У той час, як політики презентували коаліційну угоду, представники мас-медіа виступили проти окремих пунктів документа. Зокрема, заборони на рекламу ліків у ЗМІ. Купувати менше таблеток українці від цього не стануть, а мас-медіа – зазнають збитків, стверджують їхні представники. У результаті, роботу втратять сотні і навіть тисячі українців. Кого врятує заборона реклами медпрепаратів, і хто від цього постраждає?
Рекламувати рецептурні ліки – в Україні заборонили ще три роки тому. А тепер під ударом – всі інші ліки. Припинити їх рекламу на телебаченні і в пресі – вимагають учасники нової коаліції. Навіть включили цю норму в угоду. Мовляв, це допоможе відучити українців від самолікування. Правда, аргументувати своє бачення політики не можуть.
"Було рішення професійної робочої групи, в яку входили представники 5 політсил. Я не фахівець з цих питань, не можу коментувати", – говорить кандидат у народні депутати від "Самопомочі" Оксана Сироїд.
"Це питання вчора обговорювалося, але я не коментую", – говорить народний депутат України, фракція ВО "Батьківщина" Андрій Кожем'якін.
Замість політиків – відповідають фахівці. Віктор Чумак працює в галузі більше двох десятків років. Він упевнений: ризики лікування від реклами не залежать. Чого дійсно потребують українці, так це якісних і доступних препаратів, компетентних лікарів та фармацевтів.
"Вони вам повинні докладно пояснити, як користуватися препаратом, чим можна запивати, чому не можна запивати. Сумісні – не сумісні. Ці стандарти лежать вже 5 років, вони не впроваджуються. А саме від цього залежить якість, від впровадження цих стандартів. І реклама тут ні при чому", – заявив експерт фармацевтичного ринку Віктор Чумак.
Українці захоплюються самолікуванням, тому що якісна лікарська допомога для багатьох недоступна. Так що зусилля варто спрямовувати не на боротьбу з рекламою, а на створення реальної системи охорони здоров'я.
"У Коаліційній угоді не видно простих людей, як вони отримають цю першу медичну допомогу. У розділі якості медичної допомоги там два пунктика всього, таких ось", – говорить експерт фармацевтичного ринку Віктор Чумак.
А ось хто постраждає від рішення коаліції, так це медіа. Рекламний ринок України і так в цьому році впав майже на третину. А за ініціативою політиків – видання і телеканали – втратять ще від 10 до 40 відсотків доходу.
"Якщо не буде реклами ліків – це близько 10 відсотків втрати від загальної суми доходу, це прискорює закриття ЗМІ, це прискорює звільнення редакторів і журналістів, це прискорює кризу в галузі", – говорить гендиректор Української асоціації видавців періодичної преси Олексій Погорєлов.
"Маленькі і великі гравці, дуже багато з них підуть. Це буде так, як з пресою, коли була заборонена реклама алкоголю", – сказав виконавчий директор Індустріального телевізійного комітету Ігор Ковальов.
А позбувшись доходів і частини співробітників, ЗМІ просто не зможуть вистояти в інформаційній війні з Росією. Адже щоб підготувати якісні програми, потрібні пристойні гроші. В іншому випадку, ефір і газетні шпальти заповнять дешеві закордонні продукти.
Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна" за 21.11.2014 19:00.
Читайте також:
- Сміття після пікніка: забрати не можна залишити
- Коаліційна угода доведеться почекати, а закони "під нього" і зовсім не написані
- Життя українців в Англії: ціни та побут
- У найбільшому медіахолдингу розповіли, чим загрожує заборона реклами лікарських засобів
- Медіаексперт про можливу заборону реклами ліків: "Подібний закон для ЗМІ – зашморгу подібний"
- В Києві немає ліків для важкохворих людей – КМДА