З визначними пам'ятками, але без інфраструктури: що не так з туризмом в Україні

Системна робота з розвитку туризму майже не ведеться, але Європа пропонує нам свої рішення

Україна багата на мальовничі і вражаючі пам'ятки і туристичні місця. Але в подорожах країною нерідко можна зіткнуться з проблемою – нерозвиненою інфраструктурою. Дійсно, часом дістатися до тієї чи іншої пам'ятки буває непросто, особливо, якщо вона не розташована в якомусь великому місті. Сайт "Сьогодні" розбирався, який стан справ з туристичною інфраструктурою, з чим доведеться зіткнутися туристам і чи можна виправити існуючі проблеми.

Величезний потенціал і безліч проблем

Неймовірні каньйони, стародавні замки, густі ліси, старовинні будинки, моря і мініатюрні пустелі – в Україні дивним чином поєднується все це. Тут є на що подивитися і куди з'їздити. Але, замислюючись про внутрішній туризм, не варто забувати про таку важливу деталь, як інфраструктура, яка, на жаль, залишає бажати кращого.

Безумовно, приїхати до Києва і подивитися на Києво-Печерську Лавру – труднощів не становитиме. Адже до столиці можна дістатися і на літаку, і на потязі, і на автобусі, і на маршрутці – вибирай будь-який вид транспорту, який припаде до душі і по кишені. А ось для того, щоб потрапити, наприклад, на Коростишівський кар'єр, які останнім часом стає все популярнішим туристичним місцем, вже доведеться помучитися в пошуках транспорту і маршруту.
 

Реклама

Або, наприклад, Шарівська садиба, яка розташувалася неподалік Харкова. Білокам'яний замок захоплює дух, а парком, що розкинувся навколо нього, можна гуляти годинами. Тільки от від Харкова до селища Шарівка відстань пристойна – близько 75 км, маршрутки до замку не їздять, а зупиняються на головній трасі, тому, вибираючи такий вид транспорту, потрібно готуватися до довгих піших прогулянок. Виїхати з замку ввечері – і зовсім завдання "із зірочкою", а готелів в селищі немає. Оптимальніше всього їхати туди на машині або ж з туристичною групою на автобусі. І це тільки декілька прикладів, але ж в Україні безліч подібних місць, дістатися до яких – той ще квест.

"Україна має величезний потенціал для розвитку внутрішнього туризму, але його стримують три величезні проблеми: недостатній рівень інфраструктури, рівень сервісу і недостатня інформованість – йдеться про презентацію тих місць, які є в країні", – розповідає Валерія Бондаренко, експерт проекту ЄС "Підтримка системи географічних зазначень в Україні".

Проблеми – в дорогах, точніше, в їх відсутності

Українські дороги – це одна з найболючіших тем для суспільства. Їх ремонтують, модернізують, витрачають безліч грошей, але стан покриття, здається, не поліпшується. В уряді розводять руками – не вистачає коштів.

"Основна проблема дорожньої галузі у нас – це брак грошей. Ця проблема виникла не сьогодні і не вчора, вона виникла на початку 2000-х, коли на державному рівні було прийнято рішення не фінансувати дороги за захищеною статтею з державного бюджету, а виділяти гроші тільки в разі потреби. Тому у нас катастрофічне недофінансування цієї галузі", – пояснює Олег Сірий, заступник директора департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку і автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури.

Він додає, що в Україні зараз близько 200 тис. км доріг, а 2018 року під час децентралізації частина доріг перейшла до місцевих адміністрацій, які і повинні безпосередньо займатися ремонтом дорожнього покриття і розвитком інфраструктури.

Реклама

"2018 року Кабмін прийняв програму про розвиток автомобільних доріг на п'ять років – з 2018 по 2022 рр. включно. На це планується витратити близько 300 млрд грн. 2018 року на дороги державного значення ми витратили близько 24 млрд грн", – зазначив чиновник.

Згідно із затвердженим планом, в Україні до 2022 р. повинні відремонтувати чимало доріг, але йдеться тільки про ті, які перебувають в юрисдикції Мінінфраструктури та Укравтодору. А ось місцеві адміністрації не надто поспішають займатися ремонтом. Навіть зайшовши на Prozzoro, можна знайти сотні тендерів, які, хоч і пройшли успішно, далі паперової тяганини не пішли. Причина розірвання договорів з підрядниками проста – брак грошей в бюджеті.

Крім ремонту доріг, на місцях також повинні задуматися про благоустрій міст і прилеглих територій. Так, в Україні мало де є покажчики на туристичні об'єкти та місця відпочинку. До слова, встановлювати такі покажчики теж повинні місцеві адміністрації.

Проблема з інфраструктурою – це ще й відсутність туалетів і сміттєвих урн. Все це в комплексі виливається в те, що Україна залишається незручною для туристів країною.

Зараз українське законодавство намагаються наблизити до європейських норм. Так, 2019 рік був названий роком якості і вдосконалення українського туризму.

"Це означає, що цей рік ми присвячуємо міжнародним стандартам якості, екологічності, доступності. У нас прийнято вже 36 міжнародних стандартів, які стосуються і закладів харчування, і туристично-інформаційних центрів, і транспортних кампаній, і пляжів, і інших суб'єктів туристичної діяльності", – ділиться Іван Ліптуга, президент Національної туристичної організації України.

Гастротуризм в Україні: чим можна привабити

На круглому столі "Туризм і дороги: обговорення інфраструктурного забезпечення", що нещодавно відбувся, організованим профільними міністерствами, експерти Євросоюзу представили напрацювання з еногастрономічного туризму (еногастрономія – мистецтво поєднання вина з їжею), в тому числі перший в Україні пілотний проект "Дороги Вина і Смаку". Проект запустять на Одещині, тому що там зараз є хороша траса Одеса-Рені, яка забезпечить вдалу логістику. Ініціатива спрямована на те, щоб сприяти розвитку сільських територій.

Реклама

"Для розробки концепції розвитку сільського і еногастрономічного туризму в Україні ми вибрали Одеську область тому, що там є відремонтована дорога – Одеса-Рені. Перший проект тому і буде запущений в цьому регіоні, що там немає логістичних проблем. Туристичний еногастрономічний маршрут "Дорога Вина і Смаку" повинен впровадити в Україні інноваційний досвід Євросоюзу і сприяти розвитку сільських територій. Адже в світі щорічні надходження від гастрономічного туризму сягають 150 млрд дол. ", – розповів керівник проекту Європейської комісії "Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні" Саверіо Савіо

Він додав, що успіх проекту залежить від виконання декількох обов'язкових умов: повинні бути локальні туристичні об'єкти з сільськими та історичними особливостями; розвинена туристична інфраструктура поблизу об'єкта (йдеться про ресторани, готелі тощо); а також транспортна інфраструктура, яка надасть можливість вільного і швидкого доступу до туристичної локації (аеропорти, якісні дороги тощо).

Національний експерт з питань еногастрономічного туризму Олена Мотузенко каже, що зараз в Україні можна розвивати кілька напрямків гастрономічного туризму: винний, сирний або медовий. На сьогодні все це розвивається стихійно і не завжди легально, тому проект покликаний вивести ці гастрономічні туристичні маршрути в легальне поле.

"Ми впевнені, що поруч з нашим еногастрономічним маршрутом розвиватиметься інфраструктура, відкриються сільські садиби, активізується бізнес. Розробка проекту триватиме 1,5 року, і наше завдання – не тільки розробити маршрут в Одеській області, а й розробити дорожню карту для подібних маршрутів в інших напрямках по всій країні", – зазначила Мотузенко.

БЗавдяки таким маршрутам повинна розвиватися сільська місцевість і інфраструктура, адже туризм – потужний драйвер, який сприяє активному поліпшенню територій. У нас же наразі системної роботи в галузі туризму майже не ведеться.

Проект Європейського Союзу "Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні" запровадить географічні зазначення в сегменті виноробства і виробництва локальних продуктів на всій території України. Планується створення туристичних маршрутів з різною протяжністю, в різних регіонах і з різними пропозиціями та пам'ятки. Карта цікавих місць буде повністю інтерактивною, і кожен зможе вибрати для себе оптимальний варіант гастроподорожі.

Експерти зазначають, що Україна – потужна аграрна країна, тому гастротуризм тут просто зобов'язаний набирати обертів і стати затребуваним. Проте, для розвитку туристичних маршрутів та інфраструктури до потрібного рівня повинен пройти не один рік. Виправити ситуацію за клацанням пальців неможливо. В процесі мають бути задіяні не тільки міністерства, але і місцеві адміністрації, на яких лежить більша частка відповідальності, і представники бізнесу, яким має бути цікаво розвиток своїх регіонів.

Нагадаємо, раніше "Сьогодні" розповідали про те, що новий туристичний сезон відкрили в знаменитому заповіднику Кам'яна могила.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64301.06

Bitcoin Cash (BCH)

487.98

Binance Coin (BNB)

560.75

Ethereum (ETH)

3100.46

Litecoin (LTC)

81.46

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти