Єврокомісія оштрафувала за порушення антимонопольного законодавства ЄС ряд європейських, американських і японських компаній на загальну суму 546 млн євро.
Так, за участь в картелі чотири морських перевізника автомобілів оштрафовані на 395 млн євро, два постачальника свічок запалювання – на 76 млн євро, два постачальника автомобільних гальмівних систем – на 75 млн євро.
"Підвищуючи ціни на компоненти автомобілів або транспортні витрати з перевезення автомобілів, картелі в кінцевому підсумку завдали шкоди європейським споживачам і негативно вплинули на конкурентоспроможність автомобільної галузі ЄС, в якій зайнято близько 12 млн осіб", – пояснила член Єврокомісії з конкуренції Маргрет Вестагер.
Штрафи повинні будуть виплатити:
- чилійський морський перевізник CSAV
- японські перевізники "K" Line, MOL і NYK
- норвезько-шведський перевізник WWL-EUKOR
- постачальники свічок запалювання – німецька Bosch і японські Denso і NGK
Постачальники гідравлічних гальмівних систем – американська TRW (зараз – німецька ZF TRW), а також німецькі Bosch і Continental, які взяли участь також і в картелі по поставках електронних гальмівних систем.
Всі компанії визнали свою участь в картелі і погодилися врегулювати справи, зазначається в повідомленні Єврокомісії.
Як повідомляло агентство, раніше в ЄС розгорівся "Дизельний скандал": у вересні 2015 року Агентство з охорони навколишнього середовища США виявило, що спеціальне програмне забезпечення, яке занижує реальні свідчення про викиди шкідливих речовин в атмосферу, варто на дизельних автомобілях автоконцерну Volkswagen.
Відзначимо, в ході слідства з'ясувалося, що одним автовиробником справа не обмежилася – так, в 2017 році прокуратура Мюнхена по "дизельному справі" дісталася до правління Audi.