Відучора систему безпеки в шести портах Одеської області посилили міліціонери держохорони. Тепер в торгових портах Одеси, Іллічівська, Рені, Ізмаїла, Білгорода-Дністровського та Південного з'являться майже 30 стаціонарних постів і шість цілодобових автопатрулів.
Як повідомляє прес-служба Одеської облУВС, такі заходи пов'язані з обстановкою в країні в цілому, адже порти – стратегічно важливі об'єкти. "Сегодня" з'ясовувала, що входить в обов'язки нової охоронної структури, і чи існує реальна загроза нападу на одеські твердині морської торгівлі.
ПІД КОНТРОЛЬ. У середу близько дев'ятої ранку на Митній площі перед центральною прохідною Одеського порту відбулося перше розведення охорони. "Їх командир, підполковник Антонюк, роздав накази, і хлопці приступили до виконання своїх обов'язків", – розповіли нам співробітники порту і зазначили, що на їх роботу це ніяк не вплинуло.
За словами начальника прес-служби облУВС Володимира Шаблієнка, держохорона буде виконувати ті ж самі функції, що і приватна охоронна структура, але тільки з можливістю застосовувати зброю. "Державна служба охорони при ГУМВС – це єдина охорона, у якої є право на носіння та застосування вогнепальної зброї. Її співробітники візьмуть під охорону всі порти області, контролюватимуть в'їзд і виїзд товарів", – пояснив Шаблієнко.
А в прес-службі Адміністрації морських торговельних портів України підкреслили, що охорона міліції не змінила "приватників", а посилила їх. "Якщо держава визнала ці заходи необхідними, отже, так треба", – зазначила співробітник прес-служби АМТП Олена Гиряєва і додала, що порти працюють у звичайному режимі.
На думку експерта морської галузі Володимира Зайкова, посилення охорони портів зараз не завадить. "Служба охорони повністю забезпечувала безпеку, правда, і це тимчасове посилення знадобиться. Хоча і про існування реальних загроз терактів або напади на порти говорити поки рано", – сказав експерт.
У той же час у профспілці працівників морського транспорту нарікають, що загроза може виходити від "непідконтрольнї діяльності" приватного "Контейнерного терміналу "Іллічівськ". За словами заступника голови профспілки Юрія Дмитрієва, термінал нібито пов'язаний з російськими олігархами.
"Я не думаю, що у нової охорони буде право оглядати судна і контейнери, в яких можуть провозити заборонені предмети. Ми хотіли повернути це контейнерне господарство у власність держави, адже до переходу в приватні руки воно приносило дві третіх прибутку порту. Ми виграли суди двох інстанцій, але потім хтось подав відповідний позов і зажадав залишити термінал за приватною компанією", – розповів "Сегодня" Юрій Дмитрієв.
Читайте також: