Наглядова рада ПАТ "Укрзалізниця" має бути очищена від чиновників і складатися тільки з незалежних фахівців. Про це заявив сьогодні прем'єр-міністр України Володимир Гройсман під час "Години запитань до уряду" у Верховній Раді.
"Сьогодні наше завдання – змінити наглядову раду "Укрзалізниці" на публічну, незалежну. Там сьогодні є чиновники, а повинні бути незалежні фахівці", – сказав прем'єр, відповідаючи на запитання народного депутата Юрія Солов'я (фракція "Блок Петра Порошенка").
Нардеп звертався до міністра інфраструктури України Володимира Омеляна з низкою звинувачень на адресу голови "Укрзалізниці" Войцеха Балчуна.
"У мене звернення щодо керівника "Укрзалізниці". Я направив 10 звернень з вимогою зустрітися з народним депутатом. Тільки через два місяці я отримав 15 хвилин, щоб зустрінеться з надзвичайно важливим керівником "Укрзалізниці". Я готував звернення не за своїми питаннями, а про те, що цей керівник зриває будівництво доріг, особливо на заході України, шляхом непостачання вагонів. зокрема, для будівництва дороги Р-24 була заявлена для подачі 1 тис. вагонів, а було подано 115 вагонів, і така ситуація в цілому по Україні", – заявив Соловей.
Омелян, в свою чергу, відповів, що минулого тижня було проведено окрему нараду з експортерами, виробниками, експедиторами, які користуються послугами "Укрзалізниці".
Як повідомляється, був відпрацьований план заходів щодо виходу з цієї ситуації, і міністр висловив надію, що до кінця жовтня ситуація стабілізується, а також будуть також вжиті екстрені заходи з ремонту електровозів, тепловозів і вагонів.
Щодо звернень нардепа і зустрічі з главою "Укрзалізниці", Омелян приніс вибачення і пообіцяв провести таку зустріч за своєї присутності.
У той же час, доповнюючи відповідь Омеляна, прем'єр підкреслив, що було б несправедливо покладати всю відповідальність за те, що відбувається в "Укрзалізниці", на керівника, який фактично працює з травня поточного року.
"Укрзалізниця" хронічно заводилася в збитковість. На жаль, кошти, які треба було ефективно використовувати і спрямовувати на модернізацію, витрачалися невідомо куди, і прекрасне підприємство-мільярдер отримало той жахливий стан, який є сьогодні", – констатував В.Гройсман.
Він додав, що політика менеджера "Укрзалізниці", на сьогодні, полягає в тому, щоб вивести її з кризи.
"Він не дає вагонів тому, що роками системно не проводилася ні модернізація, ні ремонт, ні закупівля нових вагонів. У нього немає тяги тільки тому, що її не ремонтували, нову не купували. Він також знаходиться перед серйозним викликом старої системи, яка корумпувала "Укрзалізницю" на всіх закупівлях, на всіх тендерах", – сказав прем'єр.
Він також попросив Солов'я запросити на профільний комітет керівника "Укрзалізниці" і зазначив, що особисто попросить Балчуна показати графіки, всі процедури і існуючі контракти на поставку.
"Думаю, для вас буде багато відкриттів", – додав Гройсман.
Він підкреслив, що завдання "Укрзалізниці" – за рік вийти на нормальні позиції щодо перевезення вантажів та пасажирів.
"Вони сьогодні цим займаються: розміщують замовлення на модернізацію вагонів, покращують рівень управління. Але і стара система сьогодні створює опір, його потрібно зламати, щоб серйозне, потужне, національне підприємство "Укрзалізниця" стало по-справжньому відкритим, мільярдером, який буде інвестувати кошти в економіку, в рухомий склад, в якість своєї роботи, і тут новому керівнику потрібна підтримка. Якщо ми хочемо знайти крайнього, то це точно не він", – резюмував свою відповідь Гройсман.
Читайте також:
- "Укрзалізниця" отримає кредит в 300 млн євро – Балчун
- Балчун розповів про "епідемію панкреатиту" в "Укрзалізниці"
- У потягах більше не буде пір'яних подушок: як зміниться "Укрзалізниця"
- У Раді порадили не сподіватися на звільнення Балчуна з "Укрзалізниці"
- Другий двоповерховий чеський поїзд почне роботу в Україні з листопада – Балчун
- "Укрзалізниця" буде будувати залізницю в Ірані
- Бальчун: Реформа "Укрзалізниці" не буде швидкою