" Сегодня"продовжуєрозповідатипроюниходеситів,які своїмиталантамиідосягненнямипрославляють нашемісто .Новийгерой-15- річнийБорисЧубин ,який рік томуздивувавдорослихтехнологівта інженерів.Хлопецьвинайшовунікальнийнавігатордлясліпих ,новизнуякого відзначиливнауковихколахбагатьохкраїнсвіту ,аСШАіНімеччинавідразузапросилиюнеобдаруваннядлянавчання і продовженнясвоїх досліджень.Але ,оцінившисуспільно- політичнуобстановку ,Борявирішивзалишитисянабатьківщиніі допомогтикраїнівтакий складнийдлянеї період .
ВИНАХОДИТЬЗ ДИТИНСТВА.Новинапро те ,що одеськийшколярвинайшовбюджетнийгодинник- навігатордлянезрячих ,облетілаЗМІмоментально.БорисЧубинпредставивсвійпроекткиївськоїбізнес -школі ,де йоговизналиінноваційнимпроривомроку.Єдиний,хто цьомуне здивувався ,- мамаюноговинахідникаТетяна." Він здитинстващоськонструювавіскладав.З деталейконструкторазбиравне якісьбанальнібудиночки ,атриповерховілітакиабокосмічнікораблі" ,- згадуєТетяна.Борярікзарокомходивнакурсиробототехніки ,комп'ютернихтехнологій ,іншихприкладнихдисциплін ."Синпроявляєсвоюінженернукмітливістьнавіть у побуті.Одного разуполамавсяу насдиван :робочісказали ,що відновленнювінне підлягає ідеталь ,яку потрібнозамінити ,обійдетьсявдві тисячігривень ,аБорязадвадцятьхвилинвсеполагодив" ,-розповідаємама.
ПРО НОВОВВЕДЕННЯ.Ідеястворитиелектроннийпомічникдлянезрячихприйшлавголовухлопчикувипадково.Якосьназупинцівінпобачив ,як сліпийчоловікзапитав умолодиххлопців" Який цетролейбус ? "Нащо у відповідьпочув:" Зелений " ,- ісміх.Сценанастількипотряслахлопчика ,щовінвирішив : будь-щощось несталодопоможенезрячиморієнтуватисявсуєтівеликого міста." Ми здитинстваприщепилисиновідумка ,що все можназмінитивкращусторону -цеважливо датизрозумітищез ранніх років.Томущо б він неробив -це ,перш за все ,длятого ,щоботримати користь" ,-кажемамаБоріТетяна.Хлопчиккількаднів ходивпомістуззав'язанимиочима ,щобвідчутивулицютак ,як їївідчуваютьсліпі .Апотім -з'єднувавалгоритми ,збирав ірозбиравдеталі ,поки годинникне сталиговорити ,щознаходитьсяпередлюдиною.
ЙоговинахідпредставиливзнаменитійСиліконовійдолині ,і вонотут жезвернулоувагунаЧубіназакордоном.Цього рокуБорінадали можливістьнавчатисявпрестижнійнімецькій гімназії ,вінотримав грошовийгрант ,знайшовприйомну сім'юзакордоном ,алевостанніймоментвідмовивсяїхати ." Я неможупокидатисвоюкраїну ,коливнійвсетакскладно.Потрібно якосьїйдопомагати ,а небігти" ,-кажеБоря.Зараз15- річнийхлопецьзаймаєтьсярозробкамидляоборонноїпромисловостіУкраїни .Що самебудутьявляти собоюйого винаходу- хлопчиктримаєв таємниці."Можутільки сказати ,щоце суттєвознизитьвтративелітнихвійськовихпідрозділах " ,-зізнаєтьсяодесит .
ПОЛИГЛОТ. КолиБоряпрацювавнаднавігатором ,тозаконсультаціямизвертавсядо німецькогомузейсліпихвДюссельдорфі .Нанімецькомухлопчикговоритьвільно ібезакценту ,атакожнакитайському ,якийвивчав уПекінськомууніверситеті." Англійськаяне вважаю ,віндлямене ,якрідний" ,-смієтьсявинахідник.Як тількиБорянавчивсяговоритиросійською ,мамасідалапоручз ним інамагаласянавчитийогоелементарниманглійськимсловам."Спочаткувінмовчав ,якпартизан .Намздавалося ,щовсебезтолкуіБорянічого незапам'ятовує .Алевжечерезмісяць вінставназиватитваринанглійською ,всьоговивчивстослів" ,- ділитьсяТетяна.За словамимамивинахідника ,дитини ніколине вартозмушуватизайматисятим ,що йомуне до душі.Приміром , Борізовсімне дававсяфранцузьку мову ,алезателегкопішовнімецький .Грецькийтакожйому несподобався ,акитайськийвінзапам'ятовуєбезособливихзусиль."Непотрібно дитинінав'язуватисвоїінтереси ,аджеможнаупустититучастину ,вякій віндійсноталановитий.Аздібності є укожної дитини ,і потрібнорозвивати йоговтому, в чомувін успішний" ,-розповідаєТетяна.