"За проїзд передайте!". Пасажири, які регулярно користуються громадським транспортом, стверджують, що саме з цієї фрази часто починаються конфлікти. Чому безневинне прохання може стати каталізатором сварки і як поводитися у маршрутці, щоб не провокувати сусідів?
Громадський транспорт – інша планета. Коли в салоні тиснява, залишатися ввічливим може не кожен. Саме з форми оплати проїзду і починається ввічливість – переконані пасажири. Про грубість пишуть у соціальних мережах:
"Коли буваю в Києві, часто трапляється, що всядеться якесь хамло в маршрутці на заднє сидіння і потім передає гроші за проїзд, змушуючи 6 осіб, що стоять попереду, напружувати один одного. І ще й кричить, щоб здачу швидше йому/їй передавали".
Сергій в маршрутках проводить до дві години щодня. Говорить, у столиці зазвичай передати за проїзд просять тих, хто стоїть.
"Це взагалі ситуація небезпечна на дорозі. Коли людина передає через тих, хто стоїть – дуже небезпечно", – каже житель Києва Сергій.
У пасажирів, які передають, свої аргументи:
"Я вважаю, що якщо у людини не зайняті руки, то можна й передати".
А ось в Одесі розраховуються під час виходу. З задньої площадки гроші водієві передають через сидячих пасажирів. Водії кажуть: як би не розраховуються пасажири під час поїздки або на зупинці графік руху від цього не змінюється.
"Все швидко, автоматично на автопілоті, дівчина. Це ж все з досвідом швидко робиться. Знаєте, я на ходу швидше гроші рахую ніж бухгалтер на комп'ютері, на ходу", – розповідає Сергій Добуш, водій маршрутного таксі.
У Львові гроші за проїзд передають під час руху і тільки за пасажирів, які сидять.
У столиці пасажири і водії одностайні: найзручніша – електронна оплата. Така система оплати вже не перший рік діє у Старому Світі.
Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" розбиралися, хто мусить поступатися місцем і як уникнути бійки в громадському транспорті. Люди забувають, що громадський транспорт – це територія загального користування. На ній варто дотримуватися певних правил і в жодному разі не відповідати агресією на агресію.