I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Андрій Буренок: Коли ти витрачаєш свої гроші, ти починаєш по-справжньому працювати

Ексклюзивне інтерв'ю із засновником сервісу вигідних подорожей TripMyDream

Про створення TripMyDream

- Андрій, повернемося на 5 років тому у вашому житті. Займаючи посаду топ-менеджера в одній з великих компаній, ви вирішили створити власний проект. Ви були успішні вже тоді. Про що ви думали на той момент, коли зрозуміли, що хочете робити сервіс вигідних подорожей?

- Розмова зі мною про успішність – це складна розмова, тому що успіхом для мене є все. Наприклад, ми вчора знімали відео, трохи напартачили, але все одно для нас це певний успіх, тому що ми можемо чомусь навчитися. Тому неуспішний лише той, хто сидить у своїй "ямі" і бачить в ній виключно гній.

Реклама

На той момент, коли я вирішив створити TripMyDream, мені просто захотілося мати свій бізнес. Я, швидше за все, був у такій самій ямі, і сидів в цьому ж гної. Мені набридло бути корпоративним співробітником і робити тільки те, що тобі кажуть. До того ж, є робота на когось в задоволення, а є робота на когось, коли ти напружуєшся кожного дня. І кожен день, відправляючи листи, ти думаєш, а що буде. Ось так багато років у мене відбувалося з роботою на когось. Я вирішив спробувати працювати і на себе. Я не знав, що це буде travel. Просто одного разу життя мені показало знак. Ми були з дружиною в Італії і ледь не розбилися на машині. І в той момент я зрозумів, що мій бізнес буде пов'язаний з подорожами.

- Ви відчули, що це був знак?

- Так, я зрозумів, що це був знак. Знак і все – я хочу робити бізнес, пов'язаний з подорожами.

Реклама

- Скажіть, робити і розвивати свій власний проект може кожна людина?

- Абсолютно.

- Чи потрібно володіти певними якостями, щоб вміти досягати цілей, які ставиш перед собою?

Реклама

-Я намагаюся не ставити цілей. А називаю це бажаннями і пріоритетами. І своєю перспективою, яка змінюється щодня. Якщо раніше я жив цілями – припустимо, наявність певної кількості зароблених грошей, досягти певного результату, то на сьогоднішній день – я розумію, що хочу ось так і я туди йду.

Я намагаюся не ставити цілей, а називаю це бажаннями і пріоритетами

На шляху я можу передумати, повернути ліворуч, праворуч і повернутися назад або взагалі піти в інший бік. Тому що там, де є цілі, найчастіше відбуваються певні очікування. А коли ти живеш в цих очікуваннях, вони починають тебе щодня будити вранці і не давати заснути вночі або будити тебе вночі, коли ти відчайдушно намагаєшся заснути.

Андрій Буренок: Я намагаюсь не ставити цілей
Андрій Буренок: Я намагаюсь не ставити цілей

- Гаразд, а що потрібно для стартапу, на вашу думку? З чого ви починали – у вас були гроші, знайомства?

- Все залежить від того, який саме бізнес плануєш створити і в яку нішу увійти. Найчастіше для стартапу потрібно кілька речей: перше – це мотивація і бажання щось робити. Друге – це компетенція і навички в цій галузі, або бажання отримати такі "скілли". Третє – це, швидше за все, гроші. І найкраще – свої гроші або близьких. І четверте – дуже важливе – це люди, які будуть з тобою це робити. Сам ти нічого не зробиш. Саме команда буде ключовим моментом. Її дуже складно створити. Тому що люди лажають, розчаровуються, одружуються, народжують, йдуть, просипають, їдуть ...

Порада Андрія Буренка – дивитися відео:

Про страхи

- Коли вкладаєш свої гроші, завжди виникає відчуття страху, що можна прогоріти і нічого не заробити. Як уникнути цього почуття, а також падінь, які можливі в будь-якому бізнесі?

- Що таке страх? Ти не довіряєш життю, відповідно через це блокуєш ту енергію, щоб життя через тебе проходило. І життя починає тебе в цю точку бити, правда? Як боротися? Почати довіряти життю, тому що страхи абсолютно в усьому. У мене вони є досі. Я працюю над собою за допомогою езотерики, духовно розвиваюся дуже багато років, і щодня у мене є страхи, що стосуються сім'ї, бізнесу, чого завгодно.

- Тобто, ви слідуєте певним знакам, які вам посилає життя?

- Вірно. Там, де є страх, там є неповноцінний прояв тебе. Можливо це знак, що соціальна обумовленість тебе стиснула, і ти собі вирішив, що ти ось якийсь не такий. Від цього всього потрібно звільнитися і просто довіритися своєму життю. І все.

- У березні 2016 року сервіс TripMyDream визнали найкращим тревел-стартапом на міжнародному змаганні Seedstars Summit 2016, яке проходило в Швейцарії. Як змінилося ваша життя і бізнес після цього?

- Вважаю, це була закономірна випадковість. У нас дійсно було складно до того моменту, ми багато разів хотіли закриватися з багатьох причин. Ми виграли в Швейцарії, але я вам розставлю всі крапки над "і". Ми не отримували інвестицій, ми не брали гроші. Ми як з першого дня розвивалися за рахунок власних інвестицій, так і розвиваємося за рахунок своїх коштів. Ніхто сторонній, крім мене, гроші сюди не інвестував.

Але перемога в Швейцарії у 2016 році дала поштовх. Ми зрозуміли, що наш продукт комусь цікавий з боку ринкових гравців. Ми стали цікаві медіа, і це допомогло достукатися до певного споживача і отримати від нього зворотний зв'язок. Моїм головним інвестором є споживач, тому я відчайдушно намагаюся отримувати зворотний зв'язок від кожної людини. Отже присутній у багатьох соцмережах, крім Facebook, де спілкуюся з людьми і отримую конструктивний (частіше об'єктивний, іноді суб'єктивний) зворотний зв'язок з приводу продукту і бізнесу.

Моїм головним інвестором є споживач, тому я відчайдушно намагаюся отримувати зворотний зв'язок від кожної людини

- А хто ваш споживач, можете його описати?

- Так, я скажу. Це більше люди з підприємницьким духом, авантюристи, які хочуть побачити світ, отримувати нові емоції і враження. Це люди, для яких слова "ні" не існує, а є "хочу" – "досягну".

Андрій Буренок: Потрібно більше довіряти життю і собі
Андрій Буренок: Потрібно більше довіряти життю і собі

Відмінність від конкурентів і запити українців

- Назвіть найпопулярніші запити українців на вашому сервісі за напрямками, ви це відстежуєте?

- Ми підключені до абсолютно всіх авіакомпаній і онлайн-продавців і допомагаємо людині не просто подивитися квитки в одній авіакомпанії або у одного онлайн-продавця, а порівнюємо ціни по всіх авіакомпаніях і продавцях, і відповідно у нас можна знайти ту пропозицію, яка подобається. Так ось, щодня у нас відбувається 60 тис. пошуків авіаквитків. В цілому, на TripMyDream за місяць заходить 1,2 мільйони унікальних мандрівників. Це багато чи мало?

- Це досить чимало.

- Отож. Якщо відстежувати тренди за напрямками, то завжди в ТОП-5 були Відень, Стамбул, Тбілісі, Рим і Барселона. Це з вильотом з Києва. Дуже багато залежить від сезонності і від того, чи запустив Wizz Air, Ryanair, МАУ якісь нові рейси чи зробив лоукост-тарифи. Люди готові літати. Ми навіть зробили зараз продукт, який за 80-100 євро дозволяє облетіти за тиждень п'ять міст. Це туди-звідти з вильотом зі столиці.

- Є дуже багато пошукових сайтів, де можна зробити пошук і покупку авіаквитків. За рахунок чого вам вдається триматися на плаву і не загубитися серед конкурентів?

- Перше, чим ми відрізняємося від усіх, де люди просто шукають авіаквитки, – це те, що у нас ви можете знайти і порівняти ціни всіх авіакомпаній і основних онлайн-продавців. Це важливо. Бо якщо ви заходите просто на онлайн-продавця або авіакомпанію, то у вас є пропозиція цін тільки від них. А у нас ви можете порівняти пропозиції і знайти найвигіднішу ціну. Друге – ми додали лоукост-авіакомпанії – наприклад, Ryanair, Wizz Air і інші lowcost-авіакомпанії, на яких ми не заробляємо. Ми це зробили для лояльності нашого споживача. Третє – це Travel Mеdia. Ні в кого немає тревел-медіа, ні в кого немає команди, яка піклується про своїх користувачів, створює щоденний корисний контент і розповідає новини. До того ж це не просто новини, а ми до них додаємо корисні поради, щоб люди це грамотно використовували. Четверте – це наш "саппорт". Ні у кого з пошукових систем немає такої підтримки, як у нас. Нам можна написати питання – наприклад: я в аеропорту, у мене така от біда, що робити – і ми підкажемо. І останнє – всі інші пошуковики тільки шукають, а ми даруємо емоції. У нас величезна ком'юніті, YouTube-канал, величезна кількість контенту, який буде корисний, навіть якщо людина не подорожує протягом півроку. Вона все одно залишається з нами – або в Telegram-каналі, або в Instagram, або дивиться відео.

- Коли Україна уклала безвізовий режим з країнами Євросоюзу, вам допомогло це залучити людей, які стали більше шукати авіаквитки через ваш сервіс?

- Я вважаю, що безвіз, в першу чергу, допоміг тим, хто оформляв візи до цього і довго чекав рішень. Саме ці люди почали більше подорожувати, тому що безвіз, по суті, не додав людям грошей. Що допомогло тим, хто не подорожував раніше – це прихід Ryanair і введення лоукост-тарифів МАУ, а також розширення мережі лоукост-перевізника Wizz Air. Коли ціни з'явилися по 10-15 євро, тоді це зміг дозволити собі кожен. Але не варто забувати, що це ціни тільки на авіаквитки. А люди, купуючи, не завжди розуміють, що на місці, в тому чи іншому місті, вони витратять в 5-10-50 разів більше.

Андрій Буренок: Всі пошукові системи тільки шукають, а ми даруємо емоції
Андрій Буренок: Всі пошукові системи тільки шукають, а ми даруємо емоції

Про розвиток TripMyDream

- Ваш бізнес зараз окупається?

- Ми працюємо в плюс з літа 2017 року, весь прибуток завжди реінвестуємо в зростання бізнесу. Взагалі нічого не виводимо. Зараз окупність місцями ближче до нуля, тому що ринкова ситуація така, що нам потрібно зробити прорив. Коли ми опинилися вчергове у складному стані, я вирішив, що ми візьмемо Х нових співробітників і будемо намагатися рости, оптимізуючи процеси. У нас Римма додалася (редактор), Макс (SEO-спеціаліст), Таня (SMM), Олег (PPC-фахівець), ми також активно шукаємо продакт-менеджера, дата-аналітиків і програмістів.

У TripMyDream зараз злегка кризовий період. І якщо більшість компаній в такі періоди починають скорочувати людей, економити на всьому, то я вважаю за краще зібратися з силами, зібрати навколо себе команду, пояснити їй, що потрібно підсилитися, і цими силами вийти в новий плюс.

- Як ви плануєте розвивати свій сервіс?

- Останні кілька місяців вся команда тримає фокус на українському ринку. У порівнянні з минулим роком в Україні ми зробили revenue х2, тобто виросли вдвічі в грошах. Тепер хочу зробити х4, щоб, в тому числі, можливо: а) залучити інвестиції, стати великою компанією і розвиватися далі; б) злитися з кимось із існуючих гравців е-commerсe, наприклад Rozetka, Prom і т.ін.; в) бути більш привабливим бізнесом для гравців в ніші travel, таких як Booking Holdings, Expedia Group, Ctrip та інших.

У TripMyDream хороша лояльна аудиторія, у нас бізнес, який сам себе окупає, без інвестицій. Якщо додати до цього рівняння інвестиції або ресурси великого гравця, можна зробити великий стрибок. Бізнес-модель окупається, і з такою моделлю потрібно думати, як виходити на інші ринки.

Ми також активно працюємо над продуктом. Хочемо зробити його таким, який потрібен буде не тільки для українських користувачів, але й стане затребуваним на світовому ринку. За цим продуктом криється багато технологічних челленджів. Тому мені в першу чергу потрібна команда з потужною експертизою і мотивацією зробити щось дуже складне, чого ще ніхто не робив, а в другу вже – фінансові кошти.

Про підписників і програму "Експати"

- У вас велика аудиторія в соцмережах. Як її завоювати? Що ви робите для того, щоб вона була причетна?

- Тут потрібно сказати чесно. Аудиторія Facebook для мене зараз не дуже зрозуміла, тому що я в цій соцмережі не присутній дуже давно зі своїм персональним аккаунтом. Аудиторія дуже сильно змінилася з 2014 року, коли в Україні закрили Однокласники, ВКонтакті, і туди прийшла певна аудиторія. А з іншого боку прийшла аудиторія, для якої важлива тільки політика.

Якщо ти комусь не подобаєшся – не потрібно міняти себе, просто не подобайся

Фейсбук TripMyDream я вів особисто до 100 тис. підписників, сам його розвивав, і робив все як для себе – думав, що мені буде корисно, навіщо це мені. Друге – якщо не говорити тільки про Facebook, а це Telegram, YouTube – потрібно просто бути собою. Якщо ти комусь не подобаєшся – не потрібно міняти себе, просто не подобайся. Ти повинен залишатися самим собою. Ось так і бізнес TripMyDream, який комунікує в багатьох соціальних мережах, він просто є собою. Так, він трансформується, змінюється, але є певний тон повідомлень, є певна інформація і цінності, які ми ретранслюємо в суспільство мандрівників. Ми робимо це як для себе, і робимо це по-справжньому.

- А чи були у вас рекорди за підпискою? Наприклад, за тиждень на ваш YouTube-канал підписалося понад тисячі користувачів?

- Було. Якщо говорити про YouTube, це був випуск "Експати. Бангкок". Кожного дня підписувалося близько 1000-1200 осіб. Кожен день було стрімке зростання.

- За рахунок чого?

- Контент. YouTube взагалі цікава штука. По-перше, здебільшого, аудиторія YouTube – це ще діти і підлітки. Треба чесно собі в цьому зізнатися. Тому, якщо ти хочеш бути масовим продуктом з мільйонами підписників і переглядів, тобі потрібно робити продукт для дітей і підлітків. Це не про нас. Наша ключова аудиторія в YouTube – це доросла аудиторія (25-45 років). Я все відео роблю для себе і для таких, як я – те, що мені подобається. У мене такий принцип – якщо мені не подобається, мені складно когось в цьому переконати.

Андрій Буренок: Я все відео роблю для себе і для таких, як я
Андрій Буренок: Я все відео роблю для себе і для таких, як я

Більшість моїх відео – це success stories, історії людей, міст. Це не сухі факти з Вікіпедії, а набагато глибше – через емоції, переживання, вайби. Я взагалі вважаю, що після наших відео можна реально відчути запах міста, відчути, як по тобі біжать мурашки від того, що відбувається. Мені саме це і подобається. До речі, було у мене пару відео, де герої розповідали як погано в країні, як все дорого, взагалі скаржилися на життя. І ці відео набагато швидше піднімалися в YouTube. А знаєте чому? Тому що людям хочеться бачити, як комусь погано, щоб хтось страждав. Люди хочуть виправдання тому, що вони не зробили.

Тому потрібно робити все, що хочеш. І не важливо, якими будуть наслідки потім, тільки нікому не зашкодь.

- Чи важко знайти героїв для випусків "Експати", адже не кожен готовий розповісти свою історію на камеру?

- У нас два сезони. Перший сезон ми знімали в Європі. У нас була людина, яка шукала людей і подорожувала. Ми набили шишки, отримали багато досвіду. Я не всім задоволений. Зараз ми шукаємо самі людей. У мене є помічник Андрій, і  його відповідальність полягає в пошук всіх героїв, кастингах і т.ін. Звичайно, складно знаходити в деяких містах героїв для програми. Ми не шукаємо виключно українців, ми шукаємо російськомовних. Для мене, насправді, не важлива національність, для мене важлива людина, яка може про щось цікаве розповісти, добре знати місто і показати в ньому цікаві місця, а також не боятися камери. І ось ці всі чотири складові дуже рідко збігаються. Бувають звичайно герої і не дуже. Але є магія монтажу.

Про час на себе і команді

- У людини, яка веде свій власний бізнес, є вихідні і час на сон?

- Чесно скажу, зі сном складно. У мене немає поняття власний бізнес, сім'я, відпочинок. У мене абсолютно все перемішано. Мені здається, що у моєї команди має бути точно так само – ось у чому проблема. Я хочу їм донести, що це і їх бізнес в тому числі. А вони все ж таки обмежуються. Люди мислять так: робочий час закінчився – пішов, а не зробив завдання – і тоді пішов. І це нормально. Але мені складно як власнику, який живе цим всім, іноді це зрозуміти і прийняти. Тому часом в мені виникають внутрішні конфлікти або непорозуміння з командою, але я над цим, в тому числі, працюю.

Коли ти власник, тобі здається, що всі повинні так, як ти. А вони нічого не повинні

Люди зазвичай бояться брати на себе відповідальність, легше, коли за тебе вирішують. Просто за мною далі нікого немає, ніхто за мене не прийме рішення. Я б хотів, щоб люди в моїй команді розвивалися до того рівня, коли вони усвідомлюють, що це їх питання і що це вони повинні приймати рішення. У мене в команді зараз 16 осіб. І коли з цих 16 людей п'ятеро будуть умовно такими, як ти, вони будуть повністю розуміти свою зону відповідальності. І тоді, що б не сталося, вони її захищатимуть і оберігатимуть. Тоді ці п'ятеро навколо себе зможуть побудувати команди по 5-15 осіб. І тоді я зможу відпустити.

Андрій Буренок – бліц-опитування:

- Скільки ви подорожуєте?

- За 2018 рік я відвідав 22 країни, здійснив 97 перельотів. Зараз я повернувся тиждень тому з Мальдивів (інтерв'ю записували на початку квітня – ред.). Через два дні я відлітаю до Австрії, повертаюся, і на наступний день ми відлітаємо знімати "Експати" в Китай. Потім я повертаюся, чотири дні в Києві, відлітаю на Балі. Прилітаю, шість днів у Києві, і відлітаю в Південну Корею. Потім два тижні в Києві – і в Америку. Тобто я весь час подорожую. Це дуже багато. Я б не сказав, що це сильно в задоволення, в літаках все ж таки втомлюєшся – сухе повітря, постійно сидиш, джетлаги – прямо важко.

Андрій Буренок: За 2018 рік я відвідав 22 країни, здійснив 97 перельотів
Андрій Буренок: За 2018 рік я відвідав 22 країни, здійснив 97 перельотів

- А куди б ви порадили, в першу чергу, відправитися людям, які тільки починають пізнавати світ?

- Нехай їдуть туди, куди дозволяє бюджет – скрізь можна знайти емоцію, на кожному кроці. До Одеси можна поїхати або до Полтави, до Чернігова.

- Які країни точно варто відвідати? І куди б ви повернулися ще раз?

- Я не буду радити якісь напрямки, бо у кожного свій смак. Це як радити блондинку, брюнетку або шатенку. Скажу так: після Індії мене дуже складно здивувати. Тому влітку я лечу до Бразилії, Аргентини, Перу. Можливо, якийсь адреналін отримаю там.

- А Індія вас чим підкорила?

- Я б вам порадив краще  моє відео подивитися, бо словами Індію складно описати. Це країна контрастів, яка як фрукт дуріан. Знаєте такий?

- Який пахне не дуже ...

- Він не те, що пахне не дуже, він прямо смердить! Коли ти його відкриваєш, то запах ще більше посилюється. Але ти його їси. І він живий, і в ньому змішані різні смаки, і абсолютно кожен сорт має різний мікс. Є мікс ананаса, крему, ванілі, шоколаду, авокадо і багатьох інших фруктів і всього іншого. Мені він дуже подобається. Так от Індія – така ж, дуже смердюча зовні. І такою вона здається, коли туди приїздиш. Але через кілька днів ти починаєш не помічати цього всього, а бачиш все розмаїття країни і цього світу всередині.

Своя справа: поради Андрія Буренка

- До чого готуватися, якщо хочеш займатися своєю справою?

- Потрібно бути гнучким – це перше. Довіряти більше життю і собі, робити те, що тобі подобається, і не звертати уваги на осуд публіки. Все, що ти робиш – роби для себе. Це важливі життєві речі. А друге – це краще робити бізнес з партнерами, і краще буде, якщо ти проінвестуєш свої гроші, повірте. На власному досвіді доведено. Коли ти витрачаєш свої гроші, витрачаєш багато, ти абсолютно по-іншому починаєш працювати. У тебе з'являється інша відповідальність. Коли ти не вклав свої гроші, тобі втрачати нічого. Коли ти вклав свої гроші, це зовсім по-іншому.

- Як себе мотивувати?

- Особисто мені себе мотивувати не треба. Навіть іноді доводиться стримуватися, бо в мені стільки ідей і бажання, що мені потрібно вчитися, на чому потримати фокус, тому що весь час хочеться дуже багато всього зробити. У мене з мотивацією проблем немає ніколи.

- І останнє запитання: як почати подорожувати, адже більшість людей досі не були за межами нашої країни, знаходячи для цього безліч відмовок?

- Встати і купити квитки. Ми завжди говоримо: інвестуйте свої гроші в емоції і подорожі, а все інше зробить за вас TripMyDream.

Читайте також ексклюзивне інтерв'ю із засновницею найвідомішої української барахолки "Кураж Базар" Оленою Гудковою.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти