Великі черги, але привітні співробітники: що кажуть українці про адміністративні послуги

Українці скаржаться на черги і задоволені компетентністю працівників ЦНАП

Нещодавно в Україні провели масштабне загальнонаціональне опитування про те, як змінилася якість адміністративних послуг в країні за останні п'ять років. За результатами опитування виявилося, що громадяни в основному задоволені якістю адміністративних послуг і позитивно оцінюють роботу безпосередньо самих центрів, які надають ці послуги. Сайт "Сьогодні" розповідає, що змінилося у цій сфері, чим задоволені українці, а що не завадило б допрацювати.

Адміністративні послуги в Україні

ЦНАП – це центр надання адміністративних послуг. Такі центри розташовані по всій Україні і дають доступ до десятків різних послуг. Так, саме тут оформляють паспорти і змінюють у них фотографії, дають різні довідки, змінюють прізвища, ставлять на облік нерухомість, реєструють новонароджених і дають посвідчення батькам багатодітних сімей. Під час децентралізації місцеві ЦНАП отримали ще більше повноважень, а список адміністративних послуг постійно збільшується. Подивитися на кількість центрів в Україні можна на офіційному сайті, де вказані точні адреси, час роботи і кількість послуг.

Реклама

Зараз більшість послуг переводять в онлайн. Раніше ми вже розповідали, які послуги незабаром стануть доступні для українців в інтернеті.

Центр політико-правових реформ (ЦППР) нещодавно презентував результати дослідження, присвячених роботі і якості надання послуг ЦНАП. Експерти розповіли, що реформа адміністративних послуг – одна з найбільш системних і послідовних в Україні, адже її перша концепція була розроблена ще в 2006 р.

"Перший ЦНАП створили в 2008 р у Вінниці. У 2012 р був прийнятий Закон про адміністративні послуги, і з того часу центри почали обов'язково створювати в містах обласного значення та при районних державних адміністраціях", – зазначив заступник голови правління ЦППР Віктор Тимощук на прес-конференції, присвяченій результатам досліджень.

Онлайн послуги до сих пір не стали поширеними в країні

Опитування провели серед відвідувачів ЦНАП в 30 найбільших містах України (крім тимчасово окупованих територій), зокрема: Вінниці, Луцьку, Дніпрі, Житомирі, Ужгороді, Запоріжжі, Івано-Франківську, Львові, Миколаєві, Одесі, Полтаві, Рівному, Харкові, Херсоні, Чернігові, Києві тощо.

Реклама

Згідно з даними опитування, більшість респондентів зверталася до центрів з метою отримати конкретну послугу – 78,5%, для отримання інформації та консультації центри відвідувало 21,5% українців. Варто зазначити, що для отримання адміністративної послуги в середньому громадянам достатньо було одного або двох візитів – 55% і 32% відповідно.

Що стосується онлайн-послуг, то тут показники не дуже вражаючі. Виявилося, що тільки 5% респондентів скористалися послугами в режимі онлайн. Директор Фонду "Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва" Ірина Бекешкіна зазначила, що "державу в смартфоні" необхідно впроваджувати і далі, але, в першу чергу, потрібно розширювати коло користувачів послуг.

"Все ж тільки 5% населення вже користувалися адміністративними послугами онлайн. Це, звичайно, потрібно розширювати. Але при цьому не потрібно забувати, що, згідно з нашим останнім опитуванням, інтернетом взагалі користується в Україні 70% населення, 30% – інтернетом не користується. Причому дуже часто ці 30% – саме ті люди, які найбільше потребують адміністративних послуг", – розповіла Бекешкіна.

Якщо говорити про загальну задоволеність роботою ЦНАП, то тут спостерігається позитивна динаміка. Якщо в 2015 р позитивно роботу таких органів оцінювало 82% респондентів, а негативно – 5%, то зараз ці цифри змінилися – позитивно оцінюють роботу центрів 90,9%, а негативно – лише 2%.

Реклама

Також зріс рівень задоволення громадянами компетентністю працівників ЦНАП. У 2015 р рівнем компетентності співробітників ЦНАП були задоволені 91%, незадоволені – 9%, а в 2019 році – 95% і 5% відповідно.

Варто відзначити, що абсолютно у всіх містах респонденти, які зверталися за послугами в ЦНАП, оцінили роботу центру позитивно. Але найбільшу кількість позитивних оцінок отримали центри у Вінниці (84%), Івано-Франківську (76%), Києві (76%), Луцьку (76%) і Рівному (75%).

Опитані найчастіше стикалися з двома видами адміністративних послуг: отриманням закордонного паспорта або внутрішнього паспорта нового зразка і оформленням субсидій, різних видів державної допомоги та інших соціальних виплат.

Важливо і те, що зріс рівень задоволеності відвідувачів зручністю приміщень для людей з інвалідністю. Якщо в 2015 р тільки 68% відвідувачів ЦНАП відзначали їх зручність в цьому сенсі, в 2019 р. – цей показник зріс вже до 87,5%.

Українці часто самі є ініціаторами хабарів

Тим не менш, не обійшлося і без проблем. Одна з них – корупція. За даними опитування, 9% людей, які зверталися до центрів за послугами, стикалися з необхідністю давати хабарі, а ще 20% респондентів відмовилися відповідати на це питання.

"Те, що фіксуємо ми, соціологи, – дуже часто хабарі даються ініціативно. Коли ми запитували, чому люди дають хабарі, наприклад, 25% вважають, що це вже норма нашого життя. Тому з цим явищем треба боротися, але треба ще боротися у свідомості наших людей", – підкреслила Бекешкіна.

32,1% респондентів відповіли, що люди дають хабарі, "тому що так людям простіше і легше вирішити їхні проблеми", а 19,7% називають причиною те, що "від них вимагають хабара".

Крім хабарів люди, які приходять в ЦНАП за послугами, стикаються і з іншими проблемами. Основні скарги стосуються великих черг (20%), занадто довгої тривалості справи і відсутності пояснень, які саме документи були потрібні (через що доводиться ходити кілька разів). Однак основна проблема – великі черги – згадується все ж рідше, ніж раніше. У попередніх опитуваннях частка скарг становила 42%, а зараз всього 20%.

Загалом можна зробити однозначний висновок – за останні роки робота центрів значно покращилася, що можна помітити у відображенні настроїв українців.

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" розповідали, що закордонні паспорти та ID-картки в Україні подорожчали.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64349.46

Bitcoin Cash (BCH)

484.61

Binance Coin (BNB)

560.56

Ethereum (ETH)

3098.94

Litecoin (LTC)

81.41

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти