"Непальська місія": Шкіряк відзвітував про витрачені кошти, а в Міноборони не розуміють, чому зламався ІЛ

Українці повернулися додому після затяжної рятувальної операції

Ця операція повинна була тривати всього два дні, а затягнулася на дев'ять. Спочатку її деталями цікавилися лише родичі туристів, які застрягли в Непалі, потім – вся країна. Евакуація українців і справді була схожа на пригодницький фільм. У ролях – головний рятувальник країни Зорян Шкіряк і літак Міністерства оборони.

Реклама

"ІЛ-76 – незабутній досвід! Коли ще політаєш на військовому літаку?", – каже Антон, турист.

ІЛ-76 вилетів у Катманду на четвертий день після землетрусу. На борту – рятувальники, психологи і два десятка журналістів. Керує операцією особисто Зорян Шкіряк. ІЛ приземлився на дозаправку в аеропорту Делі і більше нікуди не летить – зламався. Тепер потрібно чекати деталь з України. Головний рятувальник приймає рішення – брати курс на Катманду неповним складом. Психологів залишають. Шкіряк з частиною рятувальників і медійниками летять у Непал комерційним рейсом.

Тоді ж виявляється, що рятувати, власне, нікого. Хтось вибрався з країни самостійно, близько 40 осіб досі не вийшли на зв'язок з посольством, решта – покірливо чекають відльоту в резиденції почесного консула України в Непалі. Журналістам і рятувальникам волею-неволею довелося приєднатися. Нарешті, дозвіл на посадку отримано. Необхідну для ремонту паливного насоса деталь доставлять ось-ось. Українці збирають речі. Як раптом – новий поворот сюжету.

Реклама

"Літак не відремонтували. Зараз ми не можемо вилетіти. І гарантій, що він вилетить найближчим часом, немає", – повідомив Шкіряк.

Виявилося, відправили не ту деталь, літак не заводиться. Тепер потрібно чекати нову посилку з України.

"Реально вже смішно. До абсурду дійшла ситуація. Коли обманюють, брешуть. Ми щодня збираємо валізи і розпаковуємо. Як можна надіслати не ту деталь?", – запитує Наталія Євсєєва, українка.

Реклама

Соцмережі вибухають вже навіть не обуренням – істеричним реготом. Зорян Шкіряк – герой анекдотів і фотожаб. Його звинувачують у недоречному піарі – мовляв, навіщо було везти з собою журналістів, у бездарно спланованій операції вибрав не той літак, і навіть закидають йому любовну інтригу за гроші платників податків. Адже в Непал полетів разом з цивільною дружиною. Але ті, хто чекають евакуації, на Шкіряка не в образі.

"Питань до працівників МЗС і МНС немає. Вони вибили все: є дозвіл на посадку, в одному місці зібрані люди. А чому країна, в якій 40 млн. осіб, не може вивезти 5-6 десятків людей – це питання до уряду", – говорить Володимир Царенко, українець

Тим часом МЗС і сам Шкіряк намагалися запустити план Б: відправити людей чартерними або комерційними рейсами або підсаджувати їх до міжнародних рятувальників, які працюють у Непалі. Але тоді вийде, що гроші, виділені на евакуацію, вилетіли в трубу. А це – більше семи мільйонів гривень. З них – 6 з половиною отримало Міністерство оборони за свій літак, який виявився занадто важким для аеропорту в Катманду, зламався при посадці в Делі. А на зворотному шляху – до того ж, лопнуло колесо шасі.

"Виникає запитання до нашого президента: адже він знав, що в списках діти ? Чому був присланий військовий несправний літак?", – обурюється Олена, туристка.

Коли в 2011 році в Японії стався сильний землетрус, майже 200 українців вивезли двома цивільними лайнерами. Віктор Балога тоді очолював Міністерство надзвичайних ситуацій. Каже, рятувальники і військові тільки пропонують варіанти евакуації. А остаточне рішення – завжди за керівництвом.

"Я думаю, треба було всім на картки перерахувати гроші на квитки в Делі, і за 2-3 дні всі були б вдома. Це найлегший шлях", – зазначив Віктор Балога.

У Міністерстві оборони відчайдушно виправдовувалися. Запевняли, що тридцятирічний літак перед вильотом ретельно перевірили – він був повністю справний. І деталь вислали ту, що треба. А виліт затримався виключно через індійських бюрократів. Відповів командувач і на головне запитання – чому в Непал відправили саме військовий літак, та ще й вагою в півтораста тонн?

"27-го числа було прийнято рішення президентом, далі відбулася міжвідомча нарада, як я казав, на якій було прийнято рішення і нам вже прийшло, командуванню... я представляю командування повітряних сил – розпорядження готувати літак ІЛ-76. Якщо ІЛ-76 має швидкість близько 900 км на годину, то АН-26 – 350. Тобто шлях в одну сторону вже перевищує одну добу", – зазначив Сергій Дроздов, т.в.о. командувача Повітряними силами Збройних сил України.

Свою роботу військові оцінюють на "відмінно". Евакуацію провели і навіть державні гроші трохи заощадили. Зорян Шкіряк, який став на цьому тижні найпопулярнішою людиною в країні, також впевнений, що зробив все, що міг.

"Я думаю, що головна помилка полягала в тому, що не було єдиного центру управління, не було чіткої взаємодії між нами і МО", – упевнений Шкіряк.

На сьогодні ніяких оргвисновків за результатами операції не зроблено. Шкіряк вже заявив – якщо глава уряду або міністр внутрішніх справ вкажуть йому на двері – відразу ж вийде. Крім того, головний рятувальник взяв на себе відповідальність за всіх людей, які були на борту ІЛ, включаючи і журналістів, і цивільну дружину. І вже відзвітував про витрачені бюджетні кошти.

"Ні в кого не вийде зробити з мене цапа-відбувайла, я відповідаю за кожну дію працівників свого відомства. Просто всі ми стали заручниками цієї ситуації", – додав він.

Ну а самі туристи після повернення в Київ зізналися: зла на своїх рятувальників більше не тримають. А довга дорога на батьківщину стала найяскравішою пригодою в їхньому житті.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62097.54

Bitcoin Cash (BCH)

470.99

Binance Coin (BNB)

532.01

Ethereum (ETH)

3030.84

Litecoin (LTC)

77.99

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,82
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,40
54,40
53,79
28,14
56,49
54,96
54,95
27,76
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,50
51,01
26,95
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.57

Євро (€)

42.16

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти