Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Сергій Жадан привіз до Одеси ніжність і навчив "дивитися крізь воду"

25 листопада 2014, 04:25

Ірина Чиркіна

Постановка поєднує в собі тексти, музику, танець і графіку

Сергій Жадан. Фото: прес-служба «Артполе»

Сергій Жадан. Фото: прес-служба «Артполе»

Відомий український письменник Сергій Жадан представив одеситам унікальний проект про ніжність – постановку "Розділові". "Сегодня" побувала на виставі, дізналася, як народилася ідея проекту, і зрозуміла, як у сучасному світі важлива ніжність. Примітно, що ідея "Розділові" народилася в Одесі ще два роки тому. У березні 2012 року Сергій Жадан і творчий колектив "Собаки в космосі" відвідали Південну Пальміру в рамках проекту "Артполе" – "П'ять п'ятниць". Саме тоді режисер проекту Ольга Михайлюк поділилася своєю ідеєю з поетом, метою якої стало надання обсягу творам. Поступово робота над "Розділові" об'єднала автора з поетом Сергієм Жаданом, хореографом з Відня Андреа Марія Хандлер, учасником білоруської групи "Портмоне" Олексієм Ворсобом і донецьким музикантом Владом Креймер.

ЖДАЛИ ДВА РОКИ. Вперше постановку представили в Івано-Франківську та Києві. З тих пір з'явилися нові персонажі, сюжетні та стилістичні лінії, а оновлену версію проекту представили у квітні 2014 року в Донецькому регіоні. А ось в Одесу, де й зародилася ідея, постановку привезли тільки через два роки. За словами автора ідеї Ольги Михайлюк, це пов'язано із зайнятістю учасників в інших проектах. Крім того, нелегко зібрати всіх разом, коли хтось живе в Україні, хтось в Білорусі чи Австрії.

ЯК ДЖАЗ. "Розділові" – це лінії на картах, знаки й інтонації, листування між Нею і Ним. Постановка поєднує в собі тексти, музику, танець і графіку. Чоловічу частину озвучив Сергій Жадан своми віршами, а жіночу у формі танцю виконала Андреа Марія Хандлер під акомпанемент Олексія Ворсоба і Влада Креймера. Частина Її "відповідей" була представлена графічно, що викликало чимало хвилювань серед глядачів – адже не всім дозволяло зір читати спроектовані на сцену слова – зал наповнювався пошепки, варто було на сцені виникнути рядках. Втім, за словами режисера, це лише допомогло створити особливу атмосферу. "Це говорить про те, що одеська публіка готова сприймати такі нові форми, готова" подивитися крізь воду", – підкреслила Ольга Михайлюк. Сам Жадан порівняв проект з джазом – весь час новим і різним. "У постановці змінюється все. Зараз від первісної версії практично нічого не залишилося. У нас змінюються тексти, герої і навіть іноді учасники", – розповідає поет.

Реклама

ПУБЛІКА. Напередодні виступу Жадан зізнався, що не уявляє, який глядач відвідає постановку. "Одеська публіка завжди щира, але й дуже вимоглива. Її непросто завоювати, але якщо це вийде, віддячить вона сповна", – поділився переживаннями Сергій. І додав, що на виступах у Києві та Харкові значну частину аудиторії складали вимушені переселенці: "Мені здається, що це пов'язано з тим, що ці люди опинилися в нових умовах і нових місцях. І тепер вони прагнуть знайти своє місце", – пояснив поет.

ЗНИКАЄ НіЖНОСТЬ. До початку показу Сергій Жадан провів невелику прес-конференцію, а ось наші очікування поспілкуватися з поетом після постановки не увінчалися успіхом – презентація проекту "Ніжність" в Одесі завершилася поганою новиною для її натхненника. Прямо під час виступу Сергій Жадан отримав СМС-повідомлення про смерть свого доброго знайомого. Його пам'ять разом з пам'яттю інших загиблих в Україні вшанували хвилиною мовчання.

Під час же ранкового спілкування з журналістами Сергій Жадан повідомив, що проект "Розділові" присвячений тонкої і зникаючої матерії ніжності: "Говорити про ніжність настільки ж просто, наскільки безглуздо. Тому виникає спокуса в розмові про неї використовувати не так слова, як окремі літери, не так музику, як окремі звуки, не як танець, як окремі руху. Адже ніжність – це і є окремі рухи". Однак, за словами поета, мова ніжності зараз зникає. Всього під час виступу слова "любов" згадується 15 разів, "ніжність" і "нічого" – по 9, а слово "війна" згадується двічі.

До речі, постановку про ніжність просили привезти на Схід, мовляв, про війну там і самі можуть розповісти, але зараз дуже важливо говорити про вічне: про радість, ніжності, любові, хоч зараз і не завжди легко піднімати такі теми. "Зараз такий час, коли треба говорити про це. Будь-які війни і перемоги втрачають сенс, якщо забувати про вічне ", – кажуть автори проекту.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...