Українці стали меншецікавитися" патріотичними " товарами :якщо рік томув інтернетіактивнорозкуповувалисядорослівишиванкита сувеніри знаціональною символікою , тоцього літапопит на таку продукціювпав приблизнов 4-5 разів.Так , згідно з дослідженнямміжнародного центруінтернет-торгівліAllbiz ,спеціальнопідготовленомудлячитачів "Сегодня", якщовСерпень 2014роки українціпереглядалитовари з категорії"дорослівишиванки "19527разів , то заразінтерес до національнихблузки та сорочкивпав до4 592показів( в4рази) .Трохименшешукають івишиванки длядітей : минулогосерпніцю категоріютоварівпереглядали+4508раз ів,в цьому- всього1 818разів (падінняв2,5рази) .Упавінтерес ідо національного прапора : з936до 174переглядів засерпень цього року( в5разів).Вироби народнихпромислівтакожбільше цікавилиукраїнців у минуломуроці (докладнішедив. інфографіку) .
Таке зниженняексперти пояснюютьпросто:всі, хтохотіли,прапори івишиванкивже придбали .До того ж,зараз суспільствооб'єднується навколоважливішихцінностей іцікавиться несорочками , аісторієюсвоєї країни іїї мовою.
КОСТЮМИ І ЯРМАРКИ. "Коли бувбумнавишиванки ,їх купиливсі, хто хотів , – говорять аналітикиAllbiz , -а з урахуванням того , що доходинаселення падають , немає сенсукупувати кількапатріотичнихкостюмівв одній стилістиці .Так що заразлюди цікавлятьсяіншими національнимитоварами , наприкладвишиванкамидля дітей,якішвидко ростуть ідля якихактуальнішеоновленнягардеробу".
На думку авторів дослідження ,інтерес українців довиключнопатріотичноїодязітрансформується впопит накостюмиз етнічнимимотивами."Цього рокусправжній бумпереживаютьрізноманітніярмарки та фестивалі , депредставленапродукція вітчизняних виробників , а такожавторські роботи,втому числів національному,етнічному тасучасномустилях.Ці товарипопулярні, іїх асортиментстає всеширше.А українцііз задоволеннямвідмовляються відіноземних виробників ,віддаючи перевагувітчизняним товарам", – говорятьвAllbiz .Самі жвиробники зазначають,щопатріотичнийодяг все ще актуальний, але потрібновідчувати настрійпокупців івчасно " переключатися" :так,зараз на пікумоди- вишитітуфлі,сумки,рукавички, шарфиі навітьшкарпетки!"Потрібношукати партнерівпо Україні,відкриватифірмові магазини , виходити наринки інших країн , у тому числіЄвропи і ПівнічноїАмерики. Адже якщодокладаєшзусилля впопуляризаціївітчизняних товарів , томожеш бутивпевнений, що нашіфутболки,світшотий іншийнаціональнийодяг будекористуватисявисоким попитом" , – пояснюєспіввласникодного з львівськихбрендівпатріотичноїодягуПетроСкирчук .
СИМВОЛІЗМ І ЦІННОСТІ. За словами психологів,попит на подібнітоваридійсно змінюється .Алепо інтересуукраїнцівдо національного прапораабо одягуз символікоюне вартосудити про рівеньпатріотизмуу суспільстві." Настроїв суспільствівизначають некраваткиабовишиванки , абільш значущіречі.Українці несталивідчувати себеменшеукраїнцями через те ,щоносятьєвропейськікостюми.Так само, якяпонецьне стає меншяпонцем,колиодягає , наприклад , нашувишиванку.Сплескиінтересудо національних символівбули і будуть , цене показникпатріотизму",- говорить ОлексійВасильєв.Згодна з нимі психологАльонаЛук'янчук : " Падіння попиту навишиванкине говоритьпро спадпатріотичних настроїв .Люди завждиспочаткуоб'єднуютьсяякимисьсимволами, адалібудь-яка групавжезалишаєтьсяза іншими критеріями-спільними цінностям , інтересами , ідеями...У 2014 роцібувсплеск інтересудо символікиу зв'язку з подіямив країні.Атепервишиванкисталиповсякденним одягом , – говорить експерт .- Даліоб'єднанняв суспільствійде вжеза смисловим навантаженням :ми бачимоінтерес доісторії, мови , івін буде ростив найближчі роки.Ранні етапиоб'єднаннялюдей завждихарактеризуютьсясимволізмом: наприклад, коли людинаприходить працюватив якуськорпорацію,там частороздаютьзначки,які показуютьбазовий рівеньєдностів колективі.Аколи людина вжеасоціюєколективзі словом"ми",в хід йдемотиваціяна більш високому рівні- черезсмислиіцінності.Зараз в Українійдеякразпошук спільнихнаціональних цінностей — це якпрагматизмв Німеччині , духовністьвАзії абодемократія вСША".
В моді — шкарпеткиз вишивкою
Найчастішесимволічнінарядикупують уКиєві, Харкові , Одесі , Кривому Розі таДніпропетровську,каже ПетроСкирчук :це пояснюється тим,що у великихмістах мешкає більшеплатоспроможного населення .Товариз національними мотивамище довгобудутьв моді, аледану темупотрібно періодичноподаватилюдямпід новим" соусом",зазначає він: " Приміром, заразвисоким попитомкористуютьсяшкарпеткиз вишивкоювукраїнських мотивах-продажі цієїкатегорії товаруб'ють рекорди ".