Зробити стартовою
26,34
29,34
РУС

Одеса в полоні у реклами: відсутність правил і забруднення візуального середовища

Вулички в центрі стали схожі на базар

Одеська вулиця. Фото: А. Губ
Одеська вулиця. Фото: А. Губ.

З кожнимрокомвОдесі всегострішепостає питаннякомфортувізуального середовища.Центрміста, захаращенийрекламою,втратив колишнійархітектурний вигляд- цеДерибасівська,Канатна,Пушкінська.Концентраціявивісок,табличок,плакатівнафасадахісторичноїзабудовинацентральнихвулицяхнагадуєсхіднийбазар.

"Те,що оформленнярекламине відповідаєархітектурі,-хворобавсіх містпострадянськогопростору",-розповів"Сегодня"президентасоціації "ТуризмОдеси",ідеологбрендингуміста ІванЛіпутга.Іншим важливим чинникомзабрудненнявізуальноїсередовища ємалограмотністьдизайнеріві некомпетентністьзамовників,яківтручаютьсявроботудизайнераі даютьйому вказівки.За словамиЛіптуги,саме томувивіскивмістіжахливізестетичноїта практичноїточкизору.Врезультаті цейінформаційнийі візуальнийшумніхтоне може прочитати,бо кожензмагаєтьсясвоєю вивіскоювяскравостіі "красивості"."В історичнійчастині Одесивоформленнівивісокповиннівикористовуватисянатуральніматеріали:скло,камінь,дерево,метал.Літери повиннібутиоб'ємнимиіпоміщенінавідреставрованийфасад.Аленапрактицівоформленнівивісокпродовжуютьвикористовуватипластик,лайтбокси,коробиз підсвічуванням інедоречнідекоративніпанелі",-каженашспіврозмовник.

БЕЗПРАВИЛ.Щостосується самихрекламників,туткожен "ліпить" те,що йомухочеться.Якпояснивнашспіврозмовник-бізнесмен,вОдесічіткихправилоформленнявивісокнемає,а,значить,у підприємцяменше обмеженьвцьомупитанні.Більштого,відсутністьправил -інструменткорупції."Якщопідприємцявикривають утому, що вінпорушивархітектурнийансамбль,тойомупростопропонуєтьсязаплатитиштраф.Після цьогонасаме порушеннядивляться крізьпальці",-пояснюєбізнесмен.

Експертисходятьсяв тому,щомістунеобхідна єдинаконцепція розвиткувізуального середовища.ДлянедавновідродженогоРадиз питань міськогодизайнуОдеської міськрадипріоритетнимпроектомзаразє створеннявласного"дизайн-коду" міста.Цепростийзвідправил,який повинендохідливопояснити навіть"чайнику",щонабудинках,якіпредставляютьсобоюісторичнуцінність,вінможезробитививіскуне більше запевні розміри,певного типуівідповідного матеріалу.

Завантаженістьмістарекламоюівивіскамизкричущояскравимиквітами,що не сполучаютьсяз міськоюархітектурою,не можуть невпливати інапсихоемоційнийстан людини.Про ценамрозповівзаслуженийархітекторУкраїниВалерійУреньов.Аджевивіски- цеодинз факторівстворенняагресивної візуальноїсередовища.Якщолюдина і непрочиталаінформаціюврекламі,напідсвідомомурівнінанеїпродовжуєдіятиколір,адже щоббути ефективною,рекламаповиннавриватисявсвідомість споживача.Людинідо того ждоводитьсяперероблятимасунепотрібноїрекламноїінформації,щозбільшує навантаженнянайогопсихіку.За словамиУреньова, забрудненавізуальнасередавпливає іназір,нанастрійлюдини, їїпрацездатність,виховнийіосвітнійпроцес,культуру."Елементиреклами повинніне порушувати,адоповнюватиміське середовище.Длятого,щоб у містібуласприятливавізуальнасереда,потрібно прислухатисядо професіоналів.Повиннабутитакатріада:архітектор,будівельникі влада.Вониразом повинніслужитиодній меті:гідностворювати ірозвиватимісто,забудовуміста,існуючусистемузабудови,збереженнякультурної спадщининашого міста.Ось чомуіталійціталановитанація?Тому що їхоточуєпрекраснаархітектура,прекраснавізуальнасереда,живопис,-зазначивУреньов.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Одеса в полоні у реклами: відсутність правил і забруднення візуального середовища". Інші Новини Одеси дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Артем Губарьков

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь