Блоги
Владимир Шульга

Літати можна, аби не долітатися

Владимир Шульга

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук

А ви знаєте, друзі, що всі авіаперевезення, що сьогодні здійснюються в Україні, здійснюються "беззаконно" у семантичному розумінні цього слова. Це тому, що в Україні досі немає закону про аеропорти. Верховна Рада від набуття Україною незалежності так і не спромоглася прийняти відповідний закон.

Отже, про регіональні аеропорти та необхідність закону про аеропорти, якого в Україні досі не існує.

Реклама

Почну з того, що вже у понеділок, 19 лютого, з’явилась чудова інформація про те, що Україна активізувала відновлення аеродромної мережі в регіонах. Щоправда, наразі мова йде лише про військові аеродроми. І це рішення не будемо ані коментувати, ані аналізувати. Оскільки в Україні війна і відновлення бойової потужності української військової авіації – справа першочергова і оскарженню не підлягає.

Проте в цьому є величезний плюс. А саме: початок відновлення регіональних аеропортів є, і це започаткування, я певен, не буде припинено після нашої військової перемоги над агресором. Тобто – поступово від відродження регіональних військових аеродромів буде перехід до відновлення і цивільних регіональних аеропортів. Принаймні я дуже на це сподіваюся, адже це логічний крок.

І ось тут логіка та сподівання з переконаннями стикаються із величезною вадою (не скажу, що це проблема, оскільки наразі радикальних перешкод немає) у функціонування українських аеропортів. Це – відсутність основного документу, завдяки якому мають працювати всі аеропорти. Тобто – відсутність в Україні закону про аеропорти.

Реклама

Так-так. Існує масштабний нонсенс: Україна, як авіаційна держава, що входить до ТОП-передових країн авіабудування, досі не має закону про аеропорти. Що це означає? А рівно те, що всі українські аеропорти, від "Борисполя" до "Чернівців", – працюють на підзаконних актах.

Воно, нібито і не критично, оскільки "все функціонує" і "в очі не штрикає". Звісно, працює. І працюватиме й надалі. Але як? На рівні "звичаєвого права"? Адже підзаконні акти – це "непахане поле" для корупції. Залишивши боротьбу з корупцією поза дужками і для відповідних структур, підкреслю, що наявність закону про аеропорти – це основа для міжнародної співпраці, розвитку системи лоукостерних авіаперевезень, приведення до ладу майнової та земельної системи аеропортів. І, що найголовніше – безпека польотів!

Передбачаючи та випереджуючи зауваження опонентів, скажу: так, в Україні достобіса інших проблем, що потребують прийняття правильних законів. І я зовсім не збираюся критикувати парламент за те, що депутати не спромоглися прийняти закон про аеропорти. Адже, наголошую, цього закону немає не просто "сьогодні", а його немає від слова "взагалі" вже 26 років!

Реклама

Що ми маємо в сухому залишку? А маємо те, що сьогодні відновлення роботи регіональних аеропортів має початися знову ж таки на хиткому тлі підзаконних актів, які потрібно змінювати, аби впорядкувати систему. Подекуди повернути в державну власність землі аеропортів, що були роздані у приватне арендне користування, подекуди – майно та споруди. Зафіксувати у законі про аеропорти чітке поняття про територію аеропорту, неможливість відчудження землі та майна, впорядкувати на законному рівні умови та правила функціонування та обслуговування компаній-перевізників та закріпити міжнародні правила безпеки польотів ІСАО – ось те, що має бути в цьому законі.

Не хизуючись, зазначу, що я був одним із авторів законопроекту про аеропорти в Україні. Він був підготовлений ще 4 роки тому, проте в силу об’єктивних відомих подій він не був прийнятий. Можливо, це й на краще. Адже авіаційна галузь сьогодні у світі розвивається чи не найстрімкіше за всі інші. Тому питання сьогодні не в мені. А в тому, що Україні потрібен сучасний закон, що відповідає світовим стандартам, зокрема ЄС. І є ряд жорстких пунктів, що мають бути прописані в цьому законі, і прописані згідно до нових тенденцій та перспектив розвитку української авіації. По-перше – це чітке регламентування роботи аеропортів по залученню інвестицій, зокрема і закордонних. Як висновок – мають бути прописані чіткі гарантії для інвесторів.

По-друге – цим законом мають гранично чітко врегульовуватись стосунки між аеропортами та авіакомпаніями. І в першу чергу для того, щоб уникнути в подальшому всіляких скандалів, тим більше міжнародних. Зокрема має бути чітко регламентовано ознаки лоукостера та стандартного авіаперевізника, та регламентовано відмінність у наданні ними послуг, реєстрації і так далі. Це вже потрібно для захисту в першу чергу пасажирів – при збереженні якості та безпеки перельоту, регламентується ціна на авіаперевезення та перелік послуг за цю ціну.

То коли ж буде прийнято такий закон? Питання, звісно, не до мене. Але зрозуміло те, що далі затягувати нікуди. І я певен, що коли у сьогоднішніх депутатів чомусь не вистачає часу на створення необхідного законопроекту, бо весь час витрачається на створення ідентичних поправок про тлумачення слів "докорінно" чи "ґрунтовно" для їхнього вжитку в законопроекті, то фахівці з авіаційною юриспруденції залюбки допоможуть нардепам в укладенні такого законопроекту.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости
Последние новости
Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорит президент Украины
Больше заявлений Зеленского
ВСУ: главное
Подробнее
Помощь во время войны
Больше новостей
Love is...💙💛
Путешествуй по Украине
В поиске трудоустройства
Найти работу!
🏠 Квартирный вопрос
Новости недвижимости
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для владельцев авто
Что еще нового?
Кулинарный мастер-класс
Что приготовить?
⚽ Фан-сектор
Болей за футбол!
Be in Techno Trends
Следить за новостями
⭐ Срачи прилетели
Больше скандалов
🔮 Предсказания & Гороскопы
Что еще говорят звезды?
Валюта
Курс доллара в кассах банков (покупка/продажа)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрэксимбанк Укрэксимбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Универсал Банк Универсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позывной "Депутат". Сергей Компаниец - старшина роты 93-й отдельной механизированной бригады "Холодный Яр". Воевал на передовой с 2014 года. Ребята называли 47-летнего старшину "батей", потому что он помогал и учил каждого. Погиб в бою под Изюмом, прикрывая побратимов. Его 16-летний сын пошел учиться в военный колледж…

История героя
Рейтинг цен
Сколько стоит жилье в новостройках Киева (грн за м²)
1
Печерский Печерский
90 592
2
Шевченковский Шевченковский
57 791
3
Оболонский Оболонский
54 494
4
Подольский Подольский
51 178
5
Голосеевский Голосеевский
46 989
6
Святошинский Святошинский
36 659
7
Днепровский Днепровский
35 882
8
Дарницкий Дарницкий
35 881
9
Деснянский Деснянский
35 364
10
Соломенский Соломенский
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярности
Наши спортсмены в Instagram
1
Василий Ломаченко Василий Ломаченко
2157К
2
Александр Усик Александр Усик
1698К
3
Александр Зинченко Александр Зинченко
1660К
4
Андрей Шевченко Андрей Шевченко
1150К
5
Владимир Кличко Владимир Кличко
1021К
6
Элина Свитолина Элина Свитолина
871К
7
Андрей Лунин Андрей Лунин
658К
8
Виталий Кличко Виталий Кличко
515К
9
Дарья Белодед Дарья Белодед
496К
10
Юлия Герасимова Юлия Герасимова
449К
У кого самый большой прогресс
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
статистика
Курс криптовалюты сегодня

Валюта

Цена, usd

Bitcoin (BTC)

63836.47

Binance Coin (BNB)

557.31

Dogecoin (DOGE)

0.16

Litecoin (LTC)

81.41

Theta (THETA)

2.07

Haute Couture
Расписание Fashion Weeks

Париж. Франция

3 – 7 июля

Париж. Франция

Маями. США

14 – 21 июля

Маями. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 сентября

Нью-Йорк. США

Лондон. Англия

16 – 20 сентября

Лондон. Англия

Милан. Италия

20 – 26 сентября

Милан. Италия
Детали модных показов
Выбор украинцев 🚘
Какие новые легковые авто покупали в июне
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Подробнее
Love is... 💙💛
За что мы любим Винницу
Водонапорная башня

Водонапорная башня

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники с вишней

Вареники с вишней

Double-decker

Double-decker

Отель «Савой»

Отель «Савой»

Посетить город после победы

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять