Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

На Донбасі шахтарі перекрили трасу "Курахово – Київ"

14 серпня, 20:58

Тут гірники двох шахт - «Україна» і «Курахівська»

Перекрили дорогу, щоб "вибити" зароблені гроші. Близько сотні шахтарів державних шахт у Донецькій області на дві з половиною години зупинили рух по трасі "Курахово – Київ". Це вже сьомий день протестів. Вимагають виплатити їм заборгованість майже за три місяці роботи. Одна з причин, чому заборгованість тільки збільшується – неможливість реалізовувати своє вугілля за ринковою ціною. Чому склалася така ситуація – з'ясовували журналісти "Сьогодні".

Траса "Курахово – Київ". З самого ранку сотні гірників перекрили рух автотранспорту. Вимагають погасити заборгованість по зарплаті.

Протестуючі пропускають тільки карети "швидких", людей з інвалідністю та сім'ї з дітьми. Для решти альтернативний маршрут – ґрунтовка через поле.

Тут гірники двох шахт – "Україна" і "Курахівська". Тільки працівникам останньої заборгували близько тринадцяти з половиною мільйонів гривень.

"3 червня востаннє було перерахування. Це була зарплата за травень і то в неповному обсязі", – ділиться один з учасників протесту.

Частина шахтарів за крок від того, щоб звільнитися.

"Мені треба грошей заробити. У мене дружина вагітна. Їй народжувати, а у мене з травня грошей немає взагалі", – говорить шахтар Олександр.

Обидві шахти "Курахівська" та "Україна" входять складу держпідприємства "Селідоввугілля". Якщо ситуація із зарплатами тут не вирішиться найближчим часом – підприємство взагалі може залишитися без працівників.

"22 відсотка не виплачено з травня місяця. Повністю червень, повністю липень. Людям нема за що їсти", – говорить Олексій Сорока, член Первинної профспілкової організації профспілки металургів і гірників України.

Такі акції протесту на Донбасі відбуваються мало не щодня. І не дивно. З 33 шахт на підконтрольній території – прибуткові всього чотири. Головна причина – неможливість продавати вугілля за ринковою ціною, прив'язаною до світових. Через це і недофінансування галузі – все більше шахт стає збитковим. Державних дотацій на всі підприємства не вистачає.

"Нам треба, щоб стати на ноги, 7,8 мільярда на рік. Це закупівля обладнання, дотація на видобуту тонну вугілля гірникам", – говорить експерт.

Аналогічна ситуація була в області до введення формули "Роттредам +", коли держшахти продавали вугілля за ціною в тисячу гривень за тонну. Після введення методики і наближення цін на українське вугілля до європейських, держшахти додатково заробили близько 10 мільярдів гривень. В першу чергу, гроші йшли на погашення боргів по зарплатах і модернізацію. Експерти стверджують – якби "Роттердам +" не ввели в 2016 році, більшість шахт давно закрилася б.

"Якби формула" Роттердам + " не діяла і, грубо кажучи, розрахунок цін здійснювався б адміністративно, за весь період дії формули, близько 8 мільярдів збитків було б у держшахт – це за найскромнішими оцінками", – відзначає Дмитро Марунич, експерт з енергетичних питань.

Вирішувати, що далі робити з державними шахтами, повинні вже нові парламент і уряд, кажуть експерти. Поки ж розуміння, за який рахунок покривати грошовий дефіцит галузі – немає. А відповідно і плану погашення заборгованості. Тому шанси, що акції протесту гірників з регіонів перемістяться в столицю – стрімко зростають.

Раніше новини "Сьогодні" повідомляли, що формула "Роттердам +" дозволила українським шахтарям отримувати справедливу зарплату за свою працю.

Нагадаємо, НАБУ направила повідомлення про підозру не тільки екс-главі НКРЕКП Дмитру Вовку, а й співробітникам ДТЕК. У компанії вважають, що ніякої обґрунтованої причини для подібних слідчих дій немає, а підозри слідства є безпідставними.

"Роттердам +" – ринкова формула, по якій визначалася оптова ціна вугілля в Україні. Враховувала вартість палива на провідному європейському хабі Амстердам-Роттердам-Антверпен, його доставки до складів вітчизняних ТЕС. При цьому застосовувалася тільки для розрахунку цін на вугілля та електроенергію для промислових підприємств і не впливала на тарифи для населення України. Вони вже кілька років поспіль залишаються найнижчими в Європі.

Діяла з 1 травня 2016. Скасована з 1 липня цього року. Після чого керівники НАБУ і САП заявили, що формула завдала збитків державі.

Згідно з висновками НКРЕКП, розрахунок "Роттердам +" заощадив Україні близько 40 мільярдів гривень. Після скасування цієї формули держава стала закуповувати вугілля дорожче, що найближчим часом позначиться на тарифах для населення.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...