З Донецька до Іловайська на дизелі бойовиків: порожні вагони і 50 км за 3 години

З Донецька пустили дизель-поїзда за різними напрямками, але потрапити на них можна тільки в міста, підконтрольні бойовикам

<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
<p>Фото: С. Іванов</p>
1/19

Донбас вже більше року живе без будь-якого залізничного сполучення. Новенький донецький вокзал, який був відкритий всього три роки тому, зараз пустує. З вагонів на рейках – тільки експонати музею залізниці, що представляють історичний, але вже ніяк не транспортний інтерес. Колія подекуди пошкоджена обстрілами, не перемовляються диспетчери, і гучномовець не вимагає проводжаючих звільнити вагони.

Реклама

Втім, минулого тижня з Донецька були пущені дизель-поїзди за різними напрямками. Щоправда, потрапити на них можна тільки в міста підконтрольні бойовикам. Журналісти Сегодня.ua прокотилися з Донецька залізницею і констатували: у наявності безглуздий піар бойовиків заради картинки, а зовсім не блага населення.

Зі швидкістю самоката

Вивчивши розклад існуючих приміських поїздів, ми прийшли до висновку, що розклад їх складений дивно. Наприклад, електричка з Донецька в Іловайськ їде цілих 3:00, а до Ясинуватої і того більше – цілих чотири. При цьому Ясинувата знаходиться в 20 хвилинах їзди автобусом від Донецька і в 22 кілометрах, а Іловайськ – в 40 хвилинах і 50 кілометрах.

Реклама

"Мало, може, для людей похилого віку, пенсіонерів цей дизель цілком підходить", – спробували ми знайти пояснення такому казусу. З тим і прибули на залізничний вокзал станції Донецьк.

20150929_101445

Фото: С. Іванов

Реклама

Миловидна касир страшенно здивувалася, коли ми попросили два квитки до Іловайська. "До Іловайська? – наче не вірячи, перепитала вона. – Три квитки? Ну, добре".

Квитки в порожньому залі приміського сполучення ми купили по 20 рублів, а за гривні вийшло б 9,90. На першій платформі нас зустріли співробітниці вокзалу, які тричі поцікавилися, чи купили ми квитки. Потягв не було, ми розглядали інших пасажирів. Четверо шляховиків в помаранчевих жилетах, літня пара і ми – ось і весь контингент. Ні пенсіонерів з торбами, ні студентів, які заощаджують на автобусах, нікого. Сама будівля вокзалу в результаті численних обстрілів вціліла, правда, скляний фасад сильно побитий осколками.

Майже безшумно підкрався блакитний дизельок в три вагони довжиною – старенький, але чистенький. Смітити нікому... Гучномовець урочисто оголосив відправлення – і поїзд рушив. Відразу стало зрозуміло, чому поїздка в Іловайськ займає 3 години. Більшість шляху дизель-поїзд проповз зі швидкістю близько 10 кілометрів на годину. Хоча інших поїздів не передбачалося, товарні склади теж не ганяють по рейках, як раніше.

20150929_101702

Фото: С. Іванов

Красиво, але неприбутково

Шляховики – молоді хлопці до 30 років – грали в нарди, перекидаючись репліками про небувалу для кінця вересня спеку. Літня пара обговорювала засолку томата на зиму і покупку нового взуття "на холоди". Зійшлися на тому, що валянки були б до речі, але хто їх зараз виробляє, ті валянки...

Ні слова про війну, про обстріли та вибухи. Навіть відсутність проводів подекуди над залізницею навряд чи засмутило їх більше, ніж дорожнеча помідорів і відсутність валянок.

Станції Рутченково, Мандрикіне, Доля. На Долі шляховики зійшли і вирушили вздовж шляхів, помахуючи ящичками з інструментами, а поїзд рушив у зворотному напрямку. Виїхавши на розвилку, ми рушили в бік Іловайська паралельно знаменитій донецькій об'їзній дорозі.

Швидкість дизеля один раз розвинулася до 40 кілометрів на годину, як показав навігатор, після чого знову впала десь до швидкості триколісного велосипеда. Неспішно трюхикаючи між лісопосадками, ми силкувалися зрозуміти причини, по яких люди можуть скористатися цим засобом пересування. Ось приватний сектор, неушкоджені будиночки, сади, розорані "сотки". Ось на ганку сидить зарослий щетиною чоловік невизначеного віку і старанно точить пилку. На гуркіт поїзда в десяти метрах від нього чоловік не звертає ніякої уваги. Чи то звик, чи то нецікаво. Йому нікуди не треба їхати. Біля сусіднього будинку – старий "ланос", який довезе куди треба швидше, ніж наш небесно-блакитний дизельок. Ось покинуті будинки. Тут теж пасажиропотоку не буде.

20150929_111516

Фото: С. Іванов

Знічев'я прикидаємо: у потязі їдуть від сили десять осіб, з яких кілька пільговиків з безкоштовним проїздом. Припустимо, п'ятеро заплатили за проїзд по 20 рублів. Разом, тригодинна подорож на дизельному поїзді принесе залізниці 100 рублів. При цьому поїзд ведуть два машиніста, десь ходить білетер – і всім їм треба платити зарплату. За кількість і вартість використаного дизельного палива ми боїмося навіть думати.

На під'їзді до Іловайська ми звернули увагу на величезну кількість копанок і кинутої (а також і працюючої) техніки – вантажівок, самоскидів, автокранів. І вугілля – цілі склади з вугіллям, готові до відправки в будь-яку хвилину і в будь-яку сторону, з мітками Південної залізниці. Судячи зі стану вагонів, тут вони давно – встигли підгнити і облізти.

Суцільне "навіщо"

На якомусь полустанку в вагон входять аж три людини. І, здається, що все як два роки тому: ще трохи – і підуть гуськом з вагона у вагон коробейники, продаючи газети, пластир, саджанці і китайські вафельні рушники.

Дівчата, які увійшли, виявляються робітницями залізниці, розмови у них – виключно за життя. Перспектив у "залізки" зараз вони не бачать "в упор". "У нас в Іловайську половина міста працювала на залізниці та в депо, а зараз нічого немає, після війни ніхто не збирається нічого відновлювати", – розповідає одна пасажирка, молода блондинка. Інша, постарше, згідно киває і відразу докірливо хитає головою.

Станція Іловайськ. Ми виходимо з дизельного поїзда, хрустячи суглобами, затерплими на жорстких дерев'яних сидіннях. Виявляється, в поїзді нас приїхало аж шість осіб! Перед нами – ціла і неушкоджена будівлю Іловайського вокзалу, про який бойовики наполегливо розповідали, що воно лежить в руїнах. Слідів ремонту не видно, значить, вокзал уцілів після торішніх боїв.

20150929_132337

Фото: С. Іванов

Колись тут вирувало життя: Іловайськ був великою вузловою станцією, звідси потяги везли пасажирів в різних напрямках, найпопулярнішими з яких були Ростов і Кавказ. Тисячі людей тут ходили, бігли, втрачали і знаходили багаж, доводили прикордонникам свою благонадійність і шукали потрібний потяг, плутаючись у платформах і шляхах. Зараз тут чути тільки вітер і стукіт палички старого об сходинки моста над залізничними коліями.

Не змовляючись, ми пройшли двадцять метрів до автостанції і дізналися, що автобус до Донецька буде через півгодини. Віддавши по 50 рублів водієві ("Які каси, про що ви" – відповів водій на наш питальний погляд), через годину ми були в Донецьку. І тільки одна думка не давала нам спокою: навіщо все-таки пустили дизель в Іловайськ?

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64187.7

Binance Coin (BNB)

559.9

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

81.18

Theta (THETA)

2.08

Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти