Блоги
Оксана Продан

Нове покарання за порушення ПДР: Які "міни" закладені в проекті

Оксана Продан

народний депутат, член Комітету з питань податкової та митної політики

prodan

Normal0falsefalsefalseRUX-NONEX-NONEMicrosoftInternetExplorer4
Реклама

У будь-якій реформі дуже важливий перший крок. Змогли переконати людей, заручитися їх підтримкою, вважай, півсправи зроблено. Але якщо пропозиції мають "подвійне" дно, навіть через недоробки, є сенс зважити всі "за" і "проти", перш ніж наполягати на їх прийнятті. Інакше можна загубити весь проект.

Проект змін відповідальності за порушення правил дорожнього руху, які готуються зараз у парламенті до другого читання, якраз той випадок.

Я воджу машину вже давно. Що таке дорога і які на ній панують закони – знаю не з чуток. І дуже хочу, щоб на наших дорогах не було "мажорів", щоб добропорядні люди відчували повагу з боку держави та представників влади, а ті, хто ганяє і ставить під загрозу чиєсь життя, не змогли відкупитися, натиснути на когось з допомогою "телефонного права" і уникнути відповідальності. Закон повинен бути для всіх один.

Разом з тим я впевнена, що пропозиції Кабінету Міністрів в частині зміни відповідальності за порушення правил дорожнього руху (ПДР) потрібно серйозно доопрацьовувати. У них закладено багато "мін" уповільненої дії, здатних нівелювати так необхідні реформи в цій сфері. Виділю лише кілька гострих запитань.

Перше – це фактична презумпція винності. Уряд пропонує учасникам дорожнього руху самим доводити свою невинність. Якщо з якихось причин ви цього не зможете зробити – будете платити. А причин може бути багато.

Уряд пропонує, що у випадку зафіксованого порушення в автоматичному режимі, тобто за допомогою камер та інших технічних засобів, саме вам потрібно буде довести свою невинність, а не поліції Вашу вину. При цьому можливостей, щоб захистити свої права, дуже мало, оскільки такі справи в суді можна буде розглядати в закритому режимі і без участі особи, яка притягається до відповідальності. Що характерно, при накладенні стягнення в автоматичному режимі не буде враховуватися ступінь вини та обставини порушення. Виїхав за суцільну пряму для об'їзду ями на дорозі, це нікого цікавити не буде: плати штраф.

Взагалі незрозуміло, що робити юридичним особам, які наймають водіїв. Платити за порушення водіїв повинне підприємство. Щоб стягнути кошти з безпосередніх винуватців порушення ПДР, потрібно звертатися до суду. Але ж не тільки штрафами каратимуть, передбачені ще адміністративний арешт, громадські роботи, позбавлення прав. Як можна заарештувати юридичну особу?

Ще одна "міна" уповільненої дії – створення умов для корупції. Забирається "вилка" штрафів, що правильно, але вводяться інші можливості. Наприклад, пропонується залишити право за поліцейськими стягувати штрафи на місці, хоча це і суперечить недавньому рішенню Конституційного суду. Крім того, суд позбавляється права розглядати справи про невиконання вимог про зупинку, порушень з пошкодженнями, видачу документів про технічну справність транспортного засобу, пошкодження автомобільних доріг і т.д. Всі вони будуть вирішуватися безпосередньо поліцейськими. Їм же дається можливість затримувати порушників на строк до 24 годин замість діючої норми з можливістю затримання до 3-х годин.

Чи означає все вищеперелічене, що проект уряду про зміну правил дорожнього руху настільки поганий? Ні. У документі є і правильні ініціативи. Як, наприклад, скасування вилки штрафів і пропозиція залишити штрафи на нижньому рівні. Або скасування права на вилучення водійського посвідчення та відсторонення водія від керування транспортним засобом.

Але в цілому висновок такий: у такому вигляді, як зараз, документ приймати не можна. Уряду потрібно прислухатися до всіх зауважень експертів, громадських організацій, народних депутатів (а таких зауважень багато), і підтримати дійсно опрацьовані, підготовлені зміни до відповідальності за порушення правил дорожнього руху, які стануть реальним кроком до наведення порядку на українських дорогах.

У нас є поточний тиждень для подачі поправок до законопроекту 2562 і доопрацювання його в профільному комітеті парламенту з тим, щоб був прийнятий дійсно корисний закон, який стане стимулом для виконання на дорогах правил дорожнього руху всіма його учасниками.

Normal0falsefalsefalseRUX-NONEX-NONEMicrosoftInternetExplorer4

У будь-якій реформі дуже важливий перший крок. Змогли переконати людей, заручитися їх підтримкою, вважай, півсправи зроблено. Але якщо пропозиції мають "подвійне" дно, навіть через недоробки, є сенс зважити всі "за" і "проти", перш ніж наполягати на їх прийнятті. Інакше можна загубити весь проект.

Проект змін відповідальності за порушення правил дорожнього руху, які готуються зараз у парламенті до другого читання, якраз той випадок.

Я воджу машину вже давно. Що таке дорога і які на ній панують закони – знаю не з чуток. І дуже хочу, щоб на наших дорогах не було "мажорів", щоб добропорядні люди відчували повагу з боку держави та представників влади, а ті, хто ганяє і ставить під загрозу чиєсь життя, не змогли відкупитися, натиснути на когось з допомогою "телефонного права" і уникнути відповідальності. Закон повинен бути для всіх один.

Разом з тим я впевнена, що пропозиції Кабінету Міністрів в частині зміни відповідальності за порушення правил дорожнього руху (ПДР) потрібно серйозно доопрацьовувати. У них закладено багато "мін" уповільненої дії, здатних нівелювати так необхідні реформи в цій сфері. Виділю лише кілька гострих запитань.

Перше – це фактична презумпція винності. Уряд пропонує учасникам дорожнього руху самим доводити свою невинність. Якщо з якихось причин ви цього не зможете зробити – будете платити. А причин може бути багато.

Уряд пропонує, що у випадку зафіксованого порушення в автоматичному режимі, тобто за допомогою камер та інших технічних засобів, саме вам потрібно буде довести свою невинність, а не поліції Вашу вину. При цьому можливостей, щоб захистити свої права, дуже мало, оскільки такі справи в суді можна буде розглядати в закритому режимі і без участі особи, яка притягається до відповідальності. Що характерно, при накладенні стягнення в автоматичному режимі не буде враховуватися ступінь вини та обставини порушення. Виїхав за суцільну пряму для об'їзду ями на дорозі, це нікого цікавити не буде: плати штраф.

Взагалі незрозуміло, що робити юридичним особам, які наймають водіїв. Платити за порушення водіїв повинне підприємство. Щоб стягнути кошти з безпосередніх винуватців порушення ПДР, потрібно звертатися до суду. Але ж не тільки штрафами каратимуть, передбачені ще адміністративний арешт, громадські роботи, позбавлення прав. Як можна заарештувати юридичну особу?

Ще одна "міна" уповільненої дії – створення умов для корупції. Забирається "вилка" штрафів, що правильно, але вводяться інші можливості. Наприклад, пропонується залишити право за поліцейськими стягувати штрафи на місці, хоча це і суперечить недавньому рішенню Конституційного суду. Крім того, суд позбавляється права розглядати справи про невиконання вимог про зупинку, порушень з пошкодженнями, видачу документів про технічну справність транспортного засобу, пошкодження автомобільних доріг і т.д. Всі вони будуть вирішуватися безпосередньо поліцейськими. Їм же дається можливість затримувати порушників на строк до 24 годин замість діючої норми з можливістю затримання до 3-х годин.

Чи означає все вищеперелічене, що проект уряду про зміну правил дорожнього руху настільки поганий? Ні. У документі є і правильні ініціативи. Як, наприклад, скасування вилки штрафів і пропозиція залишити штрафи на нижньому рівні. Або скасування права на вилучення водійського посвідчення та відсторонення водія від керування транспортним засобом.

Але в цілому висновок такий: у такому вигляді, як зараз, документ приймати не можна. Уряду потрібно прислухатися до всіх зауважень експертів, громадських організацій, народних депутатів (а таких зауважень багато), і підтримати дійсно опрацьовані, підготовлені зміни до відповідальності за порушення правил дорожнього руху, які стануть реальним кроком до наведення порядку на українських дорогах.

У нас є поточний тиждень для подачі поправок до законопроекту 2562 і доопрацювання його в профільному комітеті парламенту з тим, щоб був прийнятий дійсно корисний закон, який стане стимулом для виконання на дорогах правил дорожнього руху всіма його учасниками.

Реклама

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63836.47

Binance Coin (BNB)

557.31

Dogecoin (DOGE)

0.16

Litecoin (LTC)

81.41

Theta (THETA)

2.07

Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти