Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Штрафи за порушення ПДР збільшать: чи допоможе це зменшити кількість аварій

10 жовтня, 16:59

Ігор Сєров

Підсумки перевірок: у водіїв автобусів немає навіть прав

Реклама

Поліцейські назвали п'ять головних причин ДТП на українських дорогах. Департамент патрульної поліції опублікував статистику аварій і їх головних причин за 9 місяців нинішнього року, порівнявши їх з минулим роком.

Як виявилося, найпоширенішою причиною аварій з постраждалими у нас в країні є перевищення безпечної швидкості.

На другому місці – порушення правил маневрування, на третьому – порушення правил проїзду перехресть, на четвертому – недотримання дистанції, на п'ятому – керування авто в нетверезому стані.

Самих же аварій на трасах України стало більше майже на 7 тисяч порівняно з таким же періодом минулого року. Всього за три квартали сталося майже 115 тисяч ДТП. Зростання аварій спостерігається у всіх областях, за винятком трьох. У Миколаївській, Черкаській та Чернівецькій йде невелике зниження – на 0,9%, 1,4% і 2,7%.

А ось найбільше зростання аварійності з'явився в Кіровоградській (25,1%), Донецькій (17,7%) і Закарпатській (17,5%) областях.

Ось як пояснюють зростання ДТП самі поліцейські.

"У нас прикордонна область, через яку проходить велика міжнародна транспортна артерія Київ – Чоп. Кількість транспорту постійно збільшується, а інфраструктура залишається колишньою, непристосованою до такого числа автомобілів. Наприклад, візьмемо ситуацію в Ужгороді. Вулиці вузькі, дефіцит паркомісць. В результаті стаються зіткнення, які нам теж доводиться документувати. У той же час в нашій області знизилася кількість загиблих і травмованих в аваріях", – розповів сайту "Сьогодні" голова патрульної поліції Закарпатської області Юрій Марценишин.

Більше стало аварій і на дорогах Києва. Кількість ДТП перевищила 29 тис., хоча минулого року становила трохи більше 27,5 тис. Одна з останніх резонансних аварій сталася вдень 10 жовтня в самому центрі столиці – Ford зіштовхнувся із швидкою, в результаті чого остання перекинулася на бік.

Також поліцейські розповіли, що кожної доби в країні в середньому стається 425 ДТП (торік – 396), щодня гинуть 8 осіб і ще 86 травмуються. Якщо аналізувати ситуацію з початку року, то на трасах України загинули 2369 осіб, а травмувалися понад 23 тис. І за загиблими, і за травмованими також є зростання на рівні трохи більше 4%.

За словами першого заступника голови Департаменту патрульної поліції Олексія Білошицького, після серії смертельних аварій були проаналізовані причини подібних ДТП. Результати виявилися плачевними. Білошицький навів приклад, коли поліцейські на Рівненщині зупинили пасажирський автобус. Під час перевірки копи встановили, що шини на транспорті були пошкоджені, стан здоров'я водія ніхто не перевіряв, але найкричущішим порушенням виявилося те, що водій ніколи в житті не отримував прав.

"Під час огляду місць ДТП поліцейські фіксують відсутність ременів безпеки для пасажирів автобусів, – заявив Білошицький. – Техстан автобусів не відповідає вимогам, що стосуються безпеки дорожнього руху. Наприклад, зношений протектор шин, недостатньо надійний стан конструкції і кріплення пасажирських сидінь. Для перевезення пасажирів все ще використовуються переобладнані в гаражах старі вантажні автобуси...".

За словами Білошицького, Департамент патрульної поліції ініціюватиме підвищення штрафів за незадовільний стан пасажирського транспорту і обладнання пасажирських сидінь в автобусах ременями безпеки.

Надія на лазер

Днями виповнився рік, як патрульні поліцейські ловлять лихачів за допомогою лазерного вимірювача швидкості TruCam. З жовтня 2018 року копи склали понад 302 тис. адміністративних протоколів на таких водіїв. Всього в Україні зараз працюють 100 приладів. Зазвичай, їх використовують на найаварійніших ділянках трас.

"Там, де працюють патрулі з цим радаром, вже відзначаємо зниження аварійності", – сказали нам поліцейські.

Нагадаємо, штраф за перевищення швидкості становить 255 грн.

Як ми з'ясували в Єдиному держреєстрі судових рішень, починаючи з жовтня 2018 року вже опубліковані понад 970 рішень судів. Тобто щомісяця близько 60 водіїв оскаржують свої порушення в судах. Свої претензії вони аргументують тим, що радар "приписав" їм чуже порушення. Опитані нами поліцейські підтвердили, що частина водіїв починають оскаржувати порушення прямо на місці.

"Вони заявляють, що радар нібито помилився. Мовляв, швидкість перевищив інший водій, який їхав поруч. Не погоджуючись з порушенням, подають до суду, але, зазвичай, суди відмовляють їм", – розповіли нам патрульні.

Штрафи підвищать, швидкість знизять

Наступного року в Україні можуть підвищити штрафи за порушення правил дорожнього руху і знизити допустимий поріг перевищення швидкості. Про це заявив голова МВС Арсен Аваков.

Автоексперт Володимир Караваєв говорить, що поріг потрібно знижувати якомога швидше.

"Зараз допустимий поріг швидкості становить +20 км/год. Для населених пунктів він величезний і неприпустимий. На мій погляд як експерта і водія, він повинен становити не більше 5 км/год. Інша ситуація – за межами населених пунктів. Там його, цей поріг, потрібно залишити. Поясню чому. Якщо попереду легкового авто їде на швидкості 80 км/год вантажівка, то у легкового авто повинна бути можливість обігнати на такій швидкості, яка дозволена законом", – говорить Караваєв.

До цього експерт додав, що підвищення штрафів в Україні, як і в будь-якій країні, ефективне лише протягом півроку.

"Практика показує, що через півроку про посилення відповідальності водіїв починають забувати і не звертати на неї увагу. Куди ефективніше системний контроль на дорогах", – говорить Караваєв.

Нагадаємо, в Україні вже протягом декількох років обговорюють впровадження тотальної відеофіксації порушень ПДР. За підрахунками експертів, вартість проекту становить близько $ 500 млн, і для його реалізації необхідні інвестори. У поліції уточнюють, що наявність камер на трасах стало б хорошим стримуючим фактором.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...