Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Астрономи знайшли планету з "титановими" хмарами

Астрономи виявили оксид титану в атмосфері екзопланети WASP-19b, що знаходиться в сузір'ї Вітрила і обертається навколо жовтого карлика WASP-19.

Про це повідомляє "Популярная механика" з посиланням на дослідження Nature.

Спостереження за допомогою камери і спектрографа FORS2 (інструменту комплексу телескопів Very Large Telescope) дозволили вченим з Європейської південної обсерваторії (ESO) побачити хімічний склад екзопланети WASP-19b, а також надали цінну інформацію про температуру в її атмосфері.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

WASP-19b – це дуже жаркий і незвичайний гарячий Юпітер, що знаходиться на відстані близько 1 000 світлових років від Землі. Екзопланета має приблизно таку ж масу, як і Юпітер, проте через дуже близьке розташування до батьківської зірки вона робить один оборот навколо неї всього лише за 19 годин. Саме тому вона настільки гаряча: температура її атмосфери оцінюється в 2 000 градусів Цельсія.

Коли WASP-19b виявляється перед зіркою, деякі промені останньої проходять крізь атмосферу планети, залишаючи "сліди" в світлі, який в підсумку досягає Землі. Астрономи вивчили ці "сліди" за допомогою FORS2 і прийшли до висновку, що атмосфера екзопланети містить – поряд з сильно поширеним туманом – оксид титану, натрій і воду. (Раніше, в 2013 році, в атмосфері WASP-19b за допомогою телескопа "Хаббл" був знайдений водяна пара.)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Оксид титану рідко зустрічається на Землі; при цьому відомо, що він існує в атмосферах холодних зірок. В атмосферах таких гарячих планет, як WASP-19b, оксид титану поглинає тепло. Якщо ж речовини досить в атмосфері, воно запобігає як вихід, так і вхід тепла. Це викликає температурну інверсію – коли у верхніх шарах атмосфери температура вище, ніж в нижніх. Озон, наприклад, робить те ж саме в атмосфері Землі, викликаючи інверсію в стратосфері.

Дослідники здійснювали збір даних по WASP-19b більше року, порівнюючи свої спостереження з моделями атмосфери. Так їм вдалося дізнатися про склад атмосфери екзопланети, і їх результати можуть бути використані в подальшому для створення поліпшених моделей атмосфер інших позасонячних планет. Останні, ймовірно, допоможуть в інтерпретації майбутніх спостережень планет, потенційно придатних для життя.

Раніше NASA здивувало новими фотографіями з Марса.