Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

В аеропорту загубили багаж: як повернути і отримати компенсацію

7 липня, 07:22

Анастасія Іщенко

В аеропортах безслідно губиться всього 7% багажу

/ Фото: Depositphotos

У соціальних мережах і на форумах різних авіакомпаній люди постійно скаржаться на те, що їх багаж зникає, губиться, відлітає зовсім в інше місце. На жаль, такі випадки не рідкість, а повернути свої речі – завдання непросте.

Нещодавно ми як раз писали про те, що кількість авіапасажирів в Україні з кожним роком збільшується. Так, з 2016 по 2018 рр. загальне зростання пасажиропотоку в аеропортах країни склало 92%, частка лоукостів в міжнародному напрямку – 30%. Кількість пасажирів, які скористалися послугами українських аеропортів у січні-березні 2019 р збільшилася на 21,8% в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року – до 4,42 млн осіб.

Але ніхто не застрахований від того, що його багаж загубиться при перельоті. Так, на сайтах з відгуками про авіакомпанії не рідкість коментарі про те, що багаж в аеропортах неодноразово губили і не повертали.

Сайт "Сьогодні" докладно розповідає, що робити, якщо в аеропорту загубили ваш багаж, як можна його повернути і повинні виплачувати компенсацію.

Чому зникає багаж

Після прильоту в аеропорт вам потрібно пройти до стрічки видачі багажу. Важливо знайти саме свою стрічку: щоб не заплутатися, над кожною є табло з номером рейсу, тому просто знайдіть свій, звірте його з тим, що написано в вашому квитку і чекайте багажу. Правда, може виявитися, що ваш багаж все ж таки не приїде, але і в цьому випадку не варто сильно хвилюватися. Так, за даними авіапорталу SITA, 85% багажу повертають господарям протягом 48 годин. Головне – правильний механізм дій і спокій.

Давайте розберемося, чому багаж може загубитися. Є кілька причин, одна з найпоширеніших – це поспіх і брак часу. Припустимо, якщо ви приїжджаєте в аеропорт в останню хвилину, проходите реєстрацію і здаєте свої валізи, то працівники просто не встигають завантажити все це в літак і часто відправляють багаж наступним рейсом. Така ж історія і в ситуації, якщо рейси раптово зсуваються в часі, через що виникає плутанина.

Інша поширена причина – втрата бирки. Співробітники аеропорту можуть погано її приклеїти, або ж вона може відпасти при транспортуванні, через що багаж залишиться нічийним. До речі, за даними на 2017 р 15% втрачених валіз зникали саме через відсутність бирок.

Реклама

Якщо ви багато літаєте і зберігаєте на валізі всі бирки з попередніх поїздок, це теж може стати причиною втрати багажу. В аеропорту ваші валізи можуть помилково відправити за старими маршрутами, тому краще, щоб на вашій валізі була тільки бирка з поточної поїздки.

Часто багаж може загубитися, якщо ви летите з пересадками, і особливо якщо користуєтеся при цьому послугами різних авіакомпаній. В цілому, від цього ніхто не застрахований, а людський фактор скасувати не можна, але потрібно знати, як повернути свій багаж назад.

Як повернути багаж

Якщо стрічка видачі багажу зупинилася, а ваші валізи і сумки так і не прибули, потрібно звернутися в службу розшуку багажу в аеропорту прибуття – Lost&Found/Passenger Service. Зазвичай вона розташовується поруч зі стрічками з видачею багажу, якщо ж її там немає, можна уточнити у працівників аеропорту, де її знайти.

У цій службі потрібно буде оформити акт про неналежне перевезення багажу – Property Irregularity Report (PIR). Варто пам'ятати, що цей акт оформляється в день прибуття рейсу і за місцем призначення, до моменту виходу з контрольної зони аеропорту. Тому акт складати потрібно швидко і за місцем, тому що після виходу з аеропорту він не матиме ніякої юридичної сили.

У документі потрібно буде вказати ваші контактні дані, ПІБ, маршрут перельоту, адресу доставки багажу, опис багажу, його відмінні риси, всі відомості про нього, вагу тощо. Після цього вам видадуть копію акта і лист з інформацією про терміни і умови розшуку багажу, контактами служби розшуку і кодом, який можна використовувати для перевірки стану запиту в глобальній системі відстеження багажу World Tracer або ж на сайті вашої авіакомпанії.

В тренді
Дощі, заморозки і знову потепління: синоптик розповіла про погоду в найближчі дні

До слова, якщо протягом трьох днів багаж так і не знайшли, потрібно скласти детальний список речей, які були у валізі, і відправити його в службу розшуку багажу.

Як тільки ваш багаж знайдуть – вам зателефонують. Але це при ідеальному розкладі, в реальності ж дзвонять далеко не всім, тому краще самостійно контролювати стан пошуків своїх валіз. Крім моніторингу на сайті, можна дзвонити у службу розшуку багажу та уточнювати, як йдуть справи. Після виявлення багажу і згідно з Варшавською конвенцією, якої дотримується більшість авіакомпаній світу, перевізник повинен доставити загублений багаж додому у зручний для вас час, але також його можна забрати самостійно. У нас більш популярний другий варіант, оскільки доставляють валізи додому досить рідко. Якщо поїдете в аеропорт забирати багаж, не забудьте взяти з собою паспорт і акт PIR.

Що робити, якщо багаж так і не знайшли

Не варто панікувати заздалегідь. Протягом 21 дня багаж вважається затриманим, а не загубленим. До речі, тільки 7% сумок губляться безповоротно, всі решта повертаються до своїх власників. Але якщо за 21 день ваш багаж так і не знайшли, це означає, що він безслідно загублений і повернути його не вдасться. Тому пасажир має право вимагати компенсацію за втрачені речі і чемодан, адже відбувається все це з вини авіакомпаній.

Реклама

Щоб багаж було простіше знайти, купуйте валізи з адресниками, або ж чіпляйте їх додатково. На адреснику можна вказати ваше ім'я, прізвище, контактні дані, країну і місто проживання. Так багаж буде простіше знайти та ідентифікувати серед інших сумок. Ну, і знімайте бирки з попередніх польотів, про що ми вже писали вище.

Також буває, що багаж повертають, але не в повному обсязі, тобто з сумок зникають деякі речі. Якщо в аеропорту прибуття ви виявили пошкодження багажу або нестачу вмісту, знову ж можна звернутися в службу розшуку багажу та заповнити акт про пошкодження або крадіжку багажу, Damage and Pilferage Report (DPR). Робиться це безпосередньо по прибуттю і до виходу із зони прильоту.

Якщо пропажу речей ви виявите будинку, можна відправити авіакомпанії скаргу на електронну адресу. Такі претензії потрібно подавати не пізніше семи днів з моменту отримання багажу. До них варто прикріплювати квитки або маршрут-квитанції, фіскальні чеки оплати послуг, відривні талони багажної ідентифікаційної бирки, акти про пошкодження багажу тощо. Все це допоможе прискорити розгляд скарги, яка, згідно з регламентом, розглядається до трьох місяців.

Чи повинні виплатити компенсацію

Багаж повинні знайти протягом 21 дня; в тому випадку, якщо за цей термін нічого не сталося, ви маєте право вимагати компенсацію за втрачені речі. І авіакомпанія не може вам відмовити, тому що це регламентується Варшавською конвенцією і Гаазьким протоколом, які поширюються на всі міжнародні перевезення.

Для отримання компенсації потрібно буде направити авіаперевізнику письмову претензію з копіями авіаквитка, багажної бирки, акта про неналежне перевезення багажу, квитанції про оплату наднормативного багажу тощо. Не варто забувати, що претензію можна направляти авіаперевізнику тільки протягом 2 років з моменту прильоту. Розглядати претензію перевізник може до 3 місяців, а якщо у перевезенні брало участь кілька авіакомпаній, то термін збільшується до 6 місяців. Після цього компанія вирішить, виплачувати компенсацію, чи ні.

Правда, сума компенсації не дуже вас порадує. Розраховується все це просто – 20 доларів за 1 кг втраченої ваги, при цьому абсолютно неважливо, скільки коштували речі, які знаходилися у вашій валізі.

На розсуд компанії вам можуть виплатити компенсацію за втрату дорогого одягу і взуття, але для цього потрібно подати скаргу протягом 18 місяців з моменту зникнення. Якщо вашу скаргу не розглянуть, ви має повне право звернутися до суду і вимагати відшкодування збитків.

До речі, якщо втрата багажу виявлена в аеропорту в країні, яка не є місцем постійного проживання пасажира, він може зажадати компенсацію на засоби першої необхідності, але сума компенсації обмежується 50 доларами.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, як перевірити туроператора перед відпусткою.

Також новини "Сьогодні" розповідали, як скласти гардероб для всієї родини в один багаж.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...