Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Пілоти з різних регіонів України злетілися на авіафест у Кропивницькому

18 серпня, 10:26

Оцінити майстерність повітряних асів зібралися тисячі глядачів

Реклама

Мертві петлі з крутими піке – авіатрюки і елементи повітряного бою напередодні демонстрували на Кіровоградщині. Спортивні пілоти з декількох регіонів України туди злетілися на авіафест. "Сьогодні" підрахували – оцінити майстерність повітряних асів зібралися тисячі глядачів.

Круті віражі, петлі в повітрі, круті піке, розвороти по вертикалі на 360 градусів – ЯК 52 в повітрі демонструє елементи військового бою на Кіровоградському авіафесті. Тисячі глядачів, затамувавши подих, спостерігають за трюками.

На землі пілотів зустрічають оплесками.

Саме на таких літаках вели бої військові льотчики Другої світової. Юрій – пілот-інструктор з 20-річним стажем. Цю сталеву птицю до сих пір вважає чи не найкращою моделлю для авіаспорту. Шкодує, що не продемонстрував глядачам фігури вищого пілотажу в зворотному напрямку. Для цього, каже, погода не льотна.

"Цей літак може виконувати фігури прямого і зворотного пілотажу. Зворотний пілотаж набагато складніший, тому виконується на великих висотах. Оскільки у нас сьогодні 400 – 500 метрів нижня кромка, то балуватися зворотним краще не треба", – каже Юрій Найденко, пілот-інструктор.

Пілот Максим Сєдов розповідає: схожі елементи сучасним спортивним літакам даються гірше.

"Вони бояться дуже позитивних і негативних перевантажень і тому ось коли і починаєш його підтягувати на великих швидкостях, перевантаження виходить за критичні норми. І це дуже страшно, тому що руйнування конструкції може бути", – каже він. 

Перш, ніж виконувати найскладніші і небезпечні елементи в повітрі, спортивні пілоти покращують свої навички на тренажерах і авіамоделях, які зазвичай самі і роблять. Вони є точними копіями реальних літаків.

"Це удосконалює, допомагає вирішити деякі проблеми, які виникають на цьому літаку, маніпуляції практично ті ж самі. Тільки ще є більший доступ до всіх фігур, які можна зробити, стоячи на землі, тобто більш безпечно", – каже Олександр Прядун, авіаконструктор, пілот.

Найпопулярніший літак, на якому радять вчитися молодим пілотам, – двомоторний Tecnam P2006T італійського виробництва.

Навчитися пілотувати такий літак не складно, кажуть інструктори. Деяким достатньо лише 12 годин. Але сертифікат отримаєте тільки після півсотні годин польотів і атестаційного іспиту.

Аероплан економно витрачає паливо. Безперервно летить майже шість годин. Тому дістатися на ньому можна до Польщі.

"Літак обладнаний повністю для того, щоб виконувати польоти в інструментальних умовах. Двома радіостанціями. Відповідачем, комплектом приладів, що дозволяє літати і вночі, і автопілотом", – каже Олександр Остапенко, керівник авіаспортклубу.

Відчути політ залізного птаха присутнім на фестивалі пропонували, коли закінчиться шоу. Влад чи не першим відправився спробувати.

Але задоволення це не з дешевих. Десять хвилин повітряної екскурсії на авіафесті в Кропивницькому коштувало 1000 гривень.

Нагадаємо, в минулому році українські військові льотчики відзначилися в Міжнародному авіаційному показі Danish Air Show, а минулого місяця вони викликали справжній фурор на британському авіашоу RIAT-2019, показавши вищий пілотаж, завдяки чому їх визнали кращими на змаганнях.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...