Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Інтерв'ю з генсеком ОБСЄ Ламберто Занньєром: "Визначити, яка сторона почала перестрілку, дуже важко"

20 липня 2016, 08:00

Зеленюк Крістіна

Генеральний секретар ОБСЄ Ламберто Занньер розповів "Сегодня.ua", що необхідно для розміщення поліцейської місії на Донбасі, які умови треба створити для проведення виборів і як спостерігачі виконують свою роботу

Ламберто Занньєр. Фото: osce.org

Ламберто Занньєр. Фото: osce.org

Реклама

Please scroll down for the English version

- Коли можна очікувати позитивного рішення всіх 57 членів ОБСЄ щодо поліцейської місії ОБСЄ на Донбасі? Президент Росії Володимир Путін висловив свою згоду з пропозицією про розміщення поліцейської місії в Україні, і у Відні почалися переговори з цього питання.

- Протягом кількох місяців робоча група з політичних питань Тристоронньої контактної групи в Мінську проводить обговорення умов для проведення і сприяння організації місцевих виборів на сході України, в тому числі і необхідності забезпечити в повній мірі стабільну і безпечну обстановку.

Проблема безпеки при проведенні місцевих виборів обговорювалася на останніх зустрічах міністрів закордонних справ "Нормандської четвірки" в Мюнхені та Парижі. "Нормандська четвірка" звернулася до ОБСЄ з проханням розробити варіанти сприяння гарантуванню безпеки на місцях в окремих районах Донецької та Луганської областей до, під час і після проведення місцевих виборів. Можливість розміщення міжнародних поліцейських сил є одним з цих варіантів.

Проте ніяких формальних обговорень будь-якого з варіантів в Постійній раді не проводилося. Попереднє рішення з цього питання на розгляд також не виносилися. Для розміщення такої місії і прийняття відповідного рішення Постійним радою ОБСЄ необхідно досягти консенсусу серед усіх наших держав-учасників.

"Для розміщення міжнародних поліцейських сил необхідно одноголосне рішення всіх 57 держав-учасниць ОБСЄ. Тільки коли таке рішення буде прийнято, можна буде говорити про подробиці роботи такої місії"

- Може, у Відні Україна і Росія представили свої "дорожні карти" щодо розміщення такої місії?

- Для розміщення міжнародних поліцейських сил необхідно одноголосне рішення всіх 57 держав-учасниць ОБСЄ. Тільки коли таке рішення буде прийнято, можна буде говорити про подробиці роботи такої місії. На неофіційному рівні держави-учасники обговорюють можливі варіанти, однак ніяка "дорожня карта" офіційно поки представлена не була і дискусії з цього питання ще далекі від завершення.

102776

Фото osce.org

- У той же час ведуться розмови про розмір поліцейської місії. За заявами українських офіційних осіб, в ній повинно бути не менше ніж 1500 миротворців або навіть до 11 000. Які дискусії ведуться в ОБСЄ з цього приводу?

- Знову ж таки, дискусії про те, в якій кількості можуть бути спрямовані міжнародні поліцейські сили, матимуть місце лише після того, як всі 57 держав-учасниць ОБСЄ домовляться між собою про розміщення такої місії. Загальна чисельність важлива, але за умови наявності відповідних можливостей, що, звісно ж, ще належить встановити. Проте чисельність миротворців – лише один аспект з безлічі складних питань, які поки ще не стали предметом будь-яких формальних обговорень в Постійній раді.

- Що стосується виборів на Донбасі, наскільки ми розуміємо, в регіоні, можливо, буде діяти також інша місія ОБСЄ з "мандатом, пов'язаним з проведенням виборів". Скільки для цього потрібно відповідних фахівців ОБСЄ?

- Комплекс заходів по виконанню Мінських угод передбачає проведення виборів після того, як учасникам переговорів вдасться домовитися про конкретні умови їх проведення. Комплекс заходів також визначає необхідність проведення виборів у відповідності до законодавства України під наглядом Бюро ОБСЄ з демократичних інститутів і прав людини (БДІПЛ) з їх подальшою оцінкою на предмет відповідності стандартам ОБСЄ з демократичних виборів.

За словами Міхаеля Георга Лінка, директора БДІПЛ, для того щоб спостережна місія могла здійснювати всебічний і професійний моніторинг, спостерігачі БДІПЛ повинні мати можливість працювати без супроводу і безперешкодно, і мати повний доступ для спостереження за всіма етапами виборчого процесу, включаючи підрахунок голосів і табуляцію. І найголовніше, підкреслює він, БДІПЛ має мати впевненість в тому, що спостерігачі зможуть виконувати свою роботу в безпечних для їх життя і здоров'я умовах.

Що стосується числа спостерігачів, які будуть залучені до моніторингу виборів, це, як правило, визначається за підсумками роботи місії БДІПЛ з оцінки потреб. Ця місія дає відповідні рекомендації щодо оптимального розміру і формату спостережної місії з метою забезпечення ефективного збору інформації, необхідної для оцінки виборів і вироблення рекомендацій щодо поліпшення процедури їх проведення.

"Довгострокова спостережна місія повинна прибути на місце роботи за шість тижнів до дня проведення виборів"

Довгострокова спостережна місія повинна прибути на місце роботи за шість тижнів до дня проведення виборів із тим, щоб експерти та спостерігачі могли провести моніторинг до, під час і після проведення виборів і простежити за політичним процесом, а також за ситуацією в суспільстві та засобах масової інформації.

600_02

Фото: ТАСС

- В українських ЗМІ часто не дуже добре відгукуються про роботу нинішньої Спеціальної моніторингової місії (СММ) ОБСЄ. Зокрема, нібито, Місія не фіксує обстріли, що відбуваються в нічний час, або часто вказує в звітах, що "так, був обстріл...", але без зазначення конкретного місцезнаходження і того, хто виконав обстріл. Це тому що, по-перше, мандат Місії сьогодні дуже обмежений (а спостерігачів не вистачає), а по-друге, через недостатнє фінансування?

- СММ є об'єктивною і неупередженою моніторингової місією, яка доповідає тільки про те, що спостерігачі самі бачать і чують, ретельно перевіряючи інформацію. Коли наші спостерігачі чують вибух, вони повідомляють, коли він стався і, якщо можливо, з якого напряму був зроблений постріл. Більшість порушень режиму припинення вогню, що фіксуються спостерігачами, спостерігаються в уже відомих гарячих точках, де сторони місяцями ведуть перестрілку.

Визначити, яка сторона почала перестрілку, дуже важко. Більш того, реакція одного боку у відповідь на вогонь з іншого боку не обов'язково слід протягом кількох хвилин: відповідь може послідувати через кілька годин або навіть днів.

Місія залишається неупередженою у своїй роботі за будь-яких обставин і доповідає про порушення по обидва боки від лінії зіткнення. Тільки перевірена і об'єктивна інформація публікується в звітах СММ.

"Ми залишаємо право робити висновки на основі наших об'єктивних спостережень за нашими читачами, в т. ч. особами, відповідальними за прийняття рішень, журналістами і політичними лідерами"

Ми залишаємо право робити висновки на основі наших об'єктивних спостережень за нашими читачами, в т. ч. особами, відповідальними за прийняття рішень, журналістами і політичними лідерами.

- Ще однією причиною невдоволення, яке висловлюється на адресу СММ ОБСЄ, є те, що в складі Місії, нібито, багато громадян Росії і що вони навіть унеможливлюють нормальну і незалежну роботу СММ ОБСЄ.

- Членами Місії є представники 45 держав-учасниць ОБСЄ, в т. ч. і Російської Федерації.

Особливість ОБСЄ в тому, що вона є форумом для діалогу і платформою для дій на підставі консенсусу. Всі держави-учасники беруть участь у діяльності організації на рівноправній основі. Таким чином, Росія як держава-учасниця може висувати кандидатів для роботи в ОБСЄ на місцях точно так же, як і інші держави-учасники. Спостерігачі для роботи в Спеціальній моніторингової місії ОБСЄ в Україні, як і всі інші співробітники ОБСЄ, проходять відбір відповідно до строго регламентованої процедури. Після отримання пропозиції про роботу вони підписують Кодекс поведінки ОБСЄ, проходять інтенсивне навчання і працюють в невеликих багатонаціональних командах.

"Спостерігачі ОБСЄ – будь вони з Російської Федерації, на частку якої припадає трохи менше шести відсотків усіх спостерігачів, або з іншої країни – відмінно виконують свою роботу"

Стаючи членами СММ, всі спостерігачі дають згоду працювати в якості міжнародних цивільних службовців і дотримуватися у своїй професійній діяльності всіх цінностей ОБСЄ. Тому вони не представляють інтереси своїх країн і від них очікують найвищого рівня об'єктивності, неупередженості та професіоналізму. Представники ОБСЄ зобов'язані дотримуватися Кодексу поведінки ОБСЄ і не повинні запитувати або приймати вказівки щодо виконання своїх обов'язків від уряду будь-якої країни або керівних органів і осіб, крім ОБСЄ.

У СММ працює більше 1000 співробітників, в тому числі 702 спостерігача, з яких 590 знаходяться на сході. Спостерігачі ОБСЄ – будь вони з Російської Федерації, на частку якої припадає трохи менше шести відсотків усіх спостерігачів, або з іншої країни – відмінно виконують свою роботу, незважаючи на складну ситуацію з безпекою.

 

-  When can we expect a positive decision of all 57 members of OSCE about the police OSCE mission in Donbas? President of Russia Vladimir Putin agreed for the deployment of police mission and in Vienna started the negotiations about this issue.

- For several months, the political working group of the Trilateral Contact Group in Minsk has been discussing conditions for holding and facilitating local elections in eastern Ukraine, including the need to ensure a fully secure and safe environment.

The security issue concerning local elections was discussed at the latest meetings of the Normandy Foreign Ministers in Munich and Paris. The OSCE was asked by the Normandy group to develop options in support of local security in certain areas of Donetsk and Luhansk regions before, during, and after local elections. The possibility of deploying an international police force is one of these options.

However, there has been no formal discussion of any of the options in the Permanent Council and no draft decision has been tabled. For any such mission to be deployed, consensus would have to be reached among our participating States and a decision taken by the OSCE Permanent Council.

- Maybe in Vienna Ukraine and Russia presented their "road maps" of deployment such mission?

- The deployment of an international police force is subject to a consensus decision by all 57 OSCE participating States. Only when a decision is taken could the details of such a mission be discussed. Informally, participating States are discussing possible options, but no "road map" has been formally presented and the discussion is as yet far from being conclusive. 

- At the same time there are discussions about quantity of the mission. Ukrainian officials said that it must be no less than 1500 and even up to 11000 peacekeepers. What discussions are in the OSCE about this issue?

- Again, the discussion on how strong a possible international police force should be, would take place only after all 57 OSCE participating States agree to set up such a mission. Overall numbers are important – subject to availability, which of course will have to be verified – but are just one aspect among many complex issues that have yet to become part of any formal exchange in the Permanent Council. 

If it comes to elections in Donbas, as we understand right, there might be another OSCE mission with so called "election mandate"? How many of these OSCE specialists do we need?

- The Package of Measures for the Implementation of the Minsk Agreements calls for the holding of elections, once the parties to the talks have agreed on the specifics of those elections. The Package also calls for those elections to be held in accordance with the Ukrainian legislation, observed by the OSCE Office for Democratic Elections and Human Rights (ODIHR) and assessed for their compliance with OSCE commitments on democratic elections.

Michael Georg Link, Director of ODIHR, has said that, in order to carry out a comprehensive, professional observation mission, ODIHR observers will need to be able to operate unaccompanied and unhindered, and to have full access to observe all stages of the electoral process, including the counting and tabulation of votes. Most importantly, he has stressed that ODIHR will have to be certain that the observers will be able to do their work in a safe and secure environment.

As for the number of observers involved, this is usually determined by an ODIHR needs assessment mission, which recommends the size and format of an observation mission that can provide the best value and information necessary to assess the elections and make recommendations on how electoral procedures can be improved.

A long term observation mission needs to be on the ground six weeks ahead of Election Day, so that experts and observers can monitor before, during and after the elections and examine the political process, the process in society and media.

- There is a lot of information in Ukrainian media that the work of today’s OSCE SMM is not so good. In particular they don’t fix shelling at night and often fix in the reports that "yes, there was shelling…" but without specifics on the exact location and who led the shelling. It’s because of, firstly the mandate of today’s mission is very tight (also quantity is not enough), and second the financing is very poor.

The SMM is an objective and impartial monitoring mission that only reports on what the monitors see and hear themselves, carefully checking the information. When our monitors hear an explosion, they report when the sound occurred and from what direction it came, whenever possible. Most of the ceasefire violations observed by the monitors take place at known hotspots where the sides have been exchanging fire for months.

It is very difficult to determine which side has started an exchange. What’s more, the response by one side to an instance of fire from the other side does not necessarily come within minutes, but can come hours, or even days, later.

The Mission remains impartial in its work under all circumstances, and reports on violations on both sides of the contact line. Only verified and objective information goes into the SMM reports.

It is up to our readers – including decision-makers, media and political leaders – to draw conclusions from our objective observations.

- Another topic of complaints that there are many Russians in today’s OSCE SMM. And they even block the normal and independent work of the OSCE SMM.

- Mission members come from 45 OSCE participating States, including the Russian Federation.

What makes the OSCE special is that it is a forum for dialogue and a platform for action based on consensus. All participating States participate on an equal footing in the organization’s activities. Therefore, as a participating State, the Russian Federation can put forward candidates to OSCE field operations in the same way as other participating States can. Monitors in the OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine are selected through the same rigorous procedure as all other OSCE employees. Once offered employment, they sign the OSCE Code of Conduct, go through intensive training, and work in tight, multinational teams.

Once they join the SMM, all monitors agree to serve as international civil servants and to uphold all the values of the OSCE in their professional work. Therefore they do not represent the interests of their respective countries, and are expected to maintain the highest levels of objectivity, impartiality and professionalism. OSCE officials shall adhere to the OSCE Code of Conduct and neither seek nor accept instructions regarding the performance of their duties from any government or from any authority external to the OSCE.

There are more than 1,000 staff members with the SMM including 702 monitors with over 590 of them deployed to the east.  OSCE monitors, whether from the Russian Federation, which is providing slightly less than six percent of the force, or elsewhere, are doing an outstanding job despite the difficult security situation.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...