Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Зробити стартовою
26,59
29,81
РУС

Що таке корпоративно-соціальна відповідальність – розповідаємо на прикладі успішних українських компаній

Актуально
Фото: pixabay.com
Фото: pixabay.com.

Часто великий бізнес називає себе відповідальним, соціально-орієнтованим, який дбає не тільки про власні інтереси, а й про добробут населення. Усі ці починання компанії називають абревіатурою КСВ (корпоративно-соціальна відповідальність).

Так звані КСВ-проекти часом викликають суперечливі враження, адже широка аудиторія різних ЗМІ не завжди розуміють їхню суть. Що ж таке КСВ і для чого воно потрібне.

Cутність КСВ

КСВ — це корпоративна соціальна відповідальність, окремий напрям роботи бізнесу, покликаний покращувати соціальну екосистему навколо своїх виробництв. Однак КСВ досить часто плутають з благодійністю, хоча насправді це зовсім різні категорії. Під благодійну діяльність підпадають пожертвування, спонсорство, меценацтво та соціальна відповідальність підприємств, персональна відповідальність людей, соціальні інвестиції, філантропія. Якщо раніше КСВ ототожнювали з благодійністю, то зараз існує ще й корпоративне волонтерство.

"У найбільш високому значенні КСВ – це реальна світоглядна позиція бенефіціарів, запроваджена за допомогою соціальних проектів, дійсно корисних для населення відповідної території. Проте й тут природа бізнесу не змінюється. Навіть соціальні підприємці, які щиро працюють на майбутнє людства шляхом вирішення його чинних гострих проблем, не птахи колібрі й не харчуються нектаром. Фінансові показники залишаються в числі критеріїв ефективності таких компаній", — зазначає Олена Дерев'янко, співзасновниця Агенства PR-Service, віце-президент Української PR-Ліги.

Для чого потрібна КСВ

Часто через недовіру до власників бізнесу в громадськості виникають питання з приводу того, навіщо бізнесу інвестувати в соціальні проекти, коли ці кошти можна вкласти у розвиток бізнесу. "Корпоративна соціальна відповідальність — це ефективний інструмент саморозвитку компанії, а також розвиток місцевих спільнот та побудови конструктивного діалогу з різними секторами суспільства. Інвестуючи у програми підтримки, компанія забезпечує собі сталий розвиток в майбутньому", — розповідає Вікторія Нагірняк, керівник відділу корпоративної соціальної відповідальності агрохолдингу МХП.

За її словами, реалізація КСВ-проектів підвищує інвестиційну привабливість компанії та зміцнює її репутацію, сприяє найму та утриманню висококваліфікованих співробітників і підвищенню продуктивності, підтримує успішність та впізнаваність бренду, довіру цільової аудиторії та формує позитивну думку про продукти компанії.

Створити окремий підрозділ у компанії, який би відповідав за реалізацію соціальних проектів, — нескладно. "Люди, які займаються цим напрямом в МХП — це фахівці, які зацікавлені у власному розвитку та розвитку усієї компанії. Вони охоче сприймають зміни (оскільки швидкість змін подій сьогодні в нашій країні дуже висока) і вміють успішно працювати в команді", — розповідає вона. Нагірняк наголошує на тому, що команда, яка займається КСВ-проектами, повинна бути інтегрована у всі процеси компанії, як на центральному, так і на регіональному рівнях.

За словами Тетяни Сахарук, голови правління Глобального договору ООН в Україні, КСВ в нашій державі має кілька стадій розвитку. "Зазвичай все починається з благодійності/спонсорства. Компанію просять надати матеріальну допомогу. Та, на жаль, благодійність не веде до сталого розвитку. Усвідомивши це, компанії переходять на новий рівень — короткострокового партнерства (наприклад, річні проекти). І лише набагато пізніше бізнес приходить до висновку про необхідність побудови довгострокових стратегій розвитку територій, на яких здійснює свою діяльність. Коли компанія прагне підвищувати рівень життя на місцях та разом із громадськістю знаходити точки росту – це дає максимальний економічний ефект. Таке партнерство передбачає розвиток місцевих громад, без активної участі яких реформи й інвестиції будуть неефективними", — розповідає вона.

Реалізація КСВ-проектів передбачає отримання від учасників та адресатів проекту  зворотного зв’язку для побудови конструктивного діалогу. Натомість політичні інтереси є неприйнятними.

Аграрні КСВ: на що є запит?

Серед проектів, які наразі є найбільш затребуваними суспільством — це інфраструктурні зміни, різного роду облаштування побуту громади, де працюють підприємства агрокомпаній, а також глобальні освітні, бізнесові або ж екологічні ініціативи.

Так, наприклад, агрохолдинг "Мрія" став піонером популяризації кооперативного руху в Україні. За сприяння компанії в країні досить успішно працюють десятки різногалузевих кооперативів, які дають змогу селянам гуртуватись для виробництва, продажу та навіть переробки своєї продукції, формуючи великі партії та виставляючи вигідніші ціни.

У МХП є ініціатива, яка підтримує сільське підприємництво — конкурс мікрогрантових проектів "Село: Кроки до розвитку". Цей проект дає змогу звичайному селянину започаткувати власну справу чи розвинути вже наявний проект за умови, якщо він доведе його необхідність та складе перспективний бізнес-план. Для цього він може отримати грант у розмірі від 50 тис. грн від МХП. Схожий проект проводить і агрохолдинг HarvEast.

Усі компанії намагаються підтримати людей і дати основні знання. Так, МХП перед стартом конкурсу проводить освітні семінари, на яких фахівці допомагають створювати перспективні бізнес-плани та розвивати власну справу, забезпечуючи роботою своїх земляків і покращуючи життя в регіоні. Агропромхолдинг "Астарта" навчає своїх співробітників у провідних вишах.

Наприклад, у 2017 році на базі Школи соціальної роботи ім. В. І. Полтавця Національного університету "Києво-Могилянська академія" для 32 регіональних працівників компанії була проведена навчальна програма "Розвиток громад". Одним з результатів навчання стала розробка "паспортів громад", у яких містяться соціально-економічні показники і основні потреби в розвитку територій, визначених на підставі опитувань.

Екологічні починання в рамках КСВ часто межують з бізнесовими інтересами. Так, набувають популярності проекти із сортування сміття, використання енергії з відновлювальних джерел та інші, що стали невід’ємною частиною майже всіх соціально відповідальних агрокомпаній.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Що таке корпоративно-соціальна відповідальність – розповідаємо на прикладі успішних українських компаній". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.