"Мы каждое 8 Марта ждем в гости детей — сына с внучкой, племянниц", — говорит столичная пенсионерка Людмила Савченко.
"А я против гендерного праздника, даже вина не выпью", — делится мнением бухгалтер Елена Остапенко.
Вже 20 років "Київський міський автомото клуб" 8 Березня традиційно проводить Велике Жіноче Ралі. Прийняти в ньому участь можуть тільки представниці слабкої статі . За словами одного з організаторів гонки , Андрія Хорольського :
"Это делается для девочек, которым не чужд адреналин в крови и авантюризм в сердце".
Правила
Потрапити на ралі можуть всі бажаючі панянки . Екіпаж складається з двох осіб – пілота ( водія ) і штурмана ( того , хто підказує дорогу ) . Обидва члени екіпажу повинні мати водійське посвідчення , щоб , в разі необхідності , штурман міг сісти за кермо . Автомобіль при цьому може бути батька , чоловіка , подруги або навіть узятий напрокат – звичайно , про те , що авто буде брати участь в гонках , необхідно повідомити власнику або компанії – прокатнику . Третьої людини в салоні бути не повинно .
Про початок реєстрації організатори повідомляють в кінці січня на своєму сайті і на сторінці в " Фейсбуці " . Там же , в разі необхідності , можна знайти собі штурмана або пілота , т обто с творити екіпаж – якщо подруги , яка ризикнула вплутатися в такий захід , у вас не виявилося . Тут же бувалі учасники і новачки обмінюються досвідом і порадами , задають питання .
Всі автомобілі , які беруть участь в ралі , діляться на три класи за обсягом двигуна : 1 -й клас – до 1,4 літра , другий , найбільш н аповнений клас – 1,4-2,0 , і третій клас – від 2 літрів . При цьому для всіх автомобілів , незалежно від класу , умови гонки однакові : тут важливо майстерність , а не розмір . Тим більше, що чим більше " корабель " , тим складніше протискуватися між фішками на слаломі . При підрахунку балів , в підсумковій таблиці результатів , місце визначається як в класі , так і в загальному заліку .
Після реєстрації можна брати участь в колективних тренуваннях , можна тренуватися самостійно або зовсім не тренуватися – за бажанням екіпажу . Також під час реєстрації багато відразу вибирають стартовий номер , під яким виступатиме екіпаж . Ми вибрали перший ( №1 ) : нам здавалося , що це круто , а з'ясувалося , що цей номер – найскладніший . Адже перший починає гонку , а значить , всі ділянки проходить першим і підглянути , як це потрібно робити , ні в кого !
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Учасники
У гонці беруть участь всі бажаючі . Тобто домогосподарка може змагатися з журналістами , банківськими працівниками , інструкторами по контроаварійному водінню і професійними автоспортсменам . Звичайно , шанси в такій ситуації не зовсім рівні , але потрапити в призи може кожен – гонка скоріше схожа на квест , де важливо грамотно дотримуватися правил . Приїхати можна з усієї України – територіальних обмежень немає .
Після реєстрації обов'язкова умова – пройти інструктаж, надати авто для техогляду (аптечка, вогнегасник, знак аварійної зупинки і буксирувальний трос, справні "стопи", "поворотники" і ремені безпеки), оплатити ліцензію для участі в гонках, страховку, внесок учасника (все разом – 1600 грн з екіпажу, див. таблицю) і отримують наклейки з номером і наклейки спонсорів. Проходить він завжди 7 березня, напередодні гонки. Тут же можна з'ясувати "тарувальний кілометр", тобто взятий за основу при написанні легенди. Це показник, з яким машина проїжджає конкретну ділянку дороги, і вона може відрізнятися в залежності від діаметра коліс авто, роботи одометра і т. д. Тобто два авто можуть проїхати однакову ділянку дороги, але у одного на одометрі буде 1 км, а у іншого – 1,3 км. У нашому випадку "джигіт" – Renault Koleos з об'ємом двигуна 2,5 (третій клас) – допускав похибку в 150-180 м. Це багато.
Словничок ралі
Легенда- брошура , де розписаний шлях екіпажу . Сторінки легенди розділені на кілька ділянок із зазначенням кілометражу . Кожен наступний відрізок відзначається дорожніми знаками або покажчиками . Завдання штурмана – читати легенду і розповідати пілотові , куди їхати , з якою швидкістю і за який період часу необхідно пройти відрізок .
Маршал — наглядач ралі.
РКЧ — раптовий контроль часу . Це машина з маршалом , контролюючим проїзд по легенді , а розташована вона в будь-якому місці легенди , про яке екіпажі не знають . Приїхати на РКЧ кожен екіпаж повинен рівно в свою хвилину . Яку – вираховує штурман згідно з легендою .
Карнет — "щоденник " екіпажу , де маршал відзначає результати екіпажу : час старту і фінішу , приїзду на РКЧ , час проїзду слалому , картингу і т . д .
Слалом — малюнок , який екіпаж на ходу " малює " між фішками .
СД — спеціальна ділянка . Це може бути ділянка на гоночному треку або пересіченій місцевості .
На старт: нерви і неуважність
У багатьох жінок 8 Марта починається з квітів і кави ( або шампанського ) в ліжко . У мене – з мийки " Джигіта " в 8 ранку . Наклеюючи на чисту машину картинки з №1 ( першим стартовим ) , хлопці на мийці напутствовали : " Тільки з перемогою ! " і вручили букетик мімози . Приємно . У виграші я , звичайно , сумнівалася , адже тренування у нас було всього одне : всі майданчики в Києві та околицях 50х50 метрів ( ширина між крайніми фішками ) були в снігу – не потренуєшся .
Закритий старт – на Майдані, навпроти мерії – до 11:00. Заїзд з Бессарабки – всім екіпажам було видано вказівки щодо заїзду. Ми знали, що шлях (легенда) нам чекає непростий, але і не довгий – 50 км, замість анонсованих 120, СД не буде, за запізнення на РКЧ не штрафують – складна дорога в зв'язку зі снігом. Всі ці знання вселяли впевненість, бентежив лише слалом на Хрещатику. Незважаючи на те, що в ширину це 8 смуг, порядку тих самих 50 метрів, фігура затиснута – не розженешся, особливо на нашому "кораблі". Хрещатик – від Прорізної до Інститутської був закритий для проїзду, запускали тільки учасниць ралі – авто з наклейками. Незважаючи на попередню онлайн-реєстрацію в 50 екіпажів, до самого ралі доїхало лише 32 машини.
"Боюсь, что гормоны подведут, ведь я на третьем месяце, — делилась приятельница. А штурману нужно домой заехать — покормить малявку, ей 4 месяца, еще грудничок".
Коли повернулася після заїдання стресу , мій штурман уже нервово клацала по калькулятору – вона отримала легенду і прораховувала , з якою швидкістю і в скільки потрібно бути на кожній дільниці . Легенда видається за 20 хвилин до старту . Подумавши про себе : " Гонку виграє пілот , а програє штурман " , я сіла за кермо .
Перший стартовий номер зобов'язує до граничної уважності – не за ким підглянути . В результаті неуважності ми не помітили слалом : поспостерігавши , як маршал відраховує на пальцях старт , я поїхала на виїзд , а повинна була – на слалом , адже фішки стояли перед нашими носами ! Ми спробували повернутися , але гонка є гонка : нам поставили непроїзд першого слалому і відправили далі по легенді .
Гонка: легенда, слалом, РКЧ та інші неприємності
Коли їдеш по легенді і губишся, головний принцип – повернутися в ту точку, на якій ти впевнений, що ще було на маршруті. Так нам довелося вступати раз вісім за гонку. Після першого разу – дзвінок: "Перший стартовий, ви повернули не туди, зійшли з легенди". Заїкаючись (загрожував штраф) я розповіла, що ми повернулися на маршрут, розвернувшись на Пушкінській. Згідно з легендою, наша найближча зупинка – картинг на Столичному шосе. За негласним правилом гонки, на картинг їде штурман. До речі, саме тому кілька екіпажів вибрали в штурмани майстрів з цього виду спорту. На картингу дається три заїзди: теоретично перші два штурман вивчає трасу, а останній – жене. Екіпажу зараховується кращий результат за три кола. Наш кращий – 2 хвилини 5 секунд. Для порівняння: кращі результати у профі з інших екіпажів – 37 і 41 секунда.
Після картингу десь мав бути РКЧ, складність якого в тому, що ніхто не знає, де він знаходиться. Тому потрібно уважно стежити не тільки за дорогий, але і за узбіччям, щоб не проїхати маршала. А головне – пам'ятати про час: ранній приїзду на РКЧ – штраф. Екіпажам, як наш, які орієнтуються по Києву і передмістю (легенда не обмежується тільки столицею), зорієнтуватися легше: цей знак пам'ятаю, цей поворот знаю ...
"Ну, молодцы, девчонки, собрались. А то я за вас переживать начал — так проколоться на старте".
Підбадьорить успіхом на РКЧ – не заблукали і приїхали в свою хвилину, – ми "видихнули" і поїхали за легендою далі. Знаючи, скільки потрібно прибути на фініш (штурман розрахувала) і де він (все на тому ж Хрещатику), ми дозволили собі заблукати, та так, що ледь не вибули з гонки! Одним із завдань було написати назву закладу, який ми проїжджаємо. Заблукавши, ми ризикувати не проїхати повз це місце, а перший номер позбавляв можливості запитати: ми повинні проїхати по легенді першими і здати карнет з правильною відповіддю теж першими. Неправильна відповідь – дискваліфікація, згідно з регламентом.
Після п'ятого кола на Печерську ми знайшли той злощасний заклад – кінотеатр " Зоряний " . На щастя , за часом ми могли майже не стежити , адже середня швидкість гонки – 30 км / год , а ми їхали 50-60 км / год. Значить , в запасі хвилин 20 на " загубитися " у нас було . Фініш із запізненням на 4 хвилини , останній , найскладніший слалом 3 години чекання – поки доїде 31 екіпаж , знайдуться ті, хто загубився. Потім судді порахували результати – і ... 10 – е місце в класі і 16 – е в абсолютному заліку – ми впевнені середнячки !
Почому "поганяти"
- Мийка авто ( обов'язково ) – 200 грн
- Разова страховка – 40 грн
- Разова ліцензія для участі в гонках – 300 грн
- Внесок з екіпажу – 500 грн ( по 250 грн з людини )
- Паливо – близько 250 грн
РАЗОМ: 1630 грн з екіпажу або 800 грн з людини