Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Як українці ставляться до екології: сортують сміття, але продовжують їсти м'ясо

22 липня, 07:16

Марія Пирогова

Народ ратує за гармонію з природою, але не готовий жертвувати на екологію

/ Фото: Григорій Салай

Більше третини українців вже сортують сміття, багато хто намагається не використовувати пластик в побуті, а деякі і зовсім – готові купувати гречку в свій контейнер. Такими є результати дослідження компанії Kantar TNS, яка опитала тисячу повнолітніх громадян по всій країні.

За даними опитування, більшість наших співвітчизників (87%) впевнені, що людина і природа повинні жити в гармонії і рівноправності. Майже стільки ж стверджують, що вирішення екологічних проблем – спільне завдання не тільки для екоактивістів, а всього людства, мовляв, від цього залежить наше існування. Ще 66% вважають, що природу потрібно берегти заради неї самої, а не як ресурс для майбутніх поколінь. Знайшлися й ті, хто думають, що є біди важливіші екологічних і взагалі з ними повинні розбиратися профільні компанії – таких всього близько 8%.

Для поліпшення екологічної ситуації в країні опитані готові насамперед сортувати сміття (78%) і купувати товари в упаковці, що переробляється (60%). Трохи менше людей готові прибирати околиці і купувати товари у екологічно свідомих виробників – таких по 40%. А ось жертвувати гроші на екоблагодійність готові лише 8%. 

Вегани в меншості

Щоб не нашкодити навколишньому середовищу, українці готові до самообмежень, але не до всіх. Так, зменшувати споживання м'яса народ не збирається – про це заявили 96% опитаних, вегетаріанців ж виявилося всього 2%, а веганів ще менше – 1%. Неоднозначно в країні ставляться до купівлі товарів зі шкіри та хутра: 32% купують їх, 32% намагаються обійтися без них, і тільки 20% повністю виключили такі речі зі списку своїх покупок.

Але при цьому більше половини респондентів (53%) заявили, що намагаються не користуватися в побуті пластиком і поліетиленом, ще третина мають намір потурбуватися цим в майбутньому. Третина ж звертає увагу на безпеку упаковки під час покупок. Але, незважаючи на такі заяви, продукти в поліетиленові пакети регулярно пакують аж 82% українців, і тільки 21% використовує для цього тканинні сумки. Втім, половина респондентів готова купувати товари в екологічно безпечній упаковці і навіть платити за неї більше. "Нешкідливими" народ вважає скло, картон і папір. Багато ж не проти купувати їжу в свої багаторазові контейнери: 49% готові купувати так м'ясо, 48% – крупи, 39% – рибу, а 36% – молочку.

Віяння моди

Якщо ж говорити про сортування сміття, то вже сьогодні цим займаються 37% українців, а ще 43% збираються розділяти відходи в майбутньому.

"Основними причинами, які спонукають сортувати сміття або планувати почати це робити, є турбота про екологію і приклад розвинених країн. Чверть опитаних зазначила, що їм нескладно сортувати сміття, а менше 5% вказали на приклад друзів і моду на сортування", – пояснюють дослідники.

Водно час 14% не сортують сміття – більше половини з них пояснює, що для цього немає умов, а навіть сортоване сміття в підсумку потрапить на одне і те ж звалище. При цьому опитані зазначають, що для того, щоб почати (або продовжити) сортування відходів, їм потрібні спеціалізовані контейнери для різних видів сміття та налагоджена система роботи комунальників з вивезення відходів. 

"Дбаємо напоказ"

Екологічну свідомість народу експерти соцкомпаній називають "декларативною".

"Запропоновані для оцінки судження включають соціальні очікування, які можуть підштовхувати давати публічно схвалювані відповіді", – зазначають соціологи.

За їх словами, озвучувана і реальна поведінка українців різниться.

"Ми визнаємо важливість екологічних проблем, але мало робимо для захисту навколишнього середовища і продовжуємо активно використовувати поліетиленові пакети", – пояснюють в компанії.

З таким висновком погоджується і психолог Ірина Данченко:

"Сьогодні піклуватися про природу – модно. Щоб бути в тренді, люди напоказ погоджуються з важливими ідеями, але рідко усвідомлюють їх і не підтримують реальними справами".

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" писали про те, що скляні банки повертаються в моду. Саме їх радять використовувати екологи замість поліетиленових пакетів.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...