Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

"Дороги смерті": чому Україна на шостому місці в Європі за смертністю в ДТП

9 жовтня, 01:20

Статистика показує, чим якісніша дорога, тим більший ризик потрапити в ДТП

Реклама

Інформаційні стрічки переповнені новинами про чергові ДТП. Україна – на шостому місці в Європі за смертністю в ДТП.

"Ми всі прекрасно розуміємо, що у нас немає доріг добрих, у нас немає доброї дорожньої інфраструктури", – говорить Богдан Глядик, юрист.

Нещодавно Нацполіція оприлюднила список так званих "доріг смерті". Серед них в так званому "топі": "М – 06 Київ – Чоп", "М – 05 Київ – Одеса" і "М – 03 Київ – Харків – Довжанський".

Але ось що цікаво. Всі вони – якісні дороги.

"Київ – Чоп" хоч і не нова, але одна з кращих трас в Україні. Ремонтували її ще до Євро – 2012. Але є одне але. Цю дорогу в народі охрестили "трасою смерті". Саме тут, за статистикою, відбувається найбільша кількість смертельних ДТП. І всьому виною саме гарна якість цієї дороги. Що означає – і стабільні перевищення швидкості.

Виходить, ремонтувати дороги не потрібно? Більше ям – менше аварій?

"Статистика показує, чим якісніша дорога, тим більший ризик потрапити в ДТП, адже швидкості зростають, відповідно час реакції зменшується", – говорить експерт.

А хто ж це мусить контролювати? І як? У поліції протягом 5-ти років говорять про камери відеофіксації і "листи щастя" порушників.

"Камер немає. Дійсно, поліція 5 років нам обіцяла, що камери з'являться. Автоматична фіксація швидкості з'явиться", – говорить Олександр Кава, екс-заступник міністра інфраструктури.

"А потім і залучення винних осіб, і не за тими штрафами, які є сьогодні, а за штрафами, які мали б бути принаймні в 10 разів більші", – продовжує Іван Ліберман, адвокат.

А поки всі бажаючі "літають" і не бояться, боятися мусять інші.

Володимир Котляр, потерпілий у ДТП, розповідає свою історію на зупинці, де сталася аварія, яка ледь не забрала його життя.

"Водій пролітав на два світлофори на Харківській площі, він на червоний пролетів, а на другому його вже зачепила машина, яка рухалася на зелене світло", – ділиться чоловік.

Ситуація для нашої країни є типовою. Мажор. На елітної машині. На шаленій швидкості влітає в зупинку громадського транспорту. Люди, каже Володимир, розлетілися, як кеглі.

"Я прокинувся через 10 днів. Я був у комі, я у комі провів 10 днів", – продовжує чоловік.

Статистика шокує: тільки за останній рік відбулося 15 000 ДТП. Загиблих більше, ніж на фронті.

Знову ж траса Київ – Чоп. Виїзд зі столиці. Журналісти приїхали, щоб зняти божевільний трафік і ... дві аварії сталися на перехресті буквально протягом години. Уявляєте собі темпи? І такі ДТП тут не в новинку. Узбіччя просто всіяне уламками автомобілів.

"Я стояв на світлофорі. А панночка повертала. Чого вона сюди повертала – незрозуміло", – розповідає Володимир Савченко, постраждалий у ДТП.

Дівчина виїхала на зустрічну смугу. Чому – сама не розуміє. Тільки дивом обійшлося без жертв. Хоча, з огляду на поведінку інших водіїв, смертей тут не уникнути.

Чому тут відбувається така кількість ДТП? Причина досить очевидна. Світлофор водіям перекриває надземний перехід і величезний рекламний банер на ньому. А ще освітлення не дає розгледіти ні пішохідного переходу, ні самих пішоходів. І відбійники, від яких автомобіль або відскакує і летить, розбиваючи все на шляху, або навпаки – проходить його без затримки.

"Якщо подивитися на ті відбійники, які є у нас, і які є в Європі, це абсолютно різні відбійники. Тобто, якщо у нас дуже багато ДТП особливо на таких великих трасах, коли автомобіль просто через відбійник виїжджає на зустрічну смугу, то за правильної інфраструктури, відбійник не дозволить автомобілю виїхати на зустрічну смугу. Він його зупинить. тобто, істотно поглине весь цей удар і автомобіль зупиниться", – говорить експерт.

Як з усім цим бути? Звучить абсурдно, але для необтяжених культурою водіння українців дійсно безпечним є бездоріжжя. Або ж траси на кшталт знаменитої "Миколаїв – Кропивницький".

Зараз її почали ремонтувати, але ось раніше ями там були, м'яко кажучи, просто по коліно.

"На таких дорогах ДТП з тяжкими наслідками не відбуваються. Оскільки водії рухаються з невисокою швидкістю. Відповідно, якщо ДТП на невисокій швидкості і відбуваються, то це, як правило, пошкодження тільки автомобіля. А люди при цьому не страждають", пояснює Олександр Кава, екс-заступник міністра інфраструктури.

Водночас, якщо ви все ж постраждали в аварії, то викликати бригаду швидкої буває просто неможливо через банальну відсутність мереж.

"Ми говоримо про те, що у нас не на всіх дорогах є мобільний зв'язок сьогодні. Навіть на великих трасах. І можливість викликати службу – це питання. Телефони ніде не стоять", – відзначає експерт.

Отже, чинників, які можуть будь-яку дорогу перетворити на "дорогу смерті" – чимало. Але головний, як сказали експерти – це люди. І не тільки водії.

Як повідомляли новини "Сьогодні", за вісім місяців 2019 року в Україні відбулося 100 236 дорожньо-транспортних пригод. Внаслідок цих аварій загинула 1991 особа.

Зокрема, загальна кількість ДТП зросла на 6,6% (за вісім місяців 2018 року було зафіксовано 94 020 аварій).

В аваріях постраждали 20 218 осіб (минулого року за той же період – 18 881), що на 7,1 відсотка більше, ніж минулого року. Також серйозно зріс показник жертв автокатастроф – якщо 2018-го за вісім місяців на дорогах загинули 1919 осіб, то поточного – 1991, що на 3,8% більше.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...