Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Будівельний колапс в Одесі: будинки ростуть, але немає інфраструктури

24 червня 2016, 08:52

Марія Крижанівська

При зростаючій кількості новобудов школи, дитячі садки та лікарні більше не в змозі приймати всіх бажаючих

Аркадія. Новобудови наблизилися впритул до моря, а в околицях не вистачає садочків і шкіл. Фото з архіву «Сегодня»

Аркадія. Новобудови наблизилися впритул до моря, а в околицях не вистачає садочків і шкіл. Фото з архіву «Сегодня»

Реклама

У середу в Одесі вирішували нагальну міську проблему нестачі об'єктів соціальної інфраструктури. При зростаючій кількості новобудов школи, дитячі садки та лікарні більше не в змозі приймати всіх бажаючих. Мер Одеси Геннадій Труханов запросив забудовників на переговори, а "Сегодня" дізналася подробиці зустрічі і з'ясувала в експертів, як вирішити проблему.

Труханов підкреслив: зараз чиновники і будівельники спільно повинні прийняти рішення, як місту розвиватися далі. "Разом з будівництвом житлового фонду повинні будуватися дитячі сади і школи, лікарні та поліклініки. Нам необхідно виробити єдині для всіх будівельників правила, зрозумілі з точки зору економіки та з точки зору вимог одеситів", – зазначив мер. І розповів бізнесменам про назрілі проблеми браку місць у дитсадках і школах, неможливість виділяти квартири черговикам, нестачу паркомісць, застарілі інженерні мережі, які не витримують підвищеного навантаження, про складнощі під'їзду до нових житлових кварталів.

За даними муніципалітету, в 2013-2016 роках були видані містобудівні умови, що передбачають збільшення житлового фонду більш ніж на 1,5 млн квадратних метрів. "За нормами, на це кількість житла необхідно передбачити понад 1700 місць в дитячих садах і понад 1000 місць в школах. При цьому в 2015-му будівельники передали до міського бюджету 68 мільйонів гривень, а будівництво однієї тільки школи на тисячу місць обходиться більш ніж в 100 мільйонів", – пояснюють чиновники.

Якщо будівництво і надалі буде здійснюватися без урахування потреб міста в об'єктах соціальної інфраструктури, під загрозою опиниться функціонування як новозбудованих об'єктів, так і вже існуючих.

За підсумками зустрічі вирішили створити робочий орган з представників влади, депутатів і будівельників з метою вироблення єдиних вимог, за якими вестиметься забудова міста. А присутні на зустрічі депутати зазначили, що нічого конкретного, окрім протокольного доручення віце-меру про термінове інформування на найближчому виконкомі про склад координаційної ради та робочої групи, вирішено не було.

Позиція забудовників була досить спокійна, але прозвучало звинувачення в несправедливості розподілу земель, мовляв, одні забудовують Молдаванку, що дуже важко з технічної сторони питання і дорого за собівартістю, а інші – будують на вільних ділянках прибережних схилів.

Депутати також запропонували посилити стандарти до паркомісць. "Зараз будівництво паркінгів збитково, тому що люди їх не купують, вважаючи за краще паркуватися на гостьових стоянках і проїжджих ділянках. Я пропоную ділянки, що знаходяться в комунальній власності, не роздавати підспудно забудовникам, а відкрито продавати на аукціоні, направляючи гроші на розвиток інфраструктури", – зазначив "Сегодня" депутат Олексій Єреміца.

Народні обранці пропонують продавати місця для паркування

А народний обранець Богдан Гіганов звернув увагу на те, що при розробці або затвердження детальних планів територій не надаються висновки профільних погоджувальних відомств, а саме департаменту охорони здоров'я, транспорту і освіти. "Вони повинні відповісти на головні питання: як буде жити населення, яке купило квартири в тій або іншій новобудові, чи потрібно будувати нову школу з дитячим садком, або в зоні пішохідної доступності є подібні заклади, які в змозі прийняти дітей. Це ж стосується поліклінік, парковок та інших об'єктів інфраструктури", – прокоментував зустріч Гіганов. І обурився, що перед останнім засіданням комісії за деякими детальним планам йому довелося самому шукати відповіді на ці питання і відправляти запити до профільних відомства.

"До цього часу чекаю відповідей. Сподіваюся, після зустрічі підхід до розробки і тим більше твердженням детальних планів зміниться, і в місті нарешті почнуть обліковувати об'єкти соціальної інфраструктури в першу чергу будівництва, а не в четверту або п'яту в далекому 2030 році. Вони потрібні тут і зараз", – упевнений депутат.

"ПОЧНУТЬ БУДУВАТИ У ПАРКАХ"

Громадський працівник Михайло Мейзерський каже, що навіть з усіма дозволами і документами в Одесі будують дефективно, щоб отримати якомога більше прибутку.

"Я проти будівництва того, що не підходить по зовнішньому вигляду, транспорту, соціальній та інженерній інфраструктурі, проти забудови зелених зон та узбережжя, проти обману покупців. Але в останні два-три роки забудовувалися пустирі і санаторії, а там просто не було місця під об'єкти інфраструктури", – говорить співрозмовник. І додає, що все йде до того, що школи і дитсадки в деяких районах можуть почати будувати в скверах і парках, за згодою мешканців, тому що "іншого шляху немає".

Крім того, на думку громадського працівника, на 1,5 мільйона квадратних метрів житла потрібно не 1700 місць в школах, а як мінімум 10 000, так як частина шкіл перевантажена, тому діти займаються в дві зміни, наприклад у Слобідці, а ось в центрі і на Фонтані переповнені групи в дитсадках.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...