Барселону вважають "найрозумнішим" містом в Європі.
За словами Інеси Ковальчук з Горлівки Донецької області, яка в Іспанію поїхала на початку нульових, місто живе, як годинник. Електронний квиток, лід-освітлення на вулицях. Громадський транспорт ніколи не потрапляє в пробки, адже трафіком тут непомітно керують датчики, а по смузі, позначеній літерою А, їздять виключно автобуси, а не всі, кому заманеться.
Єдина електронна база громадян – це теж про смарт-технології. Пластикову картку з особистими даними і правом на медичне обслуговування видають тут навіть людям без громадянства Іспанії і більше, лікують не тільки амбулаторно, але і в стаціонарі роблять безкоштовні операції.
Крім того, мерія Барселони оголосила програму доступного житла. Чиновників тут дійсно турбують проблеми нерівності в суспільстві.
Саме про рівні можливості та доступ до винаходів людства багато говорили на світовому конгресі смарт-сіті.
Тим часом в Дубаї вже рік вулиці патрулюють електронні роботи-поліцейські. Вони допомагають ідентифікувати злодія, патрулюють вулиці і приймають оплату штрафів. За 10 років в Еміратах обіцяють відкрити цілий відділ з таких робокопів.
Тим часом, в Естонії планують поставити знаки, які самі регулюють дорожній рух.
Естонські фахівці розробили дорожній знак, якого немає ніде в світі. На перший погляд звичайна конструкція здатна тепер врятувати життя як пішоходу, так і водію.
За словами Юрія Еса, докторанта Талліннського технічного університету, він збирає інформацію за допомогою радарів, за допомогою звичайних камер, за допомогою комп'ютерного зору обробляє. Також він має ТОФ-камери, тобто точно може зчитувати рух людини і прораховувати траєкторію руху, швидкість руху. В цілому ця система заснована на штучному інтелекті.
Варто зазначити, що цей знак, після того, як попрацює деякий час на окремій ділянці, наприклад, в Таллінні, здатний буде синхронізуватися з таким самим, наприклад, в Києві і самостійно, без втручання людини, навчити його безпечному регулюванню на перехресті.
Також, наприклад, лід-освітлення вулиць. Естонські винахідники систему управління всіма датчиками в одному окремому місті продають сьогодні за 10 тис. євро. Ще тисячу євро просять за обслуговування. Тобто, щоб на кожному стовпі в Києві з'явилися такі датчики і столиця почала економити 75 відсотків електроенергії, потрібно близько 350 тис. гривень.
На нинішньому смарт-сіті конгресі в Барселоні представляли свої досягнення 700 міст зі ста сорока шести країн світу. Від України офіційної делегації не було.
Втім, за два тижні до світового у столиці пройшов власний смарт-сіті-форум.
Варто відзначити, що в Україні немає жодного повноцінного смарт-міста, де б в єдину систему з'єдналися хоча б три елементи: наприклад, управління трафіком, вивезення сміття та контроль за станом повітря. В Україні сучасні технології "розумного міста" використовують точково.
Так, в Кривому Розі працює 14 аналізаторів, які здійснюють вимірювання забруднюючих речовин в режимі онлайн. 5 встановлені за бюджетні кошти, ще 9 – за рахунок підприємств. Показники городяни можуть відслідковувати в режимі онлайн на сайті міської ради.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Такий пост, оснащений пиловимірювачем і газоаналізаторами, змушує виробників контролювати викиди. І бізнес, зокрема підприємства холдингу Метінвест, співпрацюють з екологами – встановили аналізатори на всіх своїх промислових об'єктах і зараз інтегрують їх у міську систему контролю. А розташований поблизу одного з житлових масивів Криворізький ремонтно-механічний завод – на прохання екологів, розмістив датчики безпосередньо в житловому районі.
У свою чергу, за безготівковий розрахунок в транспорті, розумні зупинки і синхронізацію руху майже без пересадок, транспортна модель Тернополя визнана кращою в Україні.
Валідатори в транспорті вже тут нікого не лякають і не дивують. Для молоді звичним вже стає розрахунок за проїзд за допомогою ґаджетів.
Тим часом в столиці історія з єдиним електронним квитком поки так і залишилася в планах. Систему досі тестують, незважаючи на обіцянки на київському смарт-сіті-форумі ввести її в дію до кінця листопада.
Нагадаємо, в Києві з 1 листопада оголошено старт роботи системи, яка дозволить платити за поїздки в наземному транспорті так само, як в метро – за допомогою спеціальних електронних карток.
Як повідомлялося раніше, оплатити проїзд можна буде декількома шляхами: "карткою киянина", одноразовими талончики з QR-кодом і пластиковою електронною карткою (вартістю 40-50 грн), яку власник зможе поповнювати поїздками за принципом карт на метро. Обмежена кількість карток, як розповів сайту "Сегодня" директор департаменту інформаційних технологій КМДА Юрій Назаров, роздадуть тим, хто візьме участь в тестуванні системи.
Читайте також:
- Електронні квитки в Києві: як працюють валідатори
- Запуск електронного квитка: не скрізь є валідатори, в продажу е-квитків немає
- У Києві запускають е-квиток: маршрутки подорожчають, а кондукторів звільнять
- "Експеримент "Сегодня": як ми перевіряли перший електронний квиток на проїзд
- Що чекає українців у листопаді: подорожчання газу, нові паспорти і експрес до аеропорту