Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Новини Сьогодні
Зробити стартовою
26,84
30,19
РУС

TruCam в дії: експерт порадив водіям платити за рахунками і перечитати ПДР

Правозахисник радить водіям серйозно поставитися до нововведення

Автор фото: Анатолій Бойко, "Сегодня"
Автор фото: Анатолій Бойко, "Сегодня".

З 16 жовтня за порушення швидкісного режиму поліція почала карати водіїв гривнею. Так, за перевищення швидкості на 20 кілометрів на годину автомобіліст заплатить 255 гривень, а на 50 км / год – 510 грн. Порушення патрульні фіксуватимуть за допомогою приладів вимірювання швидкості TruCam.

На думку правозахисника, фахівця з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимира Караваєва, такі нововведення зроблять більш дисциплінованими деяких водіїв і змусять їх більш уважно ставитись до дотримання швидкісного режиму
.

"Самфактвимірюванняшвидкостізробитьдеякихводіїв більш розсудливими,що,будемосподіватися,позитивнопозначитьсянаситуаціїнаукраїнськихдорогах",-вважаєКараваєв.

УточностісамихприладівTruCamідостовірностіданих,яківонибудутьфіксувати,експертне сумнівається.Алеосьпідхіддофіксаціїправопорушеньвумовахзавантаженостідеякихдорожніхділяноквикликаєуправозахисникапитання.

"TruCam – це лазерний вимірювач швидкості, він дуже точно це все вимірює. З точки зору точності і техніки проблем не буде. А ось з точки зору самого процесу виміру можуть бути складності. Наприклад, коли йде чотири смуги в одному напрямку, і по лівій смузі буде рухатися автомобіль з перевищенням швидкості, зупиняти його буде дуже і дуже проблематично. Якщо поліцейський буде вибігати на дорогу і всіх підряд зупиняти, він створить аварійну ситуацію, що не дуже добре. Я бачу один варіант – вибирати такі місця, де можна розділяти потоки і адекватно їх зупиняти", – доповнює експерт.

Правозахисникрадитьводіямсерйознопоставитисядо цього нововведенняівразіможливогоправопорушеннявідразужоплачуватиштраф.

"Єфактпорушення,водіязупиняють,виписуєтьсяпостанова.Цейштрафтребасплатити.Якщожвінне оплачуєтьсяпротягомдвохтижнів,тоцейштрафпередаєтьсянапримусовестягненнядо виконавчої служби.Атамнаслідкидуженеприємні:автомобільбудеоголошенийврозшук,йогозатримають,відправлятьнаштрафмайданчикдотихпір,покиводійне розрахуєтьсязапослугиевакуатора,зберіганняіне сплатитьштраф.Ябне радивзцимжартувати",-говоритьправозахисник.

АлеприцьомуюристрадитьперечитатиПДР,щобне заплатитизайвігроші.Аджезнакинаукраїнськихдорогахне завждивстановлюютьу відповідністьзправиламиістандартами,іводієвіможутьневиправданопред'явитипорушення.

"Унасєпункт12.10Правилдорожньогоруху.Вінчітко обумовлює,вяких випадкахобмежуєтьсяшвидкістьівяких випадкахвстановлюютьсязнаки,що обмежуютьшвидкість.Уцьомупунктієтакафраза:якщознакиобмеженняшвидкостівстановленізпорушенням вимогданихправил,зпорушеннямстандартів,водіяне можна притягнутидовідповідальностізапорушенняшвидкості.

Засловамиексперта,щостосуєтьсястандартів,товУкраїнічасто-густоєпорушення.Крімтого,єзнаки,яківстановлюютьсязпорушеннямстандартів.

Наприклад, на міжміських трасах є знаки обмеження знаків 3.29 і під ним стоїть табличка 7.2.1, яка позначає зону дії знака. І, допустимо, на табличці написали 3 000 метрів. Ось це і є пряме порушення стандартів. Водій не зобов'язаний три кілометри їхати повільно. А йому можуть пред'явити перевищення швидкості. Хоча стандарти говорять, що табличка 7.2.1. не застосовується разом зі знаком 3.29. Якщо є така комбінація знаків, то табличка 7.2.1. не може бути 3 км, якщо там є перехрестя. Знак діє до найближчого перехрестя. Є підстави оскаржити такий штраф. Крім того, у нас є таке вимоги, що знаки повинні дублюватися. Є дві смуги руху в одному напрямку. Знак повинен бути не тільки справа, але і зліва. Якщо стоїть знак обмеження швидкості, але він не продубльований з лівого боку, це теж підстава для оскарження", – підсумовує Караваєв.

Нагадаємо,ранішесайт"Сегодня"розповівпро те,щорадари для фіксації порушень швидкісного режиму післячотирирічноїпаузиінизки резонанснихДТПповернулисянадорогиУкраїни."Пільговийрежим"дляводіївзакінчився,ітепертих,хтобудутьперевищуватидозволенушвидкістьруху,поліціябудезупинятиіштрафувати.

Фіксувати порушення копи будуть за допомогою TruCam — приладу, створеного фахівцями американського NASA. Він дозволяє вимірювати швидкість лазерним променем на відстані до 1200 м як в зустрічному, так і в попутному напрямку. Може працювати без підзарядки 15 годин, а карта пам'яті розрахована на 16 тис. відеороликів або 40 тис. фотографій. Швидкість роботи – 3 фотокадри в секунду. Крім того, лазерні радари оснащені GPS – можуть точно фіксувати координати порушення. Вперше на українських дорогах "труками" з'явилися в 2010 році, але в 2014-му їх заборонили через ліквідацію ДАІ і скандали з сертифікатами. Зараз, за неофіційними даними, їх число не перевищує 200 штук на всю країну, а в столиці – не більше десятка. Станом на той час за кожен такий прилад було заплачено $ 11 тис.

Такожвкоментарісайту"Сегодня"експерт,генеральнийдиректорВсеукраїнськоїасоціаціїавтомобільнихімпортерівідилерівОлегНазаренкорозповідав, навіщо потрібне фото- і відеостеження за водіями.Вінвважає,щоцеєкрокомдо стандартівЄС.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " TruCam в дії: експерт порадив водіям платити за рахунками і перечитати ПДР". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Людмила Грубник

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.