Провідні медіа об'єднання виступають проти ініціативи заборонити рекламу ліків

20 Листопада 2014, 14:50

Президенту і підписантам коаліційної угоди направили звернення

<p>Представители медиарынка обратились к Порошенко.</p>
Представители медиарынка обратились к Порошенко.. Автор фото: Сергій Ніколаєв, "Сегодня"

Провідні об'єднання галузі медіа звернулися до президента і підписантам коаліційної угоди з проханням вилучити з тексту документа пункт 4.4 Розділу V ("Реформа системи охорони здоров'я") про введення заборони реклами лікарських засобів, повідомляє ТСН.

Як наголошується в заяві, ґрунтовного аналізу наслідків подібної заборони, чи допоможе це запобігти безвідповідальне вживання ліків серед населення, ніколи не надавалося, при цьому реклама лікарських засобів становить більшу частку доходів медіа-компаній.

"За оцінками експертів, розміщення реклами лікарських засобів залежно від типу ЗМІ становить від 15% до 40% загального обсягу їх доходів. Позбавлення ринку ЗМІ такої значної частини надходжень в умовах загальнонаціональної кризи неможливо компенсувати ні за яких обставин, що призведе до значних скорочень працівників, зникнення великої кількості ЗМІ і зниження можливості вітчизняних медіа створювати якісний продукт і конкурувати з іноземними ЗМІ, що є надзвичайно важливим в умовах інформаційної війни", – йдеться у зверненні.

Повідомляється, що в європейській практиці заборони реклами лікарських засобів практично не існує, обмеження введені лише в Норвегії і стосуються тільки телереклами. Разом з тим, введення цієї заборони суперечить зобов'язанням України в рамках Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом: додаток XXXVIІ ("Політика з питань аудіовізуальної сфері") до Глави 15 Розділу V якого передбачає, що Україна зобов'язується протягом 2 років адаптувати своє законодавство до Директиви № 2007/65 / ЄС про аудіовізуальні медіа-послуги, яка передбачає заборону реклами виключно рецептурних лікарських засобів.

Крім того, реклама інформує споживача про нові продукти, розширює можливий спектр альтернатив вибору і сприяє конкуренції. Обмеження реклами ліків забере у споживачів право і можливість доступу до необхідної їм інформації, зокрема про властивості і ціни на лікарські засоби, можливості і варіанти, як відповідального самолікування, так і профілактики захворювань, а також унеможливить прозору конкуренцію, і, таким чином, побічно створить всі передумови до підвищення вартості ліків. В результаті, споживачі зможуть отримувати таку інформацію тільки від лікарів і аптекарів.

"Вважаємо, що введення заборони реклами лікарських засобів є неконструктивним кроком для вирішення проблеми безконтрольного споживання ліків населенням, а також до їх здешевлення, що не принесе користі ні для споживачів, ні для засобів масової інформації. Ми виступаємо проти ухвалення подібних змін і просимо вас виключити пункт про заборону реклами лікарських засобів з тексту Коаліційної угоди", – резюмують медіа об'єднання.

Звернення підписали Асоціація "Індустріальний Телевізійний Комітет", Незалежна асоціація телерадіомовників, Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси, Всеукраїнська Рекламна Коаліція, Асоціація "Незалежні регіональні видавці України".

Ви зараз переглядаєте новину "Провідні медіа об'єднання виступають проти ініціативи заборонити рекламу ліків". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...