Морвокзалу в Одесі оживили фасад: усі подробиці унікальної реконструкції

4 Червня 2018, 14:53

Щоб реконструювати морські ворота Одеси, знадобилося п'ять тендерів, 13 млн грн і 5000 рухливих металевих пластин


Новий фасад. Будівельники завершують оздоблювальні роботи

Новий фасад. Будівельники завершують оздоблювальні роботи

Новий фасад. Будівельники завершують оздоблювальні роботи

Новий фасад. Будівельники завершують оздоблювальні роботи

Одеситам презентували оновлений фасад будівлі морвокзалу. Тепер його прикрашає кінетична конструкція з рухомих пластин, які гойдаються на вітрі. За словами віце-прем'єр-міністра Володимира Кістіона, який брав участь в презентації, це перша конструкція такого типу в Україні.

Реконструкцію фасаду морвокзалу почали ще два роки тому в рамках проекту зі створення на його території відкритого митного простору. Останнє, втім, так і не з'явилось, а ось оновлене "обличчя" будівлі вокзалу з помпою відкрили днями. Згідно з даними, опублікованими в системі електронних закупівель ProZorro, тендер на реконструкцію оголошували п'ять разів. За цей час ціна робіт зросла з 10 млн до 13 млн грн. Ще 3 млн грн пішли на розробку проекту переробки всієї будівлі.

Раніше співробітники одеського порту пояснювали "Сегодня", що перші тендери скасовували через невідповідність претендентів вимогам до робіт такого характеру.

РЕЗУЛЬТАТ. Колись дзеркальний фасад будівлі замінила конструкція, на якій закріпили 5000 рухливих металевих пластин. Рухаючись під впливом вітру, вони створюють ефект морських брижів.

Правда, милуватися так званим кінетичним фасадом краще з Потьомкінських сходів: здалеку дійсно видно, що стіна переливається металевими хвилями. Поблизу ж видно рухи кожної окремої пластини, через що ефект втрачається. Крім того, тут ще не прибрали будівельні ліси.

"Сама конструкція вже готова, залишилося тільки завершити оздоблювальні роботи і підключити підсвітку. Днями все буде готово", – запевнила нас прес-секретар Одеського морського порту Юлія Пляшкова, підкресливши, що новий фасад – лише мала частина великого проекту реконструкції всього простору морського вокзалу.

Одесити поки тільки придивляються до обновки. "Я сподівалася, що пластини будуть блискучими, щоб відбивати сонячні промені", – поділилася з нами одеситка Вікторія Бєлякова.

А ось городянин Олексій Янішевський вважає, що раніше було краще: "Будівля була у формі надбудови корабля, а тепер незрозуміло що". Проте більшість жителів все ж пропонують почекати з висновками до закінчення всіх робіт.

В НОГУ З ЧАСОМ: ПРИКЛАДИ ІНШИХ КРАЇН

Як заявив на своїй сторінці в соцмережі віце-прем'єр-міністр Володимир Кістіон, будівель, де б стіни "рухалися" від поривів вітру, крім Одеського морвокзалу в світі лише дві. "Це був великий виклик для проектувальників, конструкторів і будівельників", – зазначив Кістіон.

Правда, де саме розташовані ці будівлі, чиновник не уточнив, тому "Сегодня" звернулася до всесвітньої павутини і знайшла схожі проекти. Так, в австралійському місті Брісбен за допомогою 118 000 алюмінієвих пластин прикрасили паркінг аеропорту. У центрі інсталяції архітектори розмістили звивисту лінію, яка схожа на вигини річки Брісбен.

12

Паркінг в Брісбені. Фото: pikabu.ru

Ще один незвичайний фасад розташований у Сінгапурі. Тут архітектори прикрасили вхід до лобі одного з готелів. Для втілення ідеї потрібні були 500 000 окремих пластин.

"Конструкція відображає 50% сонячного світла і тепла", – йдеться на сайті творців конструкції.

Також кінетичний фасад прикрашає стіни одного з лондонських торговельних центрів.

1_10
Готель в Сінгапурі. Фото: vimeo.com

До речі, кінетичні фасади в сучасній архітектурі не завжди складаються з рухомих металевих пластин, а архітектори за допомогою мобільних частин будівлі можуть вирішувати питання освітлення або внутрішньої температури.


Раніше ми розповідали, що кінетичний фасад складатиметься з 5000 окремих пластин.  За задумом архітекторів, кінетичний фасад нагадуватиме морські брижі.

Паралельно з облаштуванням фасаду адміністрація порту за підтримки центрального апарату АМПУ вирішує проблему навколо готелю "Одеса". Його закрили ще в липні 2011 року. Крім цього, планують відреставрувати концертно-виставковий комплекс і провести капітальний ремонт покрівлі морського вокзалу.

Раніше екстремали залізли в порожній готель на Одеському морвокзалі і показали вид на місто з номера.

Також ми писали, що в Одеському порту відкрили найдовший причал на Чорному морі. Оновлені причали №№15-16 зможуть приймати судна до 330 метрів в довжину, що на 30 метрів більше, ніж до реконструкції. Це рекордна для Одеси довжина.

Ви зараз переглядаєте новину "Морвокзалу в Одесі оживили фасад: усі подробиці унікальної реконструкції". Інші Новини Одеси дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Валерія Сєрова

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...