Зробити стартовою
25,86
29,03
РУС

Харківське "полювання" на лихачів: п'ять радарів, штрафи і хами

На перевищенні швидкості копи щодня зупиняють до 30 порушників

У Харкові та області вже протягом місяця поліцейські стежать за швидкістю на дорогах, використовуючи лазерні радари TruCAM. Копи виїжджають на ті ділянки доріг, де дозволена відеофіксація.

Кореспондент "Сегодня" вирушила на чергування з патрульними і з'ясувала, як на відновлення відеофіксації реагують водії.

В арсеналі правоохоронців наразі лише п'ять приладів TruCAM, тому зустріти лазери водії можуть тільки на Білгородському шосе, проспекті Гагаріна, автодорозі М-03 від кордону з Полтавщиною та на автодорозі М-18 від кордону з Дніпропетровщиною.

Поліцейські кажуть: це перший досвід роботи з подібною технікою з моменту створення Нової поліції 2015 року.

Ми приєдналися до екіпажу патрульних поліцейських на Білгородському шосе. Контролювати швидкісний режим копи заступають між двома знаками дорожнього руху, які попереджають про відеофіксацію. На трьох інспекторів – один TruCAM.

Спочатку прилад дістають зі спеціальної валізки, де також зберігаються сертифікати, експертний висновок Держслужби спецзв'язку і захисту інформації України, а також солідне керівництво з експлуатації майже на 150 сторінок. До техніки додається ще одна батарея, стилус, сонцезахисний козирок і приклад.

До початку чергування інспектори налаштовують прилад: вводять особисті дані і вибирають відповідні режими зйомки залежно від часу доби і погоди. За допомогою GPS-радар сам визначає місцезнаходження.

"У приладі встановлена ​​карта пам'яті, до якої у нас немає доступу, ми не можемо її дістати або використовувати в персональному комп'ютері, вона захищена від перезапису, використовується спеціальне програмне забезпечення. Тому будь-яке втручання з боку інспектора буде видно і призведе до несправності приладу", – пояснив інспектор Михайло Іванин.

Прилад вимірює швидкість транспорту на відстані від 15 до 1200 метрів, а похибка становить всього два км/год. Робота з TruCAM нагадує полювання: коп зауважує на дорозі машину, що рухається швидше за інших, а потім, немов рушницю, направляє радар і "цілиться" в можливого порушника за допомогою спеціального прицілу.

Якщо прилад фіксує перевищення, то видає звуковий сигнал і починає відеозапис аж до зупинки, щоб зробити точне фото. Кадр виводиться на дисплей: на ньому видно номер автомобіля, іноді і обличчя водія, а також вказана швидкість. Якщо під час зйомки до кадру потрапляє інше авто, перекриваючи лихача, такий вимір не можна буде пред'явити порушникові.

При цьому місцевих "шумахерів" не бентежить навіть знак на узбіччі, що попереджає про фіксацію порушень. Через 10 хвилин після початку чергування з TruCAM, був зупинений водій, який їхав зі швидкістю 83 км/год. Далі патрульний оформив на службовому планшеті постанову, роздрукував її і віддав порушнику, який відразу ж через термінал сплатив штраф.

"Відповідно до частини 1 статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на 20 км/год тягне за собою штраф у розмірі 255 гривень, а за частиною 3 цієї ж статті – за перевищення більш ніж на 50 км/год передбачений штраф в розмірі 510 гривень. За день в середньому виявляють 25-30 порушників швидкісного режиму", – зазначив патрульний.

За лічені хвилини вмикається і водійська солідарність: проїжджаючи пост, автомобілісти блимають фарами "колегам", попереджаючи їх про "засідку". Однак за кілька годин чергування вдалося зупинити п'ять поспішайок, які їхали зі швидкістю від 83 до 91 км/год. А максимальна швидкість, яку інспекторам вдалося "зловити" в об'єктив камери, – близько 130 км/год.

Патрульні кажуть, що прилади вплинули на водіїв, але вимір швидкісного режиму на декількох ділянках дороги – крапля в морі, адже порушення повсюдні. Самі водії часто негативно реагують на копів з радарами. Так, жінка-водій, яка перевищила швидкість до 84 км/год, грубо заявила поліцейським, що їм просто нічим зайнятися.

Вони ж на її висловлювання реагували спокійно і все ж виписали штраф. Здається, що на подібні витівки харків'ян у поліцейських виробився імунітет. Копи розповіли, що одного разу зупинили порушника, який близько трьох годин просидів в закритому авто. Щоправда, після доводів поліцейських, які озвучили йому список попередніх порушень ПДР, водій все ж здався і отримав штраф.

Нагадаємо, раніше Кабінет міністрів дозволив використовувати поліції радари – їх пустили в роботу з 8 жовтня. При цьому з початку минулого року в населених пунктах можна їздити не швидше 50 км/год. Таке правило працює в країнах Європи і рекомендовано Всесвітньою організацією охорони здоров'я. Саме під час руху 50 км/год водій встигає зреагувати на пішохода на дорозі і вчасно загальмувати.

Перевищення швидкості і п'яні водії – головні причини ДТП. За статистикою патрульної поліції, українці цього року дійсно їздять повільніше. Аварій через перевищення швидкості стало менше на 36%. "П'яних" ДТП – менше на 21,95%.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Харківське "полювання" на лихачів: п'ять радарів, штрафи і хами". Інші Новини Харкова дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Таїсія Єрохіна

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь