Цікава прогулянка по Харкову: унікальні гоночні авто і 42 рекорди

19 Лютого 2017, 08:02

За 60 років студенти ХНАДУ створили машину-олівець і авто з крила літака

<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-small" dir="ltr"><span id="result_box" lang="uk"><span>У</span> <span>ХНАДУ</span> <span>спроектували</span> <span>і</span> <span>зібрали</span> <span>понад</span> <span>30</
У ХНАДУ спроектували і зібрали понад 30

У Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті більше 60 років працює лабораторія швидкісних автомобілів, де студенти створюють унікальні машини. Тут спроектували і зібрали понад 30 гоночних авто, на яких встановили 42 швидкісних рекорди і брали участь в кільцевих гонках.

Ціле сімейство унікальних рекордно-гоночних автомобілів створили під керівництвом рекордсмена світу і СРСР з автогонок Володимира Нікітіна. Унікальні авто студенти створюють досі
.

___2_9276237_9276361

Вартість квитків: безкоштовно
Режим роботи: будні 8:30 - 16:30 запис за тел. 707-37-28
Адреса музею: вул. Ярослава Мудрого
, 25

КАБРІОЛЕТ З ПЛАСТИКУ. УНІКАЛЬНИЙ ЕКЗЕМПЛЯР

1__9276230_9276354_01

Експериментальний "ХАДІ-2" – перший в СРСР автомобіль із кузовом зі склопластику, який студенти змайстрували в 1961-му. Співробітник лабораторії Олександр Чернишов розповідає: експерименти з пластиковими кузовами для авто проводили в багатьох країнах ще в 50-60-е. Харківський двомісний кабріолет досі на ходу і щороку 1 вересня виїжджає на площу перед університетом під час церемонії посвяти в студенти. Технології створення "ХАДІ-2" застосовували і при будівництві мікроавтобуса "Старт", який засвітився в фіналі фільму "Кавказька полонянка".

"ОЛІВЕЦЬ". ПОТРАПИВ В КНИГУ РЕКОРДІВ ГІННЕССА

2__9276231_9276355
Мініатюрний гоночний автомобіль ХАДІ-3 прозвали "олівцем" за характерну форму. Його спроектував дипломник Теодор Утьосов під керівництвом автогонщика-рекордсмена Володимира Нікітіна. Машина важить 180 кг, її висота - 51 см, довжина - 4 м, а ширина - всього 67 см. Розмір коліс - як у дитячого самоката. Під час заїзду гонщик фактично лежав на спині. За свої мініатюрні параметри автомобіль потрапив в Книгу рекордів Гіннесса, брав участь в заїздах на висохлому соляному озері Баскунчак (Росія).

РЕКОРДСМЕН. КРИЛО ТУ-104 І МОТОР ЛІТАКА

3__2_9276232_9276356
Під час створення швидкісного автомобіля "ХАДІ-7" група студентів на чолі з автогонщиком Володимиром Нікітіним звернулася за допомогою в конструкторське бюро ХАІ. Майбутні авіаінженери порадили обладнати машину вертолітним газотурбінним двигуном потужністю 400 кінських сил. Кузов зробили з частини крила літака Ту-104. При пробних заїздах автомобіль розвинув швидкість 320 км/год. Нікітін встановив на ньому чотири всесоюзних рекорди швидкості. Зараз автомобіль реставрують.

НАДЗВУКОВА ШВИДКІСТЬ. НЕ ВИПРОБУВАЛИ ЧЕРЕЗ ТРАСУ

4__9276233_9276357
Перший в СРСР швидкісний автомобіль з турбореактивним двигуном ХАДІ-9 створювали майже 10 років кілька поколінь студентів. Завершили його збірку в 1978-му. Зовні автомобіль нагадував гігантський наконечник від стріли або літак без крил. Творці використовували двигун реактивного винищувача МіГ-19 і планували, що автомобіль досягне надзвукової швидкості. Але через відсутність підходящої траси він так і не продемонстрував свого максимуму. ХАДІ-9 знімали у фільмі "Швидкість" з Дмитром Харатьяном. До нашого часу авто не збереглося, в лабораторії представлений його макет.

МРІЇ. РЕКОРДИ ШВИДКОСТІ НА КОРОТКИХ ДИСТАНЦІЯХ

5___9276234_9276358
У 1980-і в лабораторії почали створювати гоночні автомобілі нового покоління – дрегстери, на яких планували встановлювати рекорди швидкості на коротких дистанціях. Приміром, на "ХАДІ-28Е" (вгорі) застосували електродвигун від торпеди. Однак авто, побудовані з 1983-го по 1988-й, в заїздах не брали участь, оскільки в той час в Союзі не проводили змагань, на яких можна було б встановити рекорд. Ці машини стали постійними учасниками автомобільних виставок. Пізніше в лабораторії зайнялися створенням транспорту для кільцевих гонок. Так, на чемпіонаті України з кільцевих автомобільних гонок в 2006-му дебютував "ХАДІ-31". За справністю та технічним станом кожного авто в університеті стежать спеціально закріплені за ними студенти.

НА ЛІТРІ БЕНЗИНУ. ВІД ЛЬВОВА ДО СТОЛИЦІ

6__9276235_9276359

На базі лабораторії працює спортивна команда ЛСА-ХАДІ, яка багато років бере участь в чемпіонаті України з кільцевих гонок, завоювавши безліч титулів. З 2010-го на автомобілі ХАДІ-34 хлопці роблять заїзди в міжнародних студентських змаганнях з економії палива Shell eco-marathon. Рекорд харківського авто на екомарафоні - 575 (відстань від Києва до Львова) на одному літрі бензину. Щороку конструктори допрацьовують автомобіль, щоб поліпшити показник.

Ви зараз переглядаєте новину "Цікава прогулянка по Харкову: унікальні гоночні авто і 42 рекорди". Інші Новини Харкова дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Макаренко Ганна

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...