В українських винахідників з'явився новий електронний майданчик для реалізації своїх найсміливіших проектів: Міносвіти України і міжнародна корпорація Google запустили спільний онлайн-майданчик "Ідеї, які змінюють світ". На сайті www.innovationslab.com.uaсвої напрацюванняможе опублікуватикожен бажаючий-будь товідомий дослідник- школяр,щобзнайти однодумців іінвесторів, якідопоможуть втілити в життясміливі ідеї , обіцяють вМОН.Алепросто розміститиідеюне вийде : спочаткузаявкуаналізуєконкурсна комісія- такимспособомвідсіваютьполітичні , рекламні табізнес-проекти , які тутрозміщуватине можна.
Ресурс перебуває у віданні Інституту модернізації змісту освіти при МОН. "Це спільний продукт нашого тривалої співпраці з Google, які презентували нам сайт на волонтерських засадах. Основна мета ресурсу: виявити дійсно активних і талановитих людей і дати їм шанс висловитися. У перспективі цілі різні: можливо, пошук людей, які допоможуть доопрацювати "сирувату" ідею, або ж майданчики для її подальшої розробки, а можливо, і інвесторів у вже готовий проект", – пояснила "Сегодня" начальник відділу ІМСО Наталія Гущина.
Сайт почав роботу недавно, але на ньому вже можна знайти різноманітні цікаві проекти: і запатентовані винаходи від досвідчених вчених, і перспективні напрацювання юних винахідників. Так, фізик Віктор Бернацький з Рівного запатентував і виклав на сайт універсальне пристосування по боротьбі з ураганами – це спеціальна труба з пропелером, яка відображає потоки вітру. "Щоб створити протидію урагану, на узбережжі встановлюють ряд (до 1,5 км в довжину) з 200-300 таких конструкцій в шаховому порядку, – пояснює Бернацький. - Але проблемою є висока ціна приладу: приблизна мінімальна вартість однієї конструкції – $ 1000".
А ось звичайний школяр з Ужгорода, 14-річний Марк Дробніч, поділився своїм проектом роботизованого мікроскопа, який зібраний з ... дитячого конструктора, і оснащений камерою і звичайним планшетом. На будову з конструктора закріплена камера, яка виводить зображення на екран, а всіма процесами можна управляти дистанційно з планшета. За словами Марка, така ідея йому прийшла, коли він в школі проходив курс біології. "Зазвичай в класах використовують індивідуальні мікроскопи. Вони ідеально підходять для досліджень в лабораторіях, але є не найкращим рішенням для отримання нових знань: учень розглядає все самостійно і робить не завжди правильні висновки. Тому краще організувати процес навчання так, щоб всі учні змогли спостерігати один і той самий об'єкт, а вчитель пояснював новий матеріал", – говорить Марк.
Повно на сайті та інших новаторських ідей: кулон-кардіограф, що відслідковує частоту серцевого ритму, новий спосіб опріснення морської води і навіть технологія швидкого вирощування устриць у Чорному морі!
Як розповіли нам в інституті, тільки за тиждень робоча група з п'яти чоловік відібрала близько 40 заявок: всі ці проекти найближчим часом з'являться на сайті. "Спочатку заявок надійшло більше. Але багато довелося відсіяти: ми відмовляємося від популістських, політичних, рекламних або бізнес-проектів", – пояснює Гущина. Також в інституті наголошують: вони виступають лише як майданчик і не несуть відповідальність за порушення інтелектуальних прав.