У Полтаві вирішили відмовитися від громіздких тролейбусів- "гармошок", оскільки вони витрачають електроенергію як дві машини, а пасажирів перевозять – як одна.
Міська влада вирішила повністю оновити тролейбусний парк, не купуючи при цьому нових машин.
Олександр Демченко розповів, що водить тролейбуси все життя і їздив на всіх типах машин, в тому числі на спареному тролейбусі, який у народі називають "гармошкою".
Ще рік тому такою була і його нинішня машина, але після ремонту, додатковий салон просто викинули, а все, що залишилося – оновили.
"Прекрасний тролейбус, можна працювати на ньому, все зручно, все добре", – зазначив водій.
У салоні поставили нові сидіння, вікна та електронне табло – від 20-річної машини залишилися тільки колеса, рама і двигун.
"Во! Супер! Аж пахне фарбою, краще, ніж старий – Ви вважаєте, що це новий тролейбус? – Ну так. Ні, ну я ж бачу, що він новий. – Відчувається, що це старий тролейбус? – Не відчувається абсолютно" , – кажуть пасажири.
Від довгих здвоєних тролейбусів Полтава відмовилася через зменшення пасажиропотоку – якщо в 90-х роках навіть великі машини заповнювалися повністю, то тепер частина пасажирів пересіла на маршрутки і приватні автобуси, а тому парку невигідно випускати на лінію подовжені машини, у яких, до того ж, цілих два двигуна.
"Тут двигун стоїть, і тут також стоїть тяговий двигун. Ось цей тролейбус найбільше споживає електроенергії. На 70% більше споживає", - заявив Павло Богодостий, начальник технічного відділу "Полтаваелектроавтотранс".
Зараз у всьому місті залишилося тільки два спарених тролейбуса, і вони чекають своєї черги на реконструкцію.
"Це у нас так званий технічний термін – гнучкий корпус, в народі його називають" гармошка ". Тобто, бачите, яка вона вже зношена. Вже вона латана-перелатана. Зараз саме такі зразки не випускаються вже близько 20 років", – додав Богодостий.
Транспортники кажуть, що ці машини могли б розібрати на деталі, але вони отримають друге життя – щоб не купувати нові тролейбуси, які коштують по п'ять мільйонів гривень, дешевше відремонтувати старий. Це обійдеться всього в два мільйони.
"В якійсь мірі це економія бюджетних коштів. Два відремонтованих, капітально відремонтованих – це краще, ніж один новий", – запевнив Олексій Чепурко, заступник мера Полтави з питань транспорту і ЖКГ.
Міська влада вже оголосила тендер на реконструкцію двох останніх спарених тролейбусів, а потім Полтава попрощається з так званими "гармошками".
Нагадаємо, раніше директор Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Юрій Назаров заявляв, що в Києві на початку 2019 року планується запуск системи електронного квитка. Тестування системи проходило з 1 листопада 2018 року. За його словами, до кінця жовтня 2019 року можна буде купити як електронний квиток, так і звичайні квитки, жетони.
Крім того, в КМДА також відзначали, що в трамваях, автобусах і тролейбусах встановлять валідатори для зчитування е-квитків. Всього їх буде 1500, по три-п'ять пристроїв на салон транспорту залежно від його розміру.
Читайте також: