Як проходить велике жіноче ралі в Києві: шлях по легенді та маршали

Взяти участь в гонці можна на звичайному авто, ціна питання – 1600 грн з екіпажу
В цьому році перші весняні деньки сонцем особливо не порадували . Зате подарунок на 8 Березня – чотири вихідних дні підряд – в кожному будинку відзначили по – своєму .

"Мы каждое 8 Марта ждем в гости детей — сына с внучкой, племянниц", — говорит столичная пенсионерка Людмила Савченко.

"А я против гендерного праздника, даже вина не выпью", — делится мнением бухгалтер Елена Остапенко.

Нас же в це прекрасне жіноче свято зацікавила подія , яка часто зі слабкою статтю не асоціюється – автогонка !

Вже 20 років "Київський міський автомото клуб" 8 Березня традиційно проводить Велике Жіноче Ралі. Прийняти в ньому участь можуть тільки представниці слабкої статі . За словами одного з організаторів гонки , Андрія Хорольського :

"Это делается для девочек, которым не чужд адреналин в крови и авантюризм в сердце".

Ми взяли участь , щоб зрозуміти специфіку гонки зсередини .

Правила

Потрапити на ралі можуть всі бажаючі панянки . Екіпаж складається з двох осіб – пілота ( водія ) і штурмана ( того , хто підказує дорогу ) . Обидва члени екіпажу повинні мати водійське посвідчення , щоб , в разі необхідності , штурман міг сісти за кермо . Автомобіль при цьому може бути батька , чоловіка , подруги або навіть узятий напрокат – звичайно , про те , що авто буде брати участь в гонках , необхідно повідомити власнику або компанії – прокатнику . Третьої людини в салоні бути не повинно .

Реклама

Про початок реєстрації організатори повідомляють в кінці січня на своєму сайті і на сторінці в " Фейсбуці " . Там же , в разі необхідності , можна знайти собі штурмана або пілота , т обто с творити екіпаж – якщо подруги , яка ризикнула вплутатися в такий захід , у вас не виявилося . Тут же бувалі учасники і новачки обмінюються досвідом і порадами , задають питання .

Для реєстрації необхідно заповнити форму , де вказуються тільки паспортні дані екіпажу і авто .

Всі автомобілі , які беруть участь в ралі , діляться на три класи за обсягом двигуна : 1 -й клас – до 1,4 літра , другий , найбільш н аповнений клас – 1,4-2,0 , і третій клас – від 2 літрів . При цьому для всіх автомобілів , незалежно від класу , умови гонки однакові : тут важливо майстерність , а не розмір . Тим більше, що чим більше " корабель " , тим складніше протискуватися між фішками на слаломі . При підрахунку балів , в підсумковій таблиці результатів , місце визначається як в класі , так і в загальному заліку .

Після реєстрації можна брати участь в колективних тренуваннях , можна тренуватися самостійно або зовсім не тренуватися – за бажанням екіпажу . Також під час реєстрації багато відразу вибирають стартовий номер , під яким виступатиме екіпаж . Ми вибрали перший ( №1 ) : нам здавалося , що це круто , а з'ясувалося , що цей номер – найскладніший . Адже перший починає гонку , а значить , всі ділянки проходить першим і підглянути , як це потрібно робити , ні в кого !

Реклама

Учасники

У гонці беруть участь всі бажаючі . Тобто домогосподарка може змагатися з журналістами , банківськими працівниками , інструкторами по контроаварійному водінню і професійними автоспортсменам . Звичайно , шанси в такій ситуації не зовсім рівні , але потрапити в призи може кожен – гонка скоріше схожа на квест , де важливо грамотно дотримуватися правил . Приїхати можна з усієї України – територіальних обмежень немає .

Після реєстрації обов'язкова умова – пройти інструктаж, надати авто для техогляду (аптечка, вогнегасник, знак аварійної зупинки і буксирувальний трос, справні "стопи", "поворотники" і ремені безпеки), оплатити ліцензію для участі в гонках, страховку, внесок учасника (все разом – 1600 грн з екіпажу, див. таблицю) і отримують наклейки з номером і наклейки спонсорів. Проходить він завжди 7 березня, напередодні гонки. Тут же можна з'ясувати "тарувальний кілометр", тобто взятий за основу при написанні легенди. Це показник, з яким машина проїжджає конкретну ділянку дороги, і вона може відрізнятися в залежності від діаметра коліс авто, роботи одометра і т. д. Тобто два авто можуть проїхати однакову ділянку дороги, але у одного на одометрі буде 1 км, а у іншого – 1,3 км. У нашому випадку "джигіт" – Renault Koleos з об'ємом двигуна 2,5 (третій клас) – допускав похибку в 150-180 м. Це багато.

Крихітка. Таке авто – найперспективніше для слалому | Фото: Сергiй Ревера
Крихітка. Таке авто – найперспективніше для слалому / Фото: Сергiй Ревера
32 екіпажі. Цього року нас було саме стільки | Фото: Сергiй Ревера
32 екіпажі. Цього року нас було саме стільки / Фото: Сергiй Ревера
На старт. Ми починаємо гонку в свою секунду | Фото: Сергiй Ревера
На старт. Ми починаємо гонку в свою секунду / Фото: Сергiй Ревера
Слалом. Головне – проїхати фігуру правильно | Фото: Сергiй Ревера
Слалом. Головне – проїхати фігуру правильно / Фото: Сергiй Ревера
1/4

Реклама

Словничок ралі

Легенда- брошура , де розписаний шлях екіпажу . Сторінки легенди розділені на кілька ділянок із зазначенням кілометражу . Кожен наступний відрізок відзначається дорожніми знаками або покажчиками . Завдання штурмана – читати легенду і розповідати пілотові , куди їхати , з якою швидкістю і за який період часу необхідно пройти відрізок .

Маршал — наглядач ралі.

РКЧ раптовий контроль часу . Це машина з маршалом , контролюючим проїзд по легенді , а розташована вона в будь-якому місці легенди , про яке екіпажі не знають . Приїхати на РКЧ кожен екіпаж повинен рівно в свою хвилину . Яку – вираховує штурман згідно з легендою .

Карнет — "щоденник " екіпажу , де маршал відзначає результати екіпажу : час старту і фінішу , приїзду на РКЧ , час проїзду слалому , картингу і т . д .

Слалом  малюнок , який екіпаж на ходу " малює " між фішками .

СД спеціальна ділянка . Це може бути ділянка на гоночному треку або пересіченій місцевості .

На старт: нерви і неуважність

У багатьох жінок 8 Марта починається з квітів і кави ( або шампанського ) в ліжко . У мене – з мийки " Джигіта " в 8 ранку . Наклеюючи на чисту машину картинки з №1 ( першим стартовим ) , хлопці на мийці напутствовали : " Тільки з перемогою ! " і вручили букетик мімози . Приємно . У виграші я , звичайно , сумнівалася , адже тренування у нас було всього одне : всі майданчики в Києві та околицях 50х50 метрів ( ширина між крайніми фішками ) були в снігу – не потренуєшся .

Закритий старт – на Майдані, навпроти мерії – до 11:00. Заїзд з Бессарабки – всім екіпажам було видано вказівки щодо заїзду. Ми знали, що шлях (легенда) нам чекає непростий, але і не довгий – 50 км, замість анонсованих 120, СД не буде, за запізнення на РКЧ не штрафують – складна дорога в зв'язку зі снігом. Всі ці знання вселяли впевненість, бентежив лише слалом на Хрещатику. Незважаючи на те, що в ширину це 8 смуг, порядку тих самих 50 метрів, фігура затиснута – не розженешся, особливо на нашому "кораблі". Хрещатик – від Прорізної до Інститутської був закритий для проїзду, запускали тільки учасниць ралі – авто з наклейками. Незважаючи на попередню онлайн-реєстрацію в 50 екіпажів, до самого ралі доїхало лише 32 машини.

Кожна з нас вибрала одяг за принципом : спочатку зручно , потім – красиво . Звичайно , ми всі трохи хвилювалися , і кожна перед стартом боролася зі стресом по – своєму . Я його пішла заїдати зі знайомою – пілотом іншого екіпажу .

"Боюсь, что гормоны подведут, ведь я на третьем месяце, — делилась приятельница. А штурману нужно домой заехать — покормить малявку, ей 4 месяца, еще грудничок".

Я мало не вдавилася своєю картоплею фрі : вагітні , годуючі мами – і на ралі !

Коли повернулася після заїдання стресу , мій штурман уже нервово клацала по калькулятору – вона отримала легенду і прораховувала , з якою швидкістю і в скільки потрібно бути на кожній дільниці . Легенда видається за 20 хвилин до старту . Подумавши про себе : " Гонку виграє пілот , а програє штурман " , я сіла за кермо .

Перший стартовий номер зобов'язує до граничної уважності – не за ким підглянути . В результаті неуважності ми не помітили слалом : поспостерігавши , як маршал відраховує на пальцях старт , я поїхала на виїзд , а повинна була – на слалом , адже фішки стояли перед нашими носами ! Ми спробували повернутися , але гонка є гонка : нам поставили непроїзд першого слалому і відправили далі по легенді .

Наш екіпаж. Журналіст (стаж водіння 19 років) і видавець (9 років) | Фото: Сергiй Ревера
Наш екіпаж. Журналіст (стаж водіння 19 років) і видавець (9 років) / Фото: Сергiй Ревера
Штурман. Прораховує легенду до сантиметра і секунди | Фото: Сергiй Ревера
Штурман. Прораховує легенду до сантиметра і секунди / Фото: Сергiй Ревера
1/2

Гонка: легенда, слалом, РКЧ та інші неприємності

Коли їдеш по легенді і губишся, головний принцип – повернутися в ту точку, на якій ти впевнений, що ще було на маршруті. Так нам довелося вступати раз вісім за гонку. Після першого разу – дзвінок: "Перший стартовий, ви повернули не туди, зійшли з легенди". Заїкаючись (загрожував штраф) я розповіла, що ми повернулися на маршрут, розвернувшись на Пушкінській. Згідно з легендою, наша найближча зупинка – картинг на Столичному шосе. За негласним правилом гонки, на картинг їде штурман. До речі, саме тому кілька екіпажів вибрали в штурмани майстрів з цього виду спорту. На картингу дається три заїзди: теоретично перші два штурман вивчає трасу, а останній – жене. Екіпажу зараховується кращий результат за три кола. Наш кращий – 2 хвилини 5 секунд. Для порівняння: кращі результати у профі з інших екіпажів – 37 і 41 секунда.
Після картингу десь мав бути РКЧ, складність якого в тому, що ніхто не знає, де він знаходиться. Тому потрібно уважно стежити не тільки за дорогий, але і за узбіччям, щоб не проїхати маршала. А головне – пам'ятати про час: ранній приїзду на РКЧ – штраф. Екіпажам, як наш, які орієнтуються по Києву і передмістю (легенда не обмежується тільки столицею), зорієнтуватися легше: цей знак пам'ятаю, цей поворот знаю ...

На РКЧ нас зустрів " Борода " – Андрій Хорольський , один з організаторів гонки – строгий , але справедливий :

"Ну, молодцы, девчонки, собрались. А то я за вас переживать начал — так проколоться на старте".

Підбадьорить успіхом на РКЧ – не заблукали і приїхали в свою хвилину, – ми "видихнули" і поїхали за легендою далі. Знаючи, скільки потрібно прибути на фініш (штурман розрахувала) і де він (все на тому ж Хрещатику), ми дозволили собі заблукати, та так, що ледь не вибули з гонки! Одним із завдань було написати назву закладу, який ми проїжджаємо. Заблукавши, ми ризикувати не проїхати повз це місце, а перший номер позбавляв можливості запитати: ми повинні проїхати по легенді першими і здати карнет з правильною відповіддю теж першими. Неправильна відповідь – дискваліфікація, згідно з регламентом.

Після п'ятого кола на Печерську ми знайшли той злощасний заклад – кінотеатр " Зоряний " . На щастя , за часом ми могли майже не стежити , адже середня швидкість гонки – 30 км / год , а ми їхали 50-60 км / год. Значить , в запасі хвилин 20 на " загубитися " у нас було . Фініш із запізненням на 4 хвилини , останній , найскладніший слалом 3 години чекання – поки доїде 31 екіпаж , знайдуться ті, хто загубився. Потім судді порахували результати – і ... 10 – е місце в класі і 16 – е в абсолютному заліку – ми впевнені середнячки !

Штурман. Повинен вчасно віддати карнет для фіксації результату | Фото: Сергiй Ревера
Штурман. Повинен вчасно віддати карнет для фіксації результату / Фото: Сергiй Ревера
Легенда. Ділянки, які ми проїжджали – закреслювали | Фото: Сергiй Ревера
Легенда. Ділянки, які ми проїжджали – закреслювали / Фото: Сергiй Ревера
Маршал. Уважний суддя | Фото: Сергiй Ревера
Маршал. Уважний суддя / Фото: Сергiй Ревера
Нагороди. Отримують ті, хто потрапив до першої трійки | Фото: Сергiй Ревера
Нагороди. Отримують ті, хто потрапив до першої трійки / Фото: Сергiй Ревера
1/4

Почому "поганяти"

  • Мийка авто ( обов'язково ) – 200 грн
  • Разова страховка – 40 грн
  • Разова ліцензія для участі в гонках – 300 грн
  • Внесок з екіпажу – 500 грн ( по 250 грн з людини )
  • Паливо – близько 250 грн

РАЗОМ: 1630 грн з екіпажу або 800 грн з людини

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62602.78

Bitcoin Cash (BCH)

458.4

Binance Coin (BNB)

584.63

Ethereum (ETH)

3011.58

Litecoin (LTC)

81.6

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,49
54,04
50,51
27,58
56,01
54,01
53,51
25,48
57,94
56,49
54,81
26,65
58,29
56,79
56,09
27,88
58,50
56,50
53,90
28,04
61,88
58,99
56,99
28,59
61,99
59,99
56,99
28,47
61,99
59,99
56,99
28,48
62,99
61,99
59,99
28,98
-
53,05
50,85
26,03
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.3

Євро (€)

42.31

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти