Вчені заради експерименту змусили мишей медитувати

Медитація зменшує тривожність, знижує рівень гормонів стресу і покращує увагу і пізнавальні здібності

Фото: pixabay.com

За допомогою оптогенетики вчені зімітували вплив медитації на мозок миші, щоб дізнатися, завдяки чому медитація знижує тривожність. Про результати вони розповіли в журналі PNAS.

Раніше дослідження на людях показали, що медитація зменшує тривожність, знижує рівень гормонів стресу і покращує увагу і пізнавальні здібності. Оскільки при цьому відбувалися зміни в білій речовині мозку, пов'язаній з ефективністю комунікації між різними відділами мозку. Особливо виражені були зміни в передній поясній корі, що контролює роботу мигдалеподібного тіла – області, що в числі іншого відповідає за почуття страху.

Вчені припустили, що ці зміни, що виникли внаслідок медитації, і впливають на зниження почуття тривоги. Сканування мозку медитуючих показало, що медитація посилює активність тета-ритмів мозку, сприяє релаксації.

Щоб розібратися в причинах змін, що виникають, вчені використовували генетично змінених мишей, в мозку яких знаходилися світлочутливі клітини. За допомогою впливу світла дослідники активували тета-ритми в мозку миші.

В результаті миші "медитували" по 30 хвилин протягом 20 днів. До і після експерименту вони проходили тест на тривожність: перебуваючи в клітці з затіненим і освітленим відділеннями, боягузлива миша проводила більше часу в темряві.

Виявилося, що миші, які "медитували", відчували меншу тривогу в порівнянні з тими, яким активували інші ритми мозку і з якими взагалі нічого не робили. Таким чином, вчені з'ясували, що медитація знижує тривожність саме завдяки активації тета-ритмів. Вони збираються і далі спостерігати за мишами, щоб зафіксувати можливі зміни.