Вчені з'ясували, як побороти старіння клітин

Експерти радять займатися інтервальними тренуваннями 3-4 рази на тиждень, а також кілька днів приділяти силовим

В експерименті взяли участь 36 чоловіків і 36 жінок. Фото: pixabay
В експерименті взяли участь 36 чоловіків і 36 жінок.
Фото: pixabay

Високоінтенсивне інтервальне тренування допомагає впоратися зі старінням клітин. Про це повідомили дослідники з клініки Майо, опублікувавши результати дослідження в журналі Cell Metabolism.

Виявилося, що при інтервальному тренуванні чергуються короткі періоди високої і низької активності. Згідно з дослідженням, вона ефективніше, ніж силова, підсилює мітохондріальну активність – хімічну реакцію організму, вивільняє енергію і запускає ріст клітин. Зазвичай ці процеси з віком погіршуються, але інтервальне тренування спромоглось звернути погіршення назад.

Зазначається, що в експерименті брали участь 36 чоловіків і 36 жінок двох вікових категорій – 18-30 і 65-80 років. Заради дослідження їх розділили на три групи, одна з яких протягом 12 тижнів займалася високоінтенсивними інтервальними тренуваннями на велосипедах, інша – силовими тренуваннями, а третя – і тим, і іншим. Також була присутня контрольна група, яка нічим не займалася.

В результаті експерименту з'ясувалося, що у молодшої групи мітохондріальна активність зросла в середньому на 49%, а у літньої – на 69%. При цьому клітини літніх учасників виробляли енергію так, немов належали набагато молодшим людям.

Разом з тим тренування поліпшило чутливість організму до інсуліну, що скоротило ризик виникнення діабету.

Вчені радять займатися інтервальними тренуваннями 3-4 рази на тиждень, а також кілька днів приділяти силовим.