ОдеськийфотографІгорПоляковстворюєшедеврив незвичайнійтехніці олійногодруку .У всьомусвіті цимметодомволодіє близько60 осіб,іодесит- одинз них.Ми познайомилисяз майстромближче ідізналисяпро секретитехніки.
За словами60-річногофотохудожника ,30 років томувін залишивінженерна справа іприсвятив себезображеннюнавколишнього світу -вивчав історіюмистецтва,частопроводиввихіднівЕрмітажі."Колив мене народивсясин , япочавзнімати йогоі не змігзупинитися.Перші дослідивдалися,адалі булодва рокипошуків та експериментів", – згадуєпочатоксвого фотошляхуІгорПоляков.Ізізнається:він-фотографстарої школи .
"Заразтворчазв'язок поколіньзагубленачерез кризупочаткудев'яностих років.Багато фотографівнавіть небачили, якз'являється зображеннявпроявнику .Апростозніматинацифровукамерунедостатньодлятого,щоб бутифотографомвповному розумінні цьогослова", -каженашспіврозмовник.
ІгорПоляковупевнений:мистецтвоне повинно бутибезглуздим , воно повиннослужити людині , робитийого кращеі приносити користь ." На жаль, заразлюдямніколи думатипро духовне,багато хто займаєтьсяпошукамихлібанасущного,адеякі й зовсімдумають про те , як купитичетвертуквартируі другуяхту... Молоділюдийдуть увіртуальну реальністьі стаютьзавзятимигеймерами , які боятьсяабопросто не бажаютьвиходитивреальний світ-вони навітьвійнусприймають якабстракцію .Моє завдання -допомогти цимлюдямпобачити, щов оточуючомусвітібезліч дивовижних ,захоплюючих іпрекрасних речей" , – пояснюєфотограф.
Цікаво, щотехніку олійногодрукузастосовувалипершіфотографиназорі появицього виду мистецтва .АІгорПоляковстрогослідкласичними правиламиі разом з тимвикористовує сучаснітехнічні засоби .За словами майстра , такийметодфотографії дозволяєвтручатися в процесстворення зображенняі впливатина його формування. "Завдякимасляномудрукуяможувисловити те,чогоне видноназвичайномузнімку.Цейметоддозволяє змінитифактуру,прибрати зайвідеталі – церобить зображенняметафоричним , надає йомувнутрішнє світіння , тобтовводитьу фотографіюмальовничість", – зазначаєфотохудожник .
Відкриваючи завісуфототайни , Ігоррозповів,що для створеннякартин , поливаєакварельнийаркушжелатиновоюемульсією , додаєспеціальнийреактивінакладає на ньогонегатив,після чогопідноситьзображеннядо ультрафіолетових променів-насонці абопідлампу.Післязнімокнеобхідно промитиу воді." Після промиваннянанесенийна папіржелатиннабуваєслабко вираженогорельєфу,наякий наноситьсяшарлітографічноїабомасляної фарби , причомутіні можутьприйнятибільше фарби , ніжсвітлі ділянки зображення .Останнійетап – формуваннязображенняза допомогою пензля івалика :пойого завершенніз'являється робота , яку вженеможливо повторити", – зізнаєтьсямайстер .
Нещодавносвоїулюблені роботифотографперевів уформатмасляногодрукуі показав їходеситам ігостям містанаперсональній виставці" ІншийЯ ", яка триватимевОдеськомуісторико-краєзнавчому музеїдо 14липня.За словами майстра , йомудуже пощастило зучителем-книжковимграфікомСергіємЧехом ." Від ньогояпочувсамий утішнийкомпліментна свою адресу.Він сказав,що моїфотографіївпізнавані,анайбільше щастядляхудожника- знайти свійпочерк" , – зізнаєтьсянашспіврозмовник.
МІСТО І ПОРТРЕТИ
Воб'єктивІгоряПоляковачастопотрапляєстара частина міста , потихенькувислизаєвід нас."Одеса-бездонний колодязь .Руїнизавжди булияскравими .Місто повиннорозвиватися, алеяхочувізуальнозберегтитуОдесу,яку ми пам'ятаємо .Дужелюблюзніматите, що залишилосявід старого міста :Молдаванкуіцентр , денемає двоходнакових будинків", —кажефотографітут жезізнається, щовсе- такибільше любитьробитипортретиі працювативстиліню : показуватикрасуоголеного тіла."Длямене найголовніше -показатисправжнє обличчямоделі,знайти в нійкращі риси ", – зізнаєтьсяПоляков.