Зробити стартовою
26,39
29,52
РУС

Справа не тільки в штрафах: чому важливо пристібатися паском безпеки в автомобілі

На думку фахівців, просте правило могло б убезпечити життя 700 – 800 українцям на рік

Фото: pixabay.com
Фото: pixabay.com.

В УУкраїні планують збільшити штрафи за їзду без паска  безпеки в автомобілі під час руху. Більшість аварій, в яких загинули або травмувалися люди, могли б не мати таких страшних наслідків, якби водії і пасажири використовували пасок безпеки. Про це в коментарі сайту "Сегодня" розповіла координатор кампанії "За безпечні дороги" Олеся Холопік

"Пасок безпеки є ефективним засобом, що захищає в ДТП, коли відбувається лобове або бокове зіткнення, перевертання, виліт в кювет. Процедура пристібання займає всього три секунди, але збільшує шанс виживання в смертельній аварії на 50%. Так, за даними патрульної поліції, на українських дорогах в середньому гине 3 500 осіб на рік. Більшість з них – водії і пасажири. З використанням паска безпеки у половини з них був би шанс вижити. Тобто приблизно 700 – 800 осіб на рік могли б залишитися живими", – вважає Олеся Холопік.

За словами експерта, пасок безпеки активно використовують у всьому світі, тоді як українці ігнорують це правило.

"Використання паска – світовий стандарт безпеки. У європейських країнах його використовують 80 – 90% водіїв, тоді як в Україні лише 15% водіїв вважають за потрібне пристібатися, а пасажири заднього сидіння – роблять це ще рідше", – продовжує фахівець.

Є ПОДУШКА І "ТИ МЕНЕ ПОВАЖАЄШ?": ХИБНІ ПЕРЕКОНАННЯ

Українці вперто відмовляються використовувати пасок безпеки, довіряючи неправдивій інформації або через дурну самовпевненість. Так, за словами Олесі Холопік, більшість свято впевнені в тому, що пасок не потрібен, бо в салоні є подушки безпеки. Але одна лише подушка не здатна врятувати життя людині.

"Серед українців побутують такі думки, що не треба використовувати пасок, оскільки є подушка безпеки. Але це не так. Подушка безпеки розроблена для роботи спільно з паском безпеки, а не замість нього. Подушка безпеки при розкритті рухається назустріч зі швидкістю 300 кілометрів на годину . Застебнутий пасок утримує тіло в сидінні і допомагає уникнути травм від зіткнення", – пояснює фахівець.

Крім того, українці вважають, що, перебуваючи на задньому сидінні, пристібатися не потрібно, адже це найбезпечніші місця. Але це знову-таки не так.

"Є така думка, що не треба пристібатися на задньому сидінні. При цьому у пасажирів, що знаходяться на задньому сидінні, ймовірність отримати травми в ДТП така ж, як і у пасажира переднього сидіння. До того ж один не пристебнутий пасажир ззаду під час аварії може вбити або травмувати водія і пасажира спереду, які були пристебнуті", – доповнює Олеся Холопік.

Більшість водіїв також впевнено покладаються на свої знання, досвід і навіть відмовляють пасажира від паска, аргументуючи це тим, що, мовляв, "ти мене поважаєш?".

"Ти мені не довіряєш?", "Ти мене поважаєш?", "Я досвідчений", кажуть наші водії. Але цей досвідчений водій не впливає на поведінку на дорозі інших водіїв. Крім того, можуть бути погані погодні умови, спущена шина або інші непередбачувані несправності автомобіля", – розповідає експерт.

ЗІПСОВАНЕ ЖИТТЯ І ГРОШІ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ

Більшість водіїв і пасажирів, ігноруючи пасок безпеки, не замислюються про можливі страшні наслідки такого рішення.

"Смерті, травми, життя в інвалідному кріслі. Крім того, якщо водій винен у ДТП, де пасажири отримали травми середнього та тяжкого ступенів тяжкості або загинули і були непристібнуті, це мінус для водія, йому загрожує за це кримінальна відповідальність. А якби всі були пристебнуті, можливо, залишилися б живі і не отримали б травм", – говорить Олеся Холопік.

Не замислюються ці люди і про свої родини, оточуючих, яким потім доведеться присвятити життя людині з інвалідністю.

"Можливо, це звучить цинічно, але це правда життя. Припустимо, людина загинула в аварії – для її близьких це горе, людина травмувалася в аварії, отримала інвалідність – для її близьких це додаткове навантаження. Крім того, якщо людина отримує інвалідність, потім всі платники податків платять за його утримання. І це тільки тому, що він за кермом колись не використав пасок", – коментує експерт.

ЩО ПОТРІБНО ЗРОБИТИ?

Якщо наші водії і пасажири самі не розуміють значення паска безпеки, то потрібно їх привчати до цього, каже експерт. І починати треба як з пояснення, навіщо потрібно пристібатися, так і з покарання гривнею. До речі, перші кроки в цьому напрямку вже були зроблені.

"Сьогодні штраф за непристебнутий пасок смішний – 51 гривня. За великим рахунком, це і штовхає українців ставиться до цього правила несерйозно. Зараз же нардепи ініціювали законопроект № 8492, в якому прописано збільшення відповідальності за не пристебнутий пасок безпеки з 51 до 850 гривень. Цей законопроект проголосований в першому читанні. 7 листопада документ просуватиметься в профільному комітеті. І в подальшому буде знову рекомендуватися до ухвалення у Верховній Раді в другому читанні", – підсумовує експерт.

Нагадаємо, поліція озвучила моторошну статистику ДТП на українських шляхахТак, з 1 січня по 1 жовтня 2018 року на автошляхах України сталося 108 070 аварій. У ДТП загинули 2 266 осіб, а 22 394 – отримали травми. При цьому найпоширенішими причинами аварій стали порушення правил маневрування, перевищення швидкості.

У зв'язку з жахливою ситуацією на дорогах патрульні фіксуватимуть порушення швидкості за допомогою відеофіксації.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Справа не тільки в штрафах: чому важливо пристібатися паском безпеки в автомобілі". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Людмила Грубник

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь