Літаки, які відлітали своє, отримали в Харкові друге життя. Вони стали експонатами музею військової авіації, розташованого на території аеродрому "Коротич". Зібрати крилаті машини на одному майданчику в 2008-му вдалося керівникові Харківського аероклубу ім. Гризодубової Сергію Філатову разом з авіаторами-ентузіастами. Вони переконали Університет Повітряних сил передати небоєздатну техніку аеродрому. Тепер тут можна побачити легендарні радянські винищувачі Міг-21 і МіГ-23, винищувачі-бомбардувальники МіГ-27 і Су-17, кілька вертольотів. До історії військової авіації можна доторкнутися – забратися в кабіну з сотнями перемикачів і десятками приладів. За словами Сергія Філатова, деяких літаків немає навіть в Державному музеї авіації в Києві. У минулому році експонати відреставрували і пофарбували.
Для зльоту возили запасний балон
Перший радянський серійний вертоліт Мі – 1 розробили в кінці 1940 – х конструктори московського КБ під керівництвом Михайла Міля . Двигун запускався стисненим повітрям , запас якого був невеликий , тому пілоти возили запасний балон зі стисненим повітрям . Мі- 1 застосовували для виконання військових завдань , в сільському господарстві і навіть доставляли пошту у віддалені райони .
Усередині рекордсмена збереглися прилади
Розроблений на початку 1960- х Мі – 8 є одним з наймасовіших гелікоптерів в історії авіації , він використовується більш ніж в 50 – ти країнах . На Мі – 8 встановлено декілька світових рекордів , у тому числі рекорд дальності польоту по прямій . Відвідувачі екскурсій можуть посидіти в кабіні вертольота , де збереглися всі прилади .
Постійно поліпшували і прозвали " балконом "
Надзвуковий винищувач – бомбардувальник МіГ – 27 вперше піднявся в повітря в 1973 – м . Він був грізною зброєю , обладнання в процесі служби постійно удосконалювалося , з'являлися нові модифікації , розширювали можливості використання цього літака . Завдяки відмінному огляду з кабіни МіГ – 27 отримав прізвисько " Балкон з видом на поле бою " . Під час свят на аеродромі співробітники аероклубу спускають трап і відкривають кабіну легендарного ударного літака свого часу .
На Міг- 21 виховували спеців для неба
З 1970 – х всі випускники Харківського училища льотчиків ( зараз – університет Повітряних сил ім. Кожедуба ) повинні були освоїти МіГ – 21 – літак , який був передовим в той час у всьому світі . Надзвуковий реактивний винищувач випускали близько 30 років , він перебував на озброєнні ВПС 49 країн .
" Софійка " дивує фігурами пілотажу
У минулому році колекцію музею під відкритим небом поповнив літак Су – 27 , прозваний в народі " Софійкою " . Винищувач призначений для завоювання переваги в повітрі , на ньому також демонстрували фігури вищого пілотажу . Після розпаду СРСР таких літаків в Україні залишилося зовсім небагато , але до цього дня Су – 27 стоїть на озброєнні нашої армії .
Пролетів без пілота 900 кілометрів
Винищувачі МіГ – 23 брали участь у багатьох збройних конфліктах в 1980- х , але можливості літака продемонстрував випадок , що стався 4 липня 1989 року, коли МіГ – 23М після катапультування пілота пролетів майже 900 км над територією Польщі та Німеччини і впав тільки в Бельгії .
Рухоме крило знижувало опір
Су-17 – перший радянський літак зі змінною геометрією крила. Під час польоту керованим крилом рухали вперед і назад, змінюючи кут нахилу – стріловидність. Такі крила стали робити для того, щоб при навколозвукових швидкостях польоту не так сильно збільшувалася опір повітря і не порушувалося балансування. Винищувач-бомбардувальник виробляли з 1969-го по 1990 рік, він багато років захищав небо над Союзом, крім того, літак продавали на експорт. У спадщину від СРСР Україна отримала великий парк Су-17, які були зняті з озброєння в перші роки незалежності. А з розвитком аеродинаміки крило зі змінюваною стрілкою виявилося непотрібним.