Зробити стартовою
25,82
28,98
РУС

Реформа доріг: 2018 року в Україні запустили Дорожній фонд, ремонт під гарантію і децентралізацію

Загальна довжина українських доріг 430 тис. км. 2018-го відремонтували 3800 км

Фото А. Бойко
Фото А. Бойко.

Минулого 2018 року в Україні запустили Дорожній фонд, децентралізували дороги і ухвалили закон, який дозволяє будувати платні автобани. А на сам ремонт виділили рекордну суму – 50 млн грн.

Як змінилися українські дороги за рік, дізнавався сайт "Сегодня".

Тепер на дороги є гроші

"Укравтодор" встиг відремонтувати за рік 3800 км доріг. Всі дороги ремонтуються під п'ятирічну гарантію. Якщо на відремонтованій трасі з'явиться яма, то підрядник зобов'язаний за свій рахунок її відремонтувати. За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, 2019 року гарантія на дороги буде 10 років.

Раніше на дороги виділялися залишки з держбюджету. З 2018 року в Україні запрацював Дорожній фонд. Тепер 50% податків від акцизного збору і ввізного мита на пальне, імпортні машини і шини потрапляє відразу до Дорожнього фонду.

1306509

Фото: В. Лабзеник

Грошей у Фонді скоро буде більше. З 2019 року на траси направлять 75%, а 2020 року 100% цих зборів піде на дороги.

Якщо в Дорожньому фонді цього року було 33 млрд грн, то з 2020-го Міністерство інфраструктури розраховує, що на дороги в фонді буде не менше 75 млрд доларів.

Гроші з Дорожнього фонду розподілятися не зовсім на користь обласних доріг. На дороги державного значення з Фонду йде 60% коштів. Це ті дороги, за які відповідає "Укравтодор". Ще 35% отримають регіони. Місцева влада самі вирішує, які дороги краще відремонтувати в першу чергу. Чому 35%? Тому що на цих дорогах набагато менша інтенсивність руху. Решта 5% витрачаються на заходи безпеки на дорогах.

Читайте також: "Ми будуємо більше доріг, ніж в деяких країнах ЄС": інтерв'ю з Володимиром Омеляном

За більшість доріг тепер відповідає місцева влада

Загальна довжина українських доріг 430 тис. км. Ними можна більше 10 разів охопити Землю по екватору. Але 95% доріг країни не відповідають нормам.

"Укравтодор" не відповідає за ремонт усіх доріг. 250 тис. км – це вулиці і дороги населених пунктів. Їх повинні ремонтувати місцева влада. І якщо автомобіль отримає пошкодження через ями в населеному пункті – можна йти до суду і вимагати компенсацію.

1275105

Фото: А. Яремчук

Ще 170 тис. км – дороги загального користування. Це траси, які з'єднують населені пункти. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві. "Укравтодор" передав місцеві дороги регіонам. Це 123 тис. км, і тепер за них відповідають облдержадміністрації. Відомство відповідає тільки за інші 46,9 тис. км.

"І Дорожній фонд і децентралізація доріг запрацювали так, як планувалося. Жодних відхилень не було. Єдине, на місцях пізно пройшли тендери і відставання було там. Однак, наступного року це не повинно повторитися. плани на наступний рік ще складаються", – розповів радник керівника "Укравтодору" Олександр Кава.

Тепер в Україні можна будувати платні дороги

Будувати платні дороги в Україні тепер дозволяє закон. Йдеться про концесійні дороги – це нові траси, побудовані з нуля приватним інвестором. Платною трасою років 25-50 володітиме тільки компанія-будівельник. Потім дорога переходить державі. При цьому концесіонер може брати гроші за проїзд своєю дорогою. Також компанія може заробляти на своїй придорожній інфраструктурі: заправках, СТО, кафе і так далі.

Платна дорога зазвичай коротше на 50-100 км з одного пункту до іншого, і на автобані дозволяється вища швидкість руху.

1256311

Фото: Є. Перепелиця

При цьому концесійна дорога може будуватися тільки паралельно існуючій безкоштовній альтернативі. Законодавчо в Україні дозволено будувати дороги приватним інвесторам.

Будівництво платної дороги вигідно, якщо за маршрутом в добу проходить не менше 20 тис. автомобілів. Такий трафік є тільки біля міст-мільйонників.

Концесійні дороги – це невеликі траси, оскільки їх будівництво дороге. Наприклад, в Україні зараз розглядають два варіанти платних доріг: Київ-Біла Церква та Львів-Краковець. За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, платні дороги в Україні почнуть будувати не раніше 2019 року.Орієнтовна вартість проїзду платною трасою становитиме 4,5 євро.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Реформа доріг: 2018 року в Україні запустили Дорожній фонд, ремонт під гарантію і децентралізацію". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Віталій Андронік

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь