Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Мисливець за екзопланетами: в Європі готують до запуску унікальний космічний апарат

16 березня, 17:46

«Хеопс» шукатиме планети, придатні для життя землян

В Іспанії готують до запуску космічний апарат "Хеопс". Його завдання – дослідити планети за межами Сонячної системи. І, можливо, знайти придатну для життя людини.

Увага астронавтів всього світу прикута до центру в околицях Мадрида, де готують до запуску космічний апарат "Хеопс" (Cheops, або CHaracterising ExOPlanets Satellite), у нього також є ласкаве прізвисько – "мисливець за екзопланетами". Так називають планети, розташовані за межами Сонячної системи. Саме для їх дослідження і створили "Хеопс".

"Ми сфокусуємось на планетах не дуже великого розміру – таких, як Земля або Нептун. Нас дійсно цікавить: а що ж це за планети і з чого вони складаються? "- каже вчений проекту "Хеопс" Кейт Ісаак.

Нові об'єкти "Хеопс" шукати не буде, а зосередиться на тілах, вже відкритих до нього. Найцікавіший об'єкт – планета Кеплера: адже вона обертається навколо зірки, подібної до Сонця. І чисто теоретично може бути придатна для життя.

"Ми спостерігаємо за об'єктами, які розташовані в мільйонах кілометрів від Землі. Тому повинні винайти щось абсолютно нове для таких далеких досліджень", – розповідає проектний менеджер Андрес Борзес Алейо.

Головна "зброя" "Хеопса" – телескоп з діаметром дзеркала в 32 сантиметри. Завдяки високій точності, літальний апарат зможе вимірювати радіус позасонячних планет, а вже вчені будуть робити висновки про їх масі і складі.

"Щоб створити апарат, який би підтримував стабільні показники – скажімо, температуру, – пішло багато часу. Зараз "Хеопс" володіє щитом, що захищає механізми від прямих сонячних променів, – говорить учений проекту "Хеопс" Нікола Рандо.

"Щит" володіє ще однією функцією: він оснащений батареями, які будуть отримувати сонячну енергію і забезпечувати політ "Хеопса", який розрахований на три з половиною роки. Через кілька тижнів апарат перевезуть з Іспанії до Французької Гвіани – з території якої в жовтні цього року його і запустять в космос.

Ранее сообщалось, что компания Toyota створила "маршрутку" для Місяця. Місячний автобус працює на сонячних батареях і зможе проїжджати до 10 тисяч кілометрів.

А тмм часрм на "Марсі" виявили дивних істот. На смертельному "марсіанському павільйоні" вчені виявили умови для життя.