Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Чого потребує українська армія

18 березня 2017, 08:00

Денис Попович

На думку волонтерів, головною проблемою є автотранспорт для медиків


Замість УАЗа. Санітарний автомобіль українського

Замість УАЗа. Санітарний автомобіль українського

Українськіволонтеривідзначають,щоарміябільше невідчуваєпроблемзїжею,одягомтаекіпіруванням.Однакавтомобільноготранспорту,особливодляевакуаціїпораненихзпередньогокраю,як і раніше невистачає.Дляцихцілейчастовикористовуютьсяцивільніавтомобілі,яківолонтериперегналивУкраїнуз-за кордону.Начетвертомуроцівійнидержавапокине змогланалагодитивиробництвоспеціальноїмедичноїтехніки,необхідноїдляпорятункулюдейз"передка".

БАЛУЮТЬ ВІЙСЬКОВИХ. На цьому тижні виповнюється три роки з моменту незаконної анексії Криму, після якої почалася війна на Донбасі. Українська армія виявилася не готова до такого повороту подій. Велику роль в постачанні ЗСУ, особливо в перший рік агресії, зіграли волонтери. Зараз, згадуючи ситуацію трирічної давності, волонтери відзначають величезний прогрес. "Я пам'ятаю 2014 рік, коли ми починали. Тоді в армії майже нічого не було. А зараз же в списку обов'язкових потреб відсутні берци, форма, теплі речі. Ця проблема повністю вирішена", – зазначає волонтер громадської організації "Ініціатива Е +" і член ради волонтерів при Міноборони Валентина Варава.
Такої ж думки дотримується і координатор волонтерського фонду "Повернись живим" в 2014-2015 роках Ольга Решетилова. За її словами, навесні-влітку 2014 року всі ганялися за бронежилетами і касками, тактичними окулярами, наколінниками, якісною натовською формою. "Ми практично вичистили всі натовські склади списаної екіпіровки. Одного разу українці з діаспори мало не побилися з Ліваном на одному з американських складів через останню партію форми. Зараз ці потреби закриті. Броники, каски – все це є. Є і "пікселька" (форма з камуфляжем типу "піксель". – Авт.). Багато нею незадоволені, але вона все одно набагато краще, ніж "дубок" (камуфляжна форма, з якою армія зустріла війну. – Авт.). А будь-яку дрібницю на зразок засобів гігієни і нижньої білизни при нинішніх зарплатах бійці вже можуть собі дозволити купити", – зазначає Решетилова.

Немає проблем і з харчуванням. За словами Решетилової, волонтери, які продовжують возити одяг, вже "балують військових": "Я не раз бачила, як" волонтерка "валяється під ногами на позиціях, бійці перебирають і крутять носом. Бувають, звичайно, такі випадки, як недавно в Крутій Балці (населений пункт в Ясинуватському районі Донецької області. – Авт.), коли міна потрапила прямо в бліндаж і всі особисті речі бійців згоріли. Але такі випадки тут же стають відомі у волонтерському співтоваристві, і потреба моментально закривається".

ЧОГО БРАКУЄ. Як зазначила Ольга Решетилова, фронту досі потрібні тепловізори та прилади нічного бачення. "Втім, мова вже йде про те, що "на той ВОП треба б ще один теплик", а не про те, що" у нас один тепловізор на всю роту, яким користуємося по черзі". Нещодавно я намагалася купити тепловізор українсько-угорського підприємства "Арчер", але не вийшло. Підприємство зайнято великим замовленням Міноборони, і це дуже радує", – уточнила волонтер.
За її словами, армії також потрібні безпілотники. Але не так складно знайти сам апарат, як навчити хорошого оператора: "Тому в деяких волонтерських організаціях є виїзні бригади, які проводять аеророзвідку місцевості на замовлення командирів".

Валентина Варава також зазначила, що артилеристи потребують хороших тактичних навушниках, щоб не оглухнути під час стрілянини. Як і раніше необхідні засоби зв'язку, які б не прослуховувалися противником, біноклі з високою роздільною здатністю. Однак головною проблемою, за словами Валентини, залишається автомобільна техніка, необхідна для евакуації поранених з поля бою.

SAXON ДЛЯ ПОРАНЕНИХ.В Міноборони провели інвентаризацію транспортних засобів, переданих армії волонтерами. Виявилося, що в армії зараз знаходяться 1530 таких автомобілів: 341 машина приїхала з країн СНД, один тисяча сто вісімдесят дев'ять – з далекого зарубіжжя. За словами Валентини Варави, були враховані ті автомобілі, які "вижили" у фронтових умовах. До слова, волонтерська організація, яку представляє Валентина, перегнала в зону АТО більше 50 машин, взявши на себе всю процедуру – починаючи з пошуку коштів і закінчуючи супроводом транспорту в зону боїв, щоб не "викрутили" в дорозі.
Всього ж в 2014-2015 роках в Україні переправили 34 тисячі автомобілів. Але до військових, за словами Валентини Варави, з цієї кількості потрапила половина. Решта ввозилися комерсантами або ж розбиралися на запчастини. Тому інвентаризацію "благодійного" транспорту ініціювали самі волонтери для того, щоб ті люди, які дійсно допомогли фронту, не мали проблем із законом і не платили штрафи за порушення митних правил, в окремих випадках досягають 18 тисяч гривень. "У такій ситуації опинилися, наприклад, ірландські українці, які перегнали машину, а їх змусили заплатити штраф за порушення при перегонці попередніх автомобілів. Ситуація кричуща: люди рятують країну, а країна їх карає", – говорить Валентина Варава.

За її словами, саме ті машини, які перегнали волонтери, до сих пір в основному використовуються для порятунку поранених. При цьому безпосередньо з "передка" людей відвозять на який-небудь броні або просто забирають на руках.
"І тут виникає проблема: нам потрібні джипи з подовженою колісною базою для того, щоб разом з санінструктором доставити пораненого до дороги, де його забере швидка і привезе в найближчу лікарню", – говорить Валентина Варава.
Вона зазначила, що в Україні досі слабо розвинена тактична медицина. Зокрема, затверджені Міноборони аптечки для надання першої медичної допомоги хоч і присутні в достатній кількості, але замість сучасних турнікетів для зупинки кровотечі оснащені, наприклад, застарілими джгутами Есмарха: "Це вже позавчорашній день. Медики кажуть, що безліч ампутацій були пов'язані саме з використанням джгутів Есмарха. Була спроба купити турнікети українського виробництва, але вони виявилися неякісними"
.

Реклама

17077-1_large_1__

Броньовик Saxon.Ефективнийлишедляасфальту,алевумовахбездоріжжязанадтоважкий

В тренді
Буде свіжо і мокро: синоптик розповів про погоду в п'ятницю

Волонтеррозповіла,щодержаванамагаєтьсявирішитипроблемумедеваку.Наприклад,длятранспортуванняпораненихз"передка"булипереробленігусеничніброньованітягачіМТЛБ.Станомна 2016 рік,такихмашинбуло44одиниці,алеМТЛБмаютьпевнуспецифікувикористання-внихнезручнозавантажуватипоранених.Упідсумкуза допомогоюМТЛБбулоевакуйовановсього8%бійців.

І нарешті, українські виробники восени минулого року представили санітарний автомобіль для евакуації поранених, побудований на базі китайського позашляховика Great Wall. Джип повинен був замінити російський УАЗ, але був сконструйований без урахування побажань військових медиків. "Машина виявилася "сирою", – говорить Валентина Варава. – Вітчизняний автопром, звичайно, потрібно піднімати, але не таким же чином! Ми влаштували шум, в результаті якого один з позашляховиків випробували на асфальтовій дорозі між Карлівкою та Пісками. А потім машину вигнали в поле, де вона отримала безліч зауважень. по-перше, це китайський автомобіль – сам по собі досить ненадійний. По-друге, він добре себе почуває на асфальті і на сухих ґрунтових дорогах, а ось по бруду і піску прохідність у нього вже низька. Ці зауваження зараз допрацьовуються".

Дляевакуаціїпоранених,до речі,активновикористовуєтьсяанглійськийброньовикSaxon.Нагадаємо30такихмашинМіноборонизакупилов2014 році,щобоперативнозакритипотребувбронетехніці.Правда,Saxon`итежхороші лишедляасфальту."ВоничудововикористовуютьсявАвдіївці,денемаєбездоріжжя.Наасфальтованому покриттіSaxon-прекраснасанітарнамашина.Аосьвумовахбездоріжжяценедостатньоефективнийіважкийтранспорт",-зазначилаВалентинаВарава.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...