Українці в полоні аеропорту в Тунісі: "Ми були змушені красти їжу в готелі"

2 Липня 2018, 07:40

Туристи масово не можуть полетіти додому чи у відпустку. Юристи: вимагайте житло і телефонуйте консулу


У розпал відпускного сезону від дій туроператорів і їх партнерів вже постраждали декілька тисяч українських туристів. Причини традиційні – поломки, відсутність літаків або непроплачені туроператором послуги авіаперевізника. Причому людей змушують цілодобово нудитися в чергах і в зарубіжних аеропортах, і в українських.

Найгучніший скандал – в Тунісі. Там, за різними оцінками, від 300 до 1 тисячі українців вже четверту добу не можуть повернутися додому. Люди змушені жити в холах готелів, у багатьох вже закінчилися гроші. Ми розшукали українку, яка, як і сотні інших, чекає літака вже три доби.

"По всьому Тунісу зібралося близько тисячі осіб, які не можуть вилетіти. Все, що нам кажуть: нібито туроператор не заплатив авіакомпанії. На всі наші питання чуємо у відповідь: літак ось-ось буде, – розповіла нам львів'янка Діана Кундрик. – Я повинна була полетіти до Львова ще 29 червня. Але за два дні до цього пройшов слух, що туроператор нібито розорився. Пізніше наш гід сказала, що 29 числа літака не буде. Ми виселилися з номера, готельний гід перестала виходити на зв'язок, а коли ми її знайшли, то сказала, щоб ми вирішували свої проблеми самі і за свої гроші! В результаті ми змушені були сидіти в холі. Тільки 30 числа приїхав український консул, домовився з готелем і нас залишили в номері до 2 липня".

До цього Діана додала, що в їх готелі знаходяться 11 осіб, в сусідньому – близько 160.

"Багато хто купили квитки за свої гроші, витратили 250-300 євро і полетіли додому через Європу. Нам теж запропонували полетіти без допомоги туроператора, але квитки на всю родину обійшлися б в 52 тис. грн. А я на 7 місяці вагітності, у мене було передістеричний стан. Плюс до всього, після того, як з нас зняли браслети (дають право на безкоштовне відвідування готельного ресторану), ми, перебуваючи в готелі, ходили їсти так, ніби крали їжу – руку ховали, щоб не було помітно відсутність браслета. Знаю , що є і дві пенсіонерки, у яких взагалі закінчилися гроші", – додала Діана.

І підсумувала, що після прильоту обов'язково порадиться з юристом, щоб пред'явити претензію оператору.

У туроператора, в свою чергу, заявили, що причина в тому, що авіакомпанія "в порушення умов договору та міжнародних угод і правил, в односторонньому порядку відмовляється виконати свої зобов'язання і вивезти пасажирів з Тунісу в Україні".

На скандал відреагували і в Мінінфраструктури. Голова відомства Володимир Омелян пригрозив оператору позбавленням ліцензії і додав, що клопотатиме перед правоохоронцями, щоб ті відкрили кримінальну справу. І тільки в суботу з'явилося світло наприкінці тунелю: туроператор заявив про те, що сьогодні українці будуть повернуті додому. Для цього довелося провести переговори з Мінінфраструктури і самим авіаперевізником. Результат: в понеділок, 02.07.2018 року, будуть виконані 5 рейсів маршрутом Туніс – Україна з метою повернення туристів. Крім того, туроператор пообіцяв оплатити вимушене проживання українців в готелях Тунісу.

Допоможуть відео і консул

Як розповів "Сегодня" адвокат Іван Ліберман, в подібній ситуації потрібно не панікувати, а чітко фіксувати те, що відбувається.

"Туристу потрібно записати на відео себе на тлі або готелю, або аеропорту, де виникла складність. При цьому потрібно озвучити свою проблему. Ця запис стане доказом в суді. Також в подібних ситуаціях потрібно звертатися до посольства чи консульства України", – каже Ліберман.

І додав, що постраждав від дій туроператорів потрібно попросити номера телефонів у тих, хто також став заручником ситуації: "На судовому процесі ці люди можуть виступити свідками". У разі тривалих затримок юристи нагадують, що пасажири мають право на безкоштовну їжу і житло за рахунок туроператора або авіакомпанії..

У Києві без води і їжі

Схожа ситуація сталася днями і в Італії – були затримані рейси до України з Бергамо і Неаполя. Як повідомив нам заступник директора департаменту консульської служби Василь Кирилич, сьогодні вночі всіх пасажирів повинні були повернути до України.

"Виліт рейсу Неаполь – Київ заплановано в неділю на 23:59, а з Бергамо літак повинен вилетіти о третій годині після півночі", – розповів нам дипломат і додав, що, за попередньою інформацією, причина затримки – несправність літака авіаперевізника.

А вчора в столичному аеропорту "Київ" відбулася зворотна ситуація – сотні українських туристів не змогли вчасно вилетіти на курорти. Станом на 12:00 на інформаційному табло повідомлялося про затримку семи рейсів – серед них польоти до Анталії, Батумі і Шарм-ель-Шейха.

"Людей – тьма. Можна сказати, битком. Скасовано кілька рейсів, в тому числі і вечірній на Шарм-ель-Шейх. Багато нервують – маленькі діти плачуть", – написав у соцмережі користувач Вадим Трюхан і додав, що представники авіаперевізника "просто повтікали, а співробітники інших авіакомпаній змушені слухати скарги".

Інші користувачі повідомляли, що про скасування або затримки рейсів вони дізнавалися вже після того, як пройшли реєстрацію і перебували в терміналі відльоту:

"Прибрали нас з очей геть, щоб не бачили інші туристи і не було скандалу".

Тільки після полудня ситуація почала змінюватися. Туристам, які летіли до Шарм-ель-Шейха, пообіцяли найближчий виліт з аеропорту "Бориспіль". А іншим пасажирам запропонували воду і бутерброди.

Ви зараз переглядаєте новину "Українці в полоні аеропорту в Тунісі: "Ми були змушені красти їжу в готелі"". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Ігор Сєров

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...