Українських водіїв незабаром очікують нововведення. Як повідомив глава МВС Арсен Аваков, Кабмін схвалив підготовлені міністерством ключові закони, які днями подадуть в Раду: "Про органи внутрішніх справ", "Про Національну поліцію", "Про сервісних послугах і сервісних центрах МВС" і "Про удосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху".
ЩО НОВОГО. Останній проект стосується реформи ДАІ. Якщо його приймуть, він повністю змінить систему контролю за дотриманням ПДР і сплатою штрафів.
Інспекторів ДАІ на дорогах поступово замінять відеокамери, автоматично фіксують порушення
Раніше в ДАІ повідомляли, що перший етап реформи передбачає установку 2000 таких камер в найбільш аварійно небезпечних місцях, але роботи поки не почалися. А на перехідний період МВС пропонує ввести нову систему покарань для порушників ПДР – "бальну". За словами Згуладзе, всім водіям нарахують по 150 балів.
"За зафіксовані порушення бали будуть поступово знімати. Скільки за які порушення – зараз підраховується. Після того як їх кількість досягне нуля, водіям почнуть нараховувати штрафи: їх потрібно буде сплатити протягом 30 днів з моменту порушення. За наступні 30 днів штраф збільшиться вдвічі (зараз – протягом 15 днів. – Авт.). При несплаті справу передадуть до виконавчої служби при Мін'юсті: вона буде стягувати штраф у примусовому порядку", – роз'яснила Згуладзе.
Також на телефонний номер власника автомобіля прийде SMS з посиланням на відеоролик з правопорушенням.
У планах відомства – скасувати вилку штрафів (наприклад, зараз за перевищення швидкості штраф – 255-340 грн) і залишити мінімальні, а також повсюдно впровадити можливість оплати штрафу картою на місці патрульному
Натомість порушник отримає електронний протокол та квитанцію про сплату.
ЕКСПЕРТИ. Фахівці підтримують нововведення, але з застереженнями. "Введення автофіксації назріло, оскільки ліквідує хабарі на дорогах, але для цього потрібні великі гроші. Кошти можуть з'явитися за рахунок інвесторів (ця ідея озвучувалася в ДАІ. – Авт.), які якийсь час будуть отримувати прибуток від штрафів, поки не окуплять витрати", – говорить президент Украналітцентра Олександр Охріменко.
Юрист Олексій Святогор не з усім згоден:
"Вводити "бонусні" штрафні бали можна ні в якому разі. Адже фактично вони дають право водіям якийсь час безкарно порушувати ПДР, а це викличе зростання аварій"
"Некоректно також виписувати штраф на власника машини: за кермом може бути інша людина, причому не член родини, адже авто нерідко продають за дорученням. Держава зобов'язана довести провину людини, а не він повинен виправдовуватися. А ось те, що штрафи зменшать, автоматизують їх облік і дадуть можливість розрахуватися на місці порушення – це правильно", – сказав Олексій Святогор.
Думки водіїв розділилися. "Я за автофіксація хоча б в містах – порядку стане більше, наприклад, з паркуванням. Те, що штрафи зменшать – теж правильно", – говорить Володимир Стамескін.
А от Олексій Іванов проти: "Я, наприклад, за адресою реєстрації не проживаю. А якщо я ще номер мобільного зміню? Як вони мене зі своєю камерою шукати збираються?".
Читайте також:
- Реформа ДАІ: в київські патрульні йдуть навіть молоді мами і фермери (інфографіка)
- Як зміняться МРЕВ в Україні
- Всі нинішні співробітники ДАІ будуть звільнені – МВС
- Реформа в МВС: наберуть новачків і впровадять психологічну перевірку (інфографіка)
- ДАІ України готується ввести систему балів і штрафів для водіїв
- ДАІ більше не буде купувати "Візири"