Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Вчені передбачили катастрофічну появу "чорніючих" зірок

Фахівці знайшли дві короткоперіодичних системи з білих карликів за допомогою телескопа в обсерваторії MMT

Астрофізики з Університету штату Оклахома виявили дві бінарні системи, що складаються з пар зближуючих один з одним білих карликів.

За розрахунками, ці об'єкти в кожному випадку повинні зіткнутися через 20-35 мільйонів років. Внаслідокі катастрофічних подій виникнуть екзотичні зірки RCB, які "чорніють" через сажу, що утворюється на них.

RCB – особливий тип змінних зірок, які змінюють свою яскравість непередбачуваним чином. Першим виявленим представником є R Північної корони – жовтий гігант, помітний неозброєним оком в однойменному сузір'ї. На таких зірках майже повністю відсутній водень, а горіння підтримується за рахунок перетворення гелію у вуглець. Через те, що час від часу останній з невідомих причин конденсується в сажу, світність зірки падає.

Відсутність водню вказує на те, що RCB утворюються на останньому етапі життя сонцеподібної зірки. Одним з можливих механізмів формування змінних гігантів вважається злиття двох білих карликів в один об'єкт.

Вчені знайшли дві короткоперіодичні системи з білих карликів за допомогою телескопа в обсерваторії MMT в США. В одному випадку період обертання досягає 46 хвилин, в іншому – 40. При цьому одна з пар є затемненою, тобто один об'єкт періодично загороджує інший.

За словами вчених, відкриття підтверджує припущення, що білі карлики можуть зближуватися і зливатися, що робить можливим появу RCB-зірок. Такі системи повинні відносно часто зустрічатися в Чумацькому шляху. Число самих RCB досягає близько ста в Галактиці, що робить їх досить рідкісними об'єктами.