складно, хоча, на перший погляд, здається дуже легко. Насправді, це тягне за собою дуже багато речей – генератори, туалети та інше. Але найнезабутніше, напевно, коли ми робили весілля на островах біля затонулої церкви в Коростишеві, неподалік Києва. Ми на острів везли піаніно на човнах. Ось це було "напряжненько".

- Що ви порекомендуєте молодятам при підготовці весілля? Відповідь Саші Дергоусової дивіться на відео:

Про професію, знання і організацію роботи

- Більшість ваших клієнтів – бізнесмени, політики, знаменитості. У чому ваш секрет?

- Тут роль відіграють кілька речей. Перше – це якість. Я роблю якісний продукт, просто заморочені на якості. Це дає людині впевненість у тому, що вона отримає крутий продукт. Друге – це надійність у всіх проявах. Це і конфіденційність інформації, всіх розмов, який повинні залишитися між нами. І надійність в тому плані, що я зроблю все, як обіцяла.

Ми все робимо, ніби для себе

Третє – при одних і тих же складових у нас все одно виходить неймовірна атмосфера. Цю атмосферу ніхто інший створити не може. У нас виходить робити це так, що люди розслабляються і балдіють, насолоджуються, все органічно і взаємопов'язане. Думаю, це пов'язано з тим, що ми все робимо, ніби для себе.

- Для індустрії організації весіль реально потрібні знання, адже не все йде з голови. Разом з тим полки бібліотек явно не прогинаються від потрібної літератури. Звідки ви брали інформацію для роботи?

- Я – явний показник того, що цю професію можна освоїти самостійно. Я реально не прочитала жодної книги з організації весілля, не вчилася ні на одних курсах івент-організації. Тому що їх не існує. Тепер я створила курс і мені здається, що він дуже сильний. Будь-яка людина, яка хоче освоїти цю професію, – зробить це з мого курсу.

Саша Дергоусова: Я вважаю, що організація – це талант
Саша Дергоусова: Я вважаю, що організація – це талант
Фото: Тарас Безпалый

Коли я починала, такого нічого не було навіть близько. Я вважаю, що організація – це талант. А якщо у тебе є ще творче начало і ти вмієш відчути якісь штуки, придумати їх, є відчуття стилю – то це прекрасно. У мене це все зійшлося. Тому я все це робила з власного досвіду, з натхнення.

Зрозуміло, що я не завжди була така крута. Перші заходи були прості. Але кожен новий проект все складніше і складніше. І ти починаєш розуміти, що впораєшся. Ми навіть три роки поспіль жартували, що складніше вже нічого не придумаєш, і наступного року нас дивували. По-різному: це могло бути через локації, через складність ідеї або через терміни. Насправді найскладніше – це терміни. Після цього ми перестали цей жарт вимовляти, тому що, можливо, наступного разу нам в космос запропонують полетіти. Але це все тільки вчить, і ти потім просто знімаєш технологію, як це у тебе вийшло.

- Якщо дуже стислі терміни, клієнтам не відмовляєте?

- Я обожнюю складні проекти. Я така божевільна людина, що люблю складності. І чим складніше проект, особливо івент, у мене починається внутрішній азарт і я реально шаленію від кайфу, я реально горю. Я люблю складні проекти. У мене ніколи не було нереальних проектів (хоча, для дуже багатьох вони такими здаються), але я все одно знала, що вони реальні. Я якщо щось обіцяю зробити – то роблю. Це якість мені теж в роботі дуже сильно допомагає. Якщо я потрапляла в ситуацію, де я через недосвідченість не знала рішення, то клієнта це взагалі ніяк не стосувалося і не хвилювало, з цим розбиралася за свої гроші і своїм досвідом вирішувала проблему.

- Я знаю, що ви ділитеся досвідом з підбору персоналу. Але як ви вибираєте людей для себе?

- Я раніше вела лекції з командоутворення, а зараз не веду, тому що у мене самої змінився світогляд на це все. Але, скажу чесно, зараз мені дуже складно підбирати людей. Зараз я практично нікого до себе не підпускаю. Я для себе зрозуміла, що мені треба вибирати ТОПів, які керуватимуть якимось напрямком, а вже свої команди вони повинні набирати самі. Тому що зі мною важко працювати. Я дуже вимоглива. У мене є певні якості, які дуже багатьом людям не зрозумілі. І я розумію, чому незрозумілі. Наприклад, я – людина-результат і я терпіти не можу процесу, коли мені розповідають, що телефонували, намагалися, шукали, але в результаті нічого не вийшло. Дуже багато людей витрачають на це час і справді вірять, що дуже стараються і хочуть, щоб їх розумів начальник. Я в цьому випадку не начальник. Я ж не прийду до клієнта і не скажу, що не зроблю весілля, тому що кудись не змогла додзвонитися.

- А жаркого весільного сезону ви особисто контролюєте всі проекти?

- Я завжди все проекти контролювала і контролюю. Просто буває, що проект взагалі не складний в організації і я тоді до "операційної системи" не влажу, і в принципі не лізу на багатьох етапах. Наприклад, знати, що запрошення готові і передані клієнту, мені треба. А ось те, які це запрошення, я вникатиму, тільки якщо я особисто в цьому проекті включена в емоцію і придумую концепцію.

Я вважаю, що якщо ти навчився робити весілля – ти можеш керувати будь-яким проектом.

- Скільки людей зараз працює в агентстві?

- У нас агентство зараз працює в абсолютно новій для України формі роботи. Ми закрили офіс, куди люди могли б кожен день приходити на роботу і сидіти там з ранку до вечора. Мої колеги всі вільні. Я зрозуміла таку фішку в цьому бізнесі, що дівчинка може в ньому працювати умовно з 20 до 30 років, коли вона вся ще сповнена ентузіазму і не сильно думає головою про дітей, вона може мерзнути і ночами не спати. Потім до 30 все починають замислюватися і задавати собі запитання, заради чого все це робити. Але якщо я її вчила з 20 до 30, то вона вже супердосвідчена. А після 30 я навряд чи когось сильно навчу і змотивую. Тому втрачати тих людей, які зі мною були з 20, мені не хочеться. Зараз вся моя команда – це ті люди, які зі мною протягом багатьох років. Вони вже пройшли вогонь, воду і мідні труби, вони реально супердосвідчені. При цьому потрібно розуміти, що у них вже з'явився такий пул знань, який їм самим дозволяє управляти своїм бізнесом.

Саша Дергоусова: Ми все робимо, ніби для себе
Саша Дергоусова: Ми все робимо, ніби для себе
Фото: Тарас Безпалый

Я вважаю, що якщо ти навчився робити весілля – ти можеш керувати будь-яким проектом. Тому що проектне мислення вже нікуди не дінеш. Тому що ти вмієш дотримуватися термінів, ставити людям завдання, передбачати ситуації і робити прогнози.

Дівчата майже всі займаються своїми проектами, бізнесами. Але під весілля ми групуємось. Зараз у нас шість з половиною осіб, тому що одна наша дівчинка не завжди буває з нами.

Про розвиток весільної індустрії в Україні

- Наскільки індустрія організації весіль зараз розвинена в Україні? Ви задали тренд, вас успадковують?

- Звісно. Я б сказала, багато копіюють, а багато успадковують. Є хлопці, які переймають і переробляють все під себе. Є люди, які просто вчаться і надихаються.

Моя суб'єктивна думка – так, майже весь ринок сформований за нашими стандартами, за нашими трендам. Просто я-то знаю, що більшість трендів ми принесли до України. Аж до якихось дрібних елементів декору задавали ми. Наприклад, меблі і посуд для всіх зараз вже норма. А п'ять років тому люди говорили: "Навіщо нам стільці, якщо в ресторані вже є стільці?", "Навіщо нам декоратори, якщо є флористи?". Я пам'ятаю, 2010 року мені задавали запитання: "Навіщо потрібен кенді-бар, якщо є торт ?" А зараз вже кенді-бари наліво і направо, і на будь-якому дитячому святі. Ці тренди ми привносили і вони зараз вже активно працюють.

Зараз вже почав з'являтися імерсивний театр. Це моя мрія. Я вважаю, що наступний крок для івенту, якщо він хоче розвиватися як – це імерсивний театр і ці емоції. Ми перший раз внесли імерсивний театр 2013 року. Ми перші це зробили на весіллі друзів, де я познайомилася зі своїм чоловіком. Це було рок-весілля, люди потрапляли як ніби в рок-оперу.

- Імерсивний театр – це як тематичне весілля?

- Ні, імерсивний театр – це коли люди повністю стають учасниками подій. Є два види заходів. Перше, коли ти просто сидиш і дивишся щось, що тебе розважає. Як зазвичай прийнято – співаки, акробати, всі танцюють, розважаються, а ми сидимо, їмо і дивимося.

А імерсивний театр – це коли грань між глядачами та акторами стирається. Все перетворюється в єдину дію, де люди потрапляють не просто в тематику, вони це все проживають, їх втягують у гру, носять реквізит і багато іншого. Але це дуже непростий івент і він, зазвичай, дорогий. Тому не всі клієнти до цього готові.

- Назвіть п'ять критеріїв добре організованого весілля?

  1. Все чітко сплановано і під контролем. Команда організаторів розуміє, що відбувається в кожен момент, знає, як і на що реагувати, що йде за чим, кого попередити, проінформувати, якщо щось йде не так.Саша Дергоусова – основатель бренда постельного белья Home me
  2. Весілля не зациклене на одній особі, а саме на команді людей розподілені завдання. Тому що дуже провально, коли один менеджер, на ньому все зациклено і всі бігають до нього з запитаннями.
  3. Гості розслаблені, кайфують і насолоджуються. І отримують більше, ніж навіть могли очікувати.
  4. Коли пара взагалі не думає про те, що відбувається, вони не відволікаються.
  5. Коли всі підрядники та всі задіяні задоволені своєю роботою.

Саша Дергоусова – засновник бренду постільної білизни Home me
Саша Дергоусова – засновник бренду постільної білизни Home me
Фото: Тарас Безпалый

Про розвиток бренду постільної білизни і домашнього текстилю Home me

-Білизна – це другий ваш бізнес, він випливає з організації весіль?

- Загалом не взаємопов'язане. У мене ніколи в житті нічого не взаємопов'язане.

- А як ви прийшли до цього?

- Як завжди – емоційно. Я взагалі в житті все приймаю емоційно і мало думаю.

- Чому саме білизна?

- Я була в Нью-Йорку і зайшла до чергового магазину домашнього декору, тому що я його шалено люблю. Це друга моя улюблена тема. Я тоді якраз робила ремонт у своїй квартирі і мені це дуже подобалося, тому що це була довгоочікувана, перша в моєму житті квартира. Після того, як я довгий час жила на знімних квартирах, з мамою, то природно я морочилася над облаштуванням свого будинку. Тоді у мене вже був мій хлопець, зараз він – мій чоловік, і ми подорожували. До якого магазину ми б не заходили, я могла "тарабанити" звідти чайнички, ложечки, келишок, тарілочки. Найулюбленіше було, коли ми з Нью-Йорка тягли відро бірюзового кольору.

В черговий раз я стою в магазині в Нью-Йорку, бачу красиву полку, де лежить нереальна кількість красивої білизни. Тоді я подумала, як би хотілося, щоб в Україні теж так було. А потім стою і думаю, а чому ж я просто хочу – я зроблю! Але тоді це було нереальним, а зараз я розумію, що це було ще й божевільною ідеєю. Виробництво, бренд – це не так просто.

Постіль Home me
Постіль Home me
Фото: Тарас Безпалый

- Як у вас організовано виробництво?

- У нас є виробництво в Китаї. Ми придумуємо все тут. Я літаю туди, контролюю якість. Зараз у нас є виробництво в Україні, це інші вироби. Ми зараз не тільки ліжко робимо, а й пледи і килимки. Зараз ми і на міжнародний ринок закинули думку.

Насправді, це тільки в тому магазині в Нью-Йорку було все так класно. Наприклад, я дуже здивувалася, що, наприклад, в Данії, де всі люблять тактильно, щоб було комфортно, в магазинах просто жахлива постільна білизна. Я подумала, може показати їм, якою класною має бути постільна білизна? І ось ми зараз цим пробуємо займатися.

Постільна білизна Home me
Постільна білизна Home me
Фото: Тарас Безпалый

- На якому етапі розвитку зараз перебуває бізнес Home me, тому як ви говорите, що відразу клієнт "не повалив"?

- Зараз бізнес прекрасно розвивається. Він уже окупив себе і давно прибутковий. Але інше питання в тому, що я не сиджу на місці і не дістаю прибуток, а постійно розвиваю. Ми постійно розвиваємося, якісь ідеї придумуємо, фішки, продукцію запускаємо.

Українці дуже круто вміють працювати, але вони ледачі.

Спочатку було важко, тому що робили вперше. Плюс зараз саме з виробництвом найважче питання. І взагалі я вважаю, що це проблема всієї України – українці дуже круто вміють працювати, дуже працездатні, але вони ледачі, не хочуть напружуватися зайвий раз, не хочуть щось робити вперше. І плюс у всіх дуже багато "корон на голові".

У весіллях я проходила цей же шлях, і пам'ятаю я це дуже добре. Дуже багато було складнощів з усіма: з декораторами, техніками. Потрібно було обговорювати, говорити, міняти їх якісь патерни в голові, пояснювати, що стильно, над чим треба задурити. Люди не хочуть напружуватися, а у виробництві – тим більше. Складно знайти, щоб якісно і без ліні.

- А у вас вже є наступний бізнес-проект?

- Ні, я собі пообіцяла, що найближчим часом я нічого такого не роблю. У мене весільний бізнес, школа, якої я приділяю час, виступаю, Home me, родина і я ще займаюся духовним розвитком, і я цим теж ділюся і проводжу тренінги на цю тему. Це все вимагає часу. Якби я зараз на себе ще щось взяла, то, напевно, зійшла б з розуму.

Про Індію

- Я знаю, що мінімум раз на рік ви їздите до Індії займатися практиками. Як це вам допомагає і що це дає?

- Уже не раз на рік, а мінімум 2-3 рази. Це така тема, що я навіть не знаю, як її розкрити максимально коротко. Пізнавати світ і жити з ним в гармонії можна нескінченну кількість часу. Для мене це дуже цікаво. В Індії я отримую нескінченне умиротворення, нескінченну кількість мудрості, відпочинок, переключення, неймовірні для себе інсайти і розтяжки.

До Індії людина потрапляє не тоді, коли вона готовий, а коли Індія готова її прийняти.

Всі люди вибирають – поїхати їм до Індії чи ні. Вони кажуть, що Індія брудна, ще якась. Але знову ж таки, вони її не знають. Але питання в тому, що коли ти туди потрапляєш – це як задзеркалля, як містичний світ. До Індії людина потрапляє не тоді, коли вона готова, а коли Індія готова її прийняти. Коли Індія відкриває їй своє чарівництво, тоді вона відкриває дуже безмежну кількість мудрості, знань, дослідів, і ти вже ніколи не будеш колишньою. Індія не може залишитися байдужою, людина або її любить, або ненавидить. Якщо вона її ненавидить, значить, вона їй не була відкрита.

В Індії ти залишаєшся зі своєю душею. Ти чуєш своє серце, свою душу. Те, як ти чуєш себе в Індії, ти не чуєш себе ніде.

Бліц-інтерв'ю з Сашою Дергоусовою:

Також читайте інтерв'ю з засновницею сервісу оренди та обміну суконь Oh My Look! і співзасновницею б'юті-просторів G.Bar Лєрою Бородіною про ведення бізнесу з подругами і свою велику мрію.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь