Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Головна Сьогоднi

Навіщо потрібен дрес-код на роботі: плюси і мінуси корпоративного стилю

Дрес-код служить певним чинником згуртування колег, а також сприяє адаптації нових працівників

<p style="text-align: justify;">Співробітники. Фото: pixabay</p>
Співробітники. Фото: pixabay

Дрес-код в офісі відрізняється в залежності від роботодавця і компанії. У кого-то це суворий одяг з білим верхом і чорним низом, у когось – діловий костюм, а у когось кеди з джинсами і футболкою.

Одні співробітники вважають його дисциплінуючим чинником, інші ж – обмеженням свободи вираження поглядів. Навіщо потрібен дрес-код, які його плюси і мінуси, аналізували експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.

Згідно з дослідженнями порталу, трохи більше третини компаній наказують офісний діловий стиль і стільки ж дозволяють ходити на роботу в повсякденному одязі. При цьому вимоги до дрес-коду стають більш м'якими. Наприклад, трохи менше третини роботодавців допускають стиль smart casual (або business casual), який передбачає більш демократичний зовнішній вигляд.

Навіщо потрібен дрес-код?

Прихильники єдиного стилю одягу на роботі вважають, що, по-перше, дрес-код допомагає створити враження "серйозної організації", тим більше якщо відповідає іншим елементам фірмового стилю (бланків, буклетів, візиток, логотипу, дизайну інтер'єру).

По-друге, дрес-код сприяє чіткій ідентифікації: наприклад, по білих сорочках/блузках і шийних хустках певного кольору можна безпомилково визначити співробітників конкретного банку (принаймні тих, хто працює безпосередньо з клієнтами).

По-третє, робоча "уніформа" дозволяє швидше налаштуватися на робочий лад і дисциплінує співробітників. До речі, це біда багатьох фрілансерів: працюючи в спортивних штанях і капцях, вони не усвідомлюють всю серйозність свого заняття. І нарешті, дрес-код служить певним чинником згуртування колег, а також сприяє адаптації нових працівників. Якщо в організації введений дрес-код, новачка будуть сприймати як свого, у нього не буде страху, що він виглядає не так або дуже відрізняється від інших.

Як не "перегнути палицю"?

Противники єдиного корпоративного стилю часто апелюють до того, що суворий офісний, а тим більше уніфікований одяг приховує їх індивідуальність і не дає права на самовираження. Хоча з іншого боку – не потрібно ретельно продумувати робочий гардероб і ламати голову над сполучуваністю речей.

Разом з тим, є такі організації, в яких можуть створити детальну інструкцію, яка регламентує і висоту каблука для жінок, і гостроту стрілок на брюках для чоловіків. Це вже інша крайність. Так само як і вимога купувати одяг певних торгових марок або в певних магазинах. До речі, багато компаній, в тому числі корпорації зі світовим ім'ям, практикують так звані вільні п'ятниці, коли в офісі допускається будь-який одяг.

Однією з важливих передумов успішного введення корпоративного стилю є завчасна розмова з колективом. Якщо дрес-код в компанії вже існує, то інформація про нього повинна обов'язково доводитися до всіх новачків і здобувачів. Деяких з них наявність дрес-коду може збентежити і відлякати.

У будь-якому випадку, навіть якщо в компанії не передбачений корпоративний стиль, краще носити одяг, який буде максимально відповідати стилю і атмосфері компанії. Пам'ятайте, що будь-який співробітник – це обличчя фірми.

Раніше сайт "Сегодня" з'ясовував, як зосередитися на роботі, якщо колеги постійно шумлять. Ви можете встановити таймер. Наприклад, за методом 45 і 15 – багато працюєте і трохи розмовляєте.

Новини партнерiв

Новини партнерiв